  • 11. Data: 2009-05-14 21:13:09
    Temat: Re: nie nagrzewający się mateirał...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan JanuszR napisał:

    > http://www.kaprolan.pl/tworzywa-konstrukcyjne/poliet
    ylen-pe/

    > Jak wynika z powyższego ertalon 86 do pracy krótkotrwałej do 240 st.
    > Faktem jest jednak, że nie warto oszczędzać lepiej jest dać teflon

    A o co w ogóle chodzi z tym oszczędzaniem? Spaliła się jakaś fabryka
    teflonu, a ten podrożał o 5000%? Z tego co pamiętam, nie był jakoś
    drastycznie droższy od innych tworzyw, może tak ze dwa razy najwyżej.
    Wszystko to i tak w cenie gdzieś koło stówy za kilogram. To mają być
    pierścienie uszczelniające do międzykontynentalnej rakiety balistycznej,
    że mają takie rozmiary, przy których warto oszczędzać na cenie materiału?

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2009-05-14 21:15:24
    Od: "p" <...@r...tu>

    Użytkownik "Maciek C" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > pomoże? :) Potrzebuje tworzywo, które wytrzyma około 200st C, będzie łatwe
    > w obróbce i co najważniejsze będzie dobrym izolatorem cieplnym. Materiał
    > ten

    Co to znaczy dobry izolator cieplny ?
    Jak długo to ma izolować, jaka grubość przegrody ?
    Wiesz, ze każdy izolator po czasie przestaje izolować ? Pomyśl o termosie
    (kiedy wystygnie gorąca herbata).
    Wiesz, ze cienkie przekładki z teflonu, miki stosuje się jako izolatory
    elektryczne i przewodniki termiczne ?
    Może się okazać, ze wystarczy to wytoczyć z metalu (stal, mosiądz, brąz,
    cynk, cyna itp.) i spełni Twoje warunki
    Może się okazać, ze można to odlać betonu dodając porowate kruszywo, albo
    zrobić z pumeksu -)

  • 13. Data: 2009-05-14 22:28:45
    Od: bynio <n...@w...pl>

    Może mikanit?

    http://www.izoerg.com.pl/pro.php?cms=3&kat=36&lang=1

    są jeszcze fajne i mocne materiały ceramiczne.

  • 14. Data: 2009-05-15 08:36:47
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > [...] Tyle, ze
    > zadne z nich nie jest dobrym izolatorem cieplnym.

    Dlatego często tworzy się strukturę warstwową, przy wysokiej temperaturze
    materiał żaroodporny ale o gorszych własnościach izolujących, następnie
    warstwa materiału dobrze izolującego ale mniej odporna na wysoką temperaturę.
    K.

  • 15. Data: 2009-05-15 11:02:37
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Potrzebuje tworzywo, które wytrzyma około 200st C, będzie łatwe w obróbce
    > i co najważniejsze będzie dobrym izolatorem cieplnym.

    A może z drewna zrobić?

    Płyty jakiejś pilśniowej?

    200 wytrzyma, łatwe w obróbce, i dobry izolator cieplny.

    Czego chcieć więcej?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 16. Data: 2009-05-15 11:55:40
    Temat: Re: nie nagrzewajšcy się mateirał...
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    J.F. pisze:

    ylen-pe/

    > I twierdzisz ze polietylen wytrzyma 200 stopni ?
    >
    > Duze te pierscienie ? IMHO - pogodz sie z cena teflonu, tylko
    > przetestuj jak dlugo on wytrzyma tych 200 C.
    > A jak nie teflon, to moze cos z silikonow lub materialow na klocki
    > hamulcowe ..

    Wszelkie tworzywa/gumy silikonowe przy 200 stopniach już wymiękają.
    To też przerabiałem...

    Tak jak wszyscy - PTFE polecam.

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 17. Data: 2009-05-15 12:25:39
    Od: "p" <...@r...tu>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A może z drewna zrobić?
    > 200 wytrzyma, łatwe w obróbce, i dobry izolator cieplny.

    Z ligniny, jak dzieci w przedszkolu robią kulki :-)
    Fahrenheit 451
    (232,78° Celsjusza) - temperatura, w której papier zaczyna się palić.

  • 18. Data: 2009-05-15 17:28:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Łukasik" <.marcin.@.milea.pl.> napisał w
    wiadomości news:gujlqp$j4s$1@mx1.internetia.pl...
    > Wszelkie tworzywa/gumy silikonowe przy 200 stopniach już
    > wymiękają.
    > To też przerabiałem...

    Osobiscie mi sie wydaje ze istnieja tez bardziej odporne na wyzsze
    temperatury.

    J.

  • 19. Data: 2009-05-16 15:51:25
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    grg12 pisze:

    > Albo gipsem - łatwo go odlać w pożądanym kształcie, łatwo obrobić
    > mechanicznie - pytanie tylko czy wytrzymałości starczy. Z innych
    > propozycji - w markecie budowlanym widziałem silikon do uszczelniania
    > kominów, wytrzymywać miał 180C wiec 200 przez krótki czas nie powinno
    > być problemem.

    Nieco bardziej wytrzymały (jakies 20 stopni wiecej) ma silikon do
    uszczelniania misek olejowych w samochodach.

    m.

  • 20. Data: 2009-05-16 19:24:41
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Marek Lewandowski pisze:

    > nie ma przepros, na rynku w tym zakresie temperatur masz PTFE (Teflon)
    > i PEEK i w sumie tyle.

    Tyle, że PEEK drozszy niz PTFE, choć lżejszy.

    No i twardszy.