  • 21. Data: 2009-05-16 19:25:39
    Temat: Re: nie nagrzewający się mateirał...
    Od: a402 <z...@o...pl>

    JanuszR pisze:

    > http://www.kaprolan.pl/tworzywa-konstrukcyjne/poliet
    ylen-pe/

    Polietylen wytrzymuje do ok. 80 st C.

  • 22. Data: 2009-05-16 19:29:39
    Temat: Re: nie nagrzewajšcy się mateirał...
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Marcin Łukasik pisze:

    > Tak jak wszyscy - PTFE polecam.

    Moze PTFE wypełniony grafitem (przewodzi prąd i ma lepsze wlasciwosci
    slizgowe) albo włoknem szklanym( twardszy) albo brązem (lepsze
    odprowadzenie ciepła). Takie mieszanki produkuja w Zakładach Azotowych
    w tarnowie.

    O wszelkiego rodzaju tworzywa pytaj w Kaprolanie Poznań lub Transkomie
    Katowice. Wszystkie te firmy maja strony www.

  • 23. Data: 2009-05-18 21:27:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik grg12 napisał:

    > Albo gipsem - łatwo go odlać w pożądanym kształcie, łatwo obrobić
    > mechanicznie - pytanie tylko czy wytrzymałości starczy. Z innych
    > propozycji - w markecie budowlanym widziałem silikon do uszczelniania
    > kominów, wytrzymywać miał 180C wiec 200 przez krótki czas nie powinno
    > być problemem.

    Nie można. Gips już w 180 stopniach zacznie się rozpadać na proszek -
    taka jego natura, gips twardy to gips dwuwodny - CaSO4*2 H2O, na ciepło
    ulega odwodnieniu do gipsu półwodnego - 2(CaSO4)* H2O. A jak za ciepło -
    to do bezwodnego anhydrytu.

    --
    Darek