eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynie lekceważ termostatu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 29

  • 11. Data: 2024-12-16 16:38:21
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Dec 2024 15:32:14 +0100, Janusz wrote:
    > W dniu 15.12.2024 o 16:19, PiteR pisze:
    >> in <news:vjmd2m$flf$1@news.chmurka.net>
    >> user Janusz pisze tak:
    >>
    >>>> zasłyszałem niesawno, że jak się długo jeździ w cieplejszym kraju
    >>>> (gdzie nie używamy ogrzewania) z nieszczelnym termostatem i
    >>>> temperatura silnika zwykle jest 75 stopni zamiast 90 stopni to
    >>>> można sobie niezłej biedy narobić.
    >>>>
    >>> To jest ciekawe dlaczego, przecież 75 st wystarczy (albo powinno)
    >>> żeby olej dobrze smarował a może jednak nie, bo jajowate cylindry
    >>> to chyba objaw słabego smarowania bo jak nie to czego innego?
    >>> A może nadmiaru nagaru który się nie wypala całkowicie bo cylinder
    >>> za zimny? Ciekawe zagadnienie.
    >>
    >> podobno tłok zbyt mało się rozszerza poniżej 90 stopni i szybko
    >> wytłukuje jajo w cylindrze.
    > No ok, na to bym nie wpadł :)

    No ale cylinder też się rozszerza, i raczej bym powiedział, ze
    rozgrzany tłok w zimnym cylindrze ma za ciasno.

    J.


  • 12. Data: 2024-12-16 16:46:48
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.12.2024 o 16:38, J.F pisze:

    >>>>> zasłyszałem niesawno, że jak się długo jeździ w cieplejszym kraju
    >>>>> (gdzie nie używamy ogrzewania) z nieszczelnym termostatem i
    >>>>> temperatura silnika zwykle jest 75 stopni zamiast 90 stopni to
    >>>>> można sobie niezłej biedy narobić.
    >>>>>
    >>>> To jest ciekawe dlaczego, przecież 75 st wystarczy (albo powinno)
    >>>> żeby olej dobrze smarował a może jednak nie, bo jajowate cylindry
    >>>> to chyba objaw słabego smarowania bo jak nie to czego innego?
    >>>> A może nadmiaru nagaru który się nie wypala całkowicie bo cylinder
    >>>> za zimny? Ciekawe zagadnienie.
    >>>
    >>> podobno tłok zbyt mało się rozszerza poniżej 90 stopni i szybko
    >>> wytłukuje jajo w cylindrze.
    >> No ok, na to bym nie wpadł :)
    >
    > No ale cylinder też się rozszerza, i raczej bym powiedział, ze
    > rozgrzany tłok w zimnym cylindrze ma za ciasno.

    Nie za ciasno a odpowiednio :)...i nie rozmawiamy tutaj o przegrzaniu.


    --
    Pixel(R)??


  • 13. Data: 2024-12-16 16:49:03
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Dec 2024 16:46:48 +0100, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 16.12.2024 o 16:38, J.F pisze:
    >>>>>> zasłyszałem niesawno, że jak się długo jeździ w cieplejszym kraju
    >>>>>> (gdzie nie uĹźywamy ogrzewania) z nieszczelnym termostatem i
    >>>>>> temperatura silnika zwykle jest 75 stopni zamiast 90 stopni to
    >>>>>> można sobie niezłej biedy narobić.
    >>>>>>
    >>>>> To jest ciekawe dlaczego, przecieĹź 75 st wystarczy (albo powinno)
    >>>>> żeby olej dobrze smarował a może jednak nie, bo jajowate cylindry
    >>>>> to chyba objaw słabego smarowania bo jak nie to czego innego?
    >>>>> A może nadmiaru nagaru który się nie wypala całkowicie bo cylinder
    >>>>> za zimny? Ciekawe zagadnienie.
    >>>>
    >>>> podobno tłok zbyt mało się rozszerza poniżej 90 stopni i szybko
    >>>> wytłukuje jajo w cylindrze.
    >>> No ok, na to bym nie wpadł :)
    >>
    >> No ale cylinder też się rozszerza, i raczej bym powiedział, ze
    >> rozgrzany tłok w zimnym cylindrze ma za ciasno.
    >
    > Nie za ciasno a odpowiednio :)...i nie rozmawiamy tutaj o przegrzaniu.

    Ale możemy rozmawiać o normalnie nagrzanym tłoku, i chłodniejszym
    cylindrze.

    J.



  • 14. Data: 2024-12-16 17:00:28
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.12.2024 o 16:49, J.F pisze:
    [...]
    >>>>> podobno tłok zbyt mało się rozszerza poniżej 90 stopni i szybko
    >>>>> wytłukuje jajo w cylindrze.
    >>>> No ok, na to bym nie wpadł :)
    >>>
    >>> No ale cylinder też się rozszerza, i raczej bym powiedział, ze
    >>> rozgrzany tłok w zimnym cylindrze ma za ciasno.
    >>
    >> Nie za ciasno a odpowiednio :)...i nie rozmawiamy tutaj o przegrzaniu.
    >
    > Ale możemy rozmawiać o normalnie nagrzanym tłoku, i chłodniejszym
    > cylindrze.

    Materiał dobrany do tego kompletu, przewiduje takie działanie i tak
    prawdę pisząc, to więcej problemów jest...z turbiną przy nierozgrzanym
    silniku niż z tłokiem i cylindrem. Nawet niedobrany/luźny tłok nie
    bardzo ma jak zrobić "jajo" bo niby jak? Dural vs twarde żeliwo?...mowa
    oczywiście o 100tys km bo w krótkich jazdach to nawet nieistotne. To też
    oczywiście zależy od marki auta. Miałem takie auta, że po przebiegu
    200tys km, były jeszcze ślady po honowaniu :)

    --
    Pixel(R)??


  • 15. Data: 2024-12-17 15:23:29
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: Cyklista <c...@g...com>

    W dniu 14.12.2024 o 21:35, PiteR pisze:
    > in <news:vjkpgr$1nn4f$1@news.icm.edu.pl>
    > user Pixel(R)?? pisze tak:
    >
    >>> Czy słyszeliście, że jeżdząc z zepsutym termostatem można sobie
    >>> zniszczyć slnik? (rozwalić cylindry z kółek na jajka).
    >>
    >> No pewnie. Kiedyś sobie tak popsułem uszczelkę pod głowicą, bo
    >> termostat nie włączał dużego obiegu i nie spojrzałem na
    >> czujnik...a w wyrównawczym wyschło :)
    >
    > zasłyszałem niesawno, że jak się długo jeździ w cieplejszym kraju
    > (gdzie nie używamy ogrzewania) z nieszczelnym termostatem i temperatura
    > silnika zwykle jest 75 stopni zamiast 90 stopni to można sobie
    > niezłej biedy narobić.
    >

    Toyota hybryda ma domyślnie pracę 60-80 stopni jak jeździ po mieście i
    bez problemu 300 tysi osiąga.


  • 16. Data: 2024-12-19 08:57:04
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 16.12.2024 16:38, J.F wrote:
    [...]
    > No ale cylinder też się rozszerza, i raczej bym powiedział, ze
    > rozgrzany tłok w zimnym cylindrze ma za ciasno.
    Po pierwsze to ma raczej za luźno, a po drugie to tłok nie jest lub
    prawie nie jest chłodzony w przeciwieństwie do bloku i głowicy.


  • 17. Data: 2024-12-19 14:18:01
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Dec 2024 08:57:04 +0100, JDX wrote:
    > On 16.12.2024 16:38, J.F wrote:
    > [...]
    >> No ale cylinder też się rozszerza, i raczej bym powiedział, ze
    >> rozgrzany tłok w zimnym cylindrze ma za ciasno.
    > Po pierwsze to ma raczej za luźno, a po drugie to tłok nie jest lub
    > prawie nie jest chłodzony w przeciwieństwie do bloku i głowicy.

    No i własnie dlatego tłok się rozszerzy dużo, a cylinder mało.

    J.


  • 18. Data: 2024-12-19 18:00:56
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 19.12.2024 14:18, J.F wrote:
    > On Thu, 19 Dec 2024 08:57:04 +0100, JDX wrote:
    >> On 16.12.2024 16:38, J.F wrote:
    >> [...]
    >>> No ale cylinder też się rozszerza, i raczej bym powiedział, ze
    >>> rozgrzany tłok w zimnym cylindrze ma za ciasno.
    >> Po pierwsze to ma raczej za luźno, a po drugie to tłok nie jest lub
    >> prawie nie jest chłodzony w przeciwieństwie do bloku i głowicy.
    >
    > No i własnie dlatego tłok się rozszerzy dużo, a cylinder mało.

    No właśnie, dlatego w zimnym cylindrze tłok ma zbyt luźno, a w poprawnie
    rozgrzanym w sam raz. A w zbyt rozgrzanym za mało. :-D


  • 19. Data: 2024-12-20 10:43:19
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 19 Dec 2024 18:00:56 +0100, JDX wrote:
    > On 19.12.2024 14:18, J.F wrote:
    >> On Thu, 19 Dec 2024 08:57:04 +0100, JDX wrote:
    >>> On 16.12.2024 16:38, J.F wrote:
    >>> [...]
    >>>> No ale cylinder też się rozszerza, i raczej bym powiedział, ze
    >>>> rozgrzany tłok w zimnym cylindrze ma za ciasno.
    >>> Po pierwsze to ma raczej za luźno, a po drugie to tłok nie jest lub
    >>> prawie nie jest chłodzony w przeciwieństwie do bloku i głowicy.
    >>
    >> No i własnie dlatego tłok się rozszerzy dużo, a cylinder mało.
    >
    > No właśnie, dlatego w zimnym cylindrze tłok ma zbyt luźno, a w poprawnie
    > rozgrzanym w sam raz. A w zbyt rozgrzanym za mało. :-D

    Hm, w miarę rozgrzewania średnica cylindra powinna się zwiększać.

    Nie rozgrzeje się wystarczająco, to tłok będzie za duży :-)

    No dobra, tych 20 czy 40 stopni pewnie jeszcze rewolucji nie robi ..

    J.


  • 20. Data: 2024-12-29 15:17:33
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.12.2024 o 20:49, PiteR pisze:
    > Czy słyszeliście, że jeżdząc z zepsutym termostatem
    > można sobie zniszczyć slnik? (rozwalić cylindry z kółek na jajka).
    >
    > Zawsze po zakupie auta, wymieniałem termostat z powodu słabego
    > ogrzewania i brania oleju.
    >
    > a tu taki zonk się dowiedziałem ostatnio.
    >
    Taki tylko przykład, dlaczego na zimnym silniku nie należy "pedałować"
    https://www.youtube.com/shorts/t-P9qGDyZ1Q?feature=s
    hare

    Przypadkiem mi wpadło :)

    --
    Pixel(R)??

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: