  • Data: 2010-08-27 12:15:37
    Temat: netgear stora a synology ds110j [NTG]
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    rozumiem ze ta grupa to może nie jest najodpowiednijsze miejsce do tego
    typu pytania ale mam nadzieje iż mi wybaczycie.

    Mianowicie - nosze sie z zamiarem zakupu jakiegoś dysku sieciowego do
    backupu, trzymania danych i printserwera. Ewentualnie sciąganie plików :).
    Opcje serwera FTP, biblioteki mediów i tym podobne mnie nie interesują.
    Dysk ma w prosty i szybki sposób udostępniać zasoby w małej sieci lokalnej
    i w równie prosty sposob zabezpieczać pewne dane z komputerów w tej ze
    sieci. W zasadzie ze wzgledów finansowych pod uwagę biorę dwa:

    - netgear stora
    - synology ds110j

    Na plus story przemawia to ze można tam podłączyć 2 HDD i zrobić mirroring,
    badz powiększyć przestrzeń dyskowa. Na minus to ze jest sprzedawany z
    jakimś tam dyskiem o którym za wiele nie wiadomo.

    Ja bym chciał stosować dyski typu seagate pipeline albo WD Green Power. Sa
    ciche, zimne niezawodne i ponoć sie nadają do pracy 24/7. Wydajności nie
    jest jakimś kluczowym parametrem.

    Na temat synology mozna sporo poczytać forum jest dość aktywne - na temat
    netgear'a niestety niewiele. Jakieś testy w sieci czytałem ale tak naprawde
    niewiele z nich wynika. Ot ze sprzęt jest, ze fajny, ze działa, ze dużo
    opcji konfiguracji i niewiele wiecej. Bardziej by mi chodziło o wrażenia z
    użytkowania czy wsółdzilenie i backup są sprawne, czy soft jest
    bezproblemowy, ect.

    Miał może ktoś coś do czynienia z jakiś z tych dwóch urządzeń i mogłby może
    coś napisać?