  • 21. Data: 2014-05-02 16:33:45
    Temat: Re: na poprawę nastroju
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:ljrpu2$u7n$1@node1.news.atman.pl...

    > #SOA1

    Takowoż u mnie.

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 22. Data: 2014-05-02 16:36:03
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    użytkownik Jan napisał:

    > Jak te kable takie istotne i maja kluczowe znaczenie w
    > torze audio, mozna zintegrowac wzmacniacz z kolumna i
    > ujeb..c problem u zrodla.

    Zastrzelą cię ("ałdjowódó") mikrofonowaniem tychże... :P

  • 23. Data: 2014-05-02 22:41:40
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2014-04-30 23:39, Michał Baszyński pisze:

    > w każdej plotce może być odrobina prawdy - nie wiem jak to jest z
    > 2N3055, ale w przypadku starego typu tranzystorów mocy teoretycznie te
    > same elementy, wyprodukowane jednakże w różnych latach i przez różnych
    > producentów mogą się różnić technologią wykonania, a tym samym także
    > znacząco parametrami. Kiedyś pisał o tym Bob Peace.

    2N3055 według katalogu ST ma częstotliwość graniczną 3MHz, według
    Microsemi 80kHz. Dla audio to *drobna* różnica ;-)

    P.P.

  • 24. Data: 2014-05-02 22:58:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 02 May 2014 22:41:40 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > 2N3055 według katalogu ST ma częstotliwość graniczną 3MHz, według
    > Microsemi 80kHz. Dla audio to *drobna* różnica ;-)

    Stare sztuki wzmocnieniem tez mogly nie grzeszyc.

    J.

  • 25. Data: 2014-05-03 16:33:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Friday, May 2, 2014, 10:41:40 PM, you wrote:

    > 2N3055 według katalogu ST ma częstotliwość graniczną 3MHz, według
    > Microsemi 80kHz. Dla audio to *drobna* różnica ;-)

    Czyli ST kłamie a Microsemi pisze prawdę. Taka jest różnica. A tak
    poważniej, to w nocie Microsemi widzę 2.5MHz:
    http://pdf.datasheetcatalog.com/datasheet/microsemi/
    2n3055.pdf

    A tak w ogóle, to 2N3055 to wyjątkowo podły tranzystor do zastosowań
    audio. Jego jedyną zaletą w latach 70-tych była idiotoodporność,
    szczególnie na wyczyny młodocianych elektroników testujących kolejną
    wersję wzmacniacza według schematu Dubiela.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2014-05-03 18:32:16
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    > Czyli ST kłamie a Microsemi pisze prawdę. Taka jest różnica. A tak
    > poważniej, to w nocie Microsemi widzę 2.5MHz:
    > http://pdf.datasheetcatalog.com/datasheet/microsemi/
    2n3055.pdf

    A w drugiej nocie Microsemi z podanego przez Ciebie linka:
    Toff=12us, Ton=6us
    i jak to pogodzić z 2.5MHz.
    Wszyscy kłamią :-(

    P.P.

  • 27. Data: 2014-05-03 18:52:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Saturday, May 3, 2014, 6:32:16 PM, you wrote:

    2n3055.pdf
    > A w drugiej nocie Microsemi z podanego przez Ciebie linka:
    > Toff=12us, Ton=6us

    A Ty chcesz na 2N3055 wzmacniacz klasy D budować?

    > i jak to pogodzić z 2.5MHz.

    A co ma wspólnego ft z czasami włączani i wyłączania kluczy? BD135-140
    mają ft rzędu sporych dziesiątek MHz a czas wyłączania na poziomie
    2us.

    > Wszyscy kłamią :-(

    Oczywiście. Ale trzeba też odróżniać parametry i wiedzieć, które są
    istotne dla danych warunków pracy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2014-05-05 09:47:03
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-05-02 16:36, ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Zastrzelą cię ("ałdjowódó") mikrofonowaniem tychże... :P

    Na S/PDIF na tym odcinku też by się obrazili?

    --
    Michał

  • 29. Data: 2014-05-05 14:18:33
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 18:31:25 UTC+2 użytkownik Włodzimierz Wojtiuk napisał:
    > http://www.audiostereo.pl/jakie-2n3055-polecacie-do_
    10340.html

    Bez specjalnych gałek na potencjometry wykonancych ze specjalnego drewna
    konserwowanego w moczu nietoperza tylko w okresie pełni Księżyca, żaden tranzystor
    nie zapewni odpowiedniej barwy dźwięku.

  • 30. Data: 2014-05-08 21:20:07
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Michał Lankosz" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Na S/PDIF na tym odcinku też by się obrazili?

    Jak cię potrafią zahaczyć o "dżitera" na w pełni cyfrowym linku (np. o to,
    jak "bardzo" wpływa na dźwięk zmiana jittera o 1%), to wcale bym się nie
    zdziwił...