  • 1. Data: 2014-04-28 10:33:41
    Temat: Obciążalność prądowa złącza DC 5.5/2.5mm
    Od: rzymo <r...@g...com>

    Krótkie pytanie - jakim prądem można obciążyć takie zwykłe typowe
    gniazdo? (DC 5.5/2.5mm). Najczęściej takie gniazda/wtyki widzę w
    laptopach - 19V/4.74A, natomiast mnie interesuje prąd w okolicy
    5.5A-6A (obciążenie długotrwałe).

    Gniazdo o takie: http://obrazki.elektroda.pl/1950425300_1398666599.jp

    Krzysiek

  • 2. Data: 2014-04-28 13:20:43
    Temat: Re: Obciążalność prądowa złącza DC 5.5/2.5mm
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "rzymo" <r...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > (DC 5.5/2.5mm). Najczęściej takie gniazda/wtyki widzę w laptopach -
    > 19V/4.74A, natomiast mnie interesuje prąd w okolicy

    Jak bym miał wybór to bym takiego gniazda do zasilania nie zastosował. One
    się grzeją a plastik płynie.
    Przerwa w laptopowym gnieździe nie skutkuje zanikiem zasilania układu.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2014-04-28 14:43:17
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 2014-04-28 13:20, Ukaniu wrote:

> [...]
    > One się grzeją a plastik płynie.
    > Przerwa w laptopowym gnieździe nie skutkuje zanikiem zasilania układu.

    Czyli najpewniej by było zmienić gniazdo w obudowie na minidin (4pin)
    i zasilacz na tego typu:
    http://www.tme.eu/pl/details/gs120a12-r7b/zasilacze-
    dogniazdkowe/mean-well/#
    ?
    Tylko te 102W mi niepotrzebne, no i dlaczego to takie drogie... :D

    --
    Krzysiek

  • 4. Data: 2014-04-28 19:21:54
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik rzymo napisał:

    > Gniazdo o takie: http://obrazki.elektroda.pl/1950425300_1398666599.jp

    Gniazdo, gniazdem. Sprawdź jaki masz do dyspozycji wtyk. Identyczne
    wymiary mają z rurką w środku i takie posiadające w tym miejscu
    sprężyste druty, dość pewnie ściskajace bolec gniazdka. Te drugie
    pozwalają na przewodzenie znacznie większego prądu. Ile to jest
    "znacznie", to nie wiem ale przetestowałem na swoim laptopie. Pierwszy
    typ zwyczajnie popłynął, mocno grzejąc gniazdo laptopa. Drugi działa bez
    problemu. Mój pobiera prąd 4,75A.
    Maciek

  • 5. Data: 2014-04-29 00:19:57
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 04/28/2014 10:33 AM, rzymo wrote:
> [...]
    > gniazdo? (DC 5.5/2.5mm). Najczęściej takie gniazda/wtyki widzę w
    > laptopach - 19V/4.74A, natomiast mnie interesuje prąd w okolicy

    Podobne miałem w ładowarce. Przez jakiś czas działało, ale pewnego razu
    się stopiło. Prądy długotrwałe ok. 3-4A. Nie wspominając o dużym spadku
    napięcia na nim przy takich prądach.
    Daj coś innego jak nie chcesz mieć kłopotów.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 6. Data: 2014-04-29 22:05:08
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 2014-04-28 19:21, Maciek wrote:
> [...]
    > sprężyste druty, dość pewnie ściskajace bolec gniazdka. Te drugie
    > pozwalają na przewodzenie znacznie większego prądu.

    Tego jeszcze nie wiem (tzn. jak dokładnie jest zbudowany wtyk).
    Chciałem skorzystać z takiego lub podobnego zasilacza:
    http://www.emko.cz/en/catalog/switching-power-suppli
    es/dc-dc/power-adapter-seasonic-oem-ssa-0901-12-80w-
    12v-h3044
    ( http://tinyurl.com/qjkgblh )
    Producent znany z dobrych zasilaczy, tu twierdzi że z zasilacza można
    pociągnąć ~6.6A (więc i wtyk powinien to znieść), ale jakoś mam
    wątpliwości odnośnie takiego prądu.
    Najpierw wolę więc zapytać ;)

    --
    Krzysiek