  • 1. Data: 2009-07-31 06:15:25
    Temat: na ile baterie w laptopach?
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    Cześć

    Jakieś 13 miesięcy temu kupiłem nową baterię do laptopa. Wystarczała na
    ponad 4 godz. Teraz kończy się po niecałych 2 godz. Komputer używany
    codziennie po 2-3 godz. To normalne zużycie, czy kiepska bateria?

    --
    pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2009-07-31 06:22:23
    Temat: Re: na ile baterie w laptopach?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    PaweL napisał(a):

    > Jakieś 13 miesięcy temu kupiłem nową baterię do laptopa. Wystarczała na
    > ponad 4 godz. Teraz kończy się po niecałych 2 godz. Komputer używany
    > codziennie po 2-3 godz. To normalne zużycie, czy kiepska bateria?

    Kiepskie padaja po miesiacu...

    j.

  • 3. Data: 2009-07-31 06:55:30
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <h4u110$8k9$1@news.interia.pl>, PaweL napisał(a):

    > Jakieś 13 miesięcy temu kupiłem nową baterię do laptopa. Wystarczała na
    > ponad 4 godz. Teraz kończy się po niecałych 2 godz. Komputer używany
    > codziennie po 2-3 godz. To normalne zużycie, czy kiepska bateria?

    Normalne, jeśli się nie dba o baterię. Poczytaj o formowaniu baterii.
    Ja w laptopie HP kupionym 2 lata temu miałem na początku 3h20m pracy na
    baterii. Obecnie mam jakieś 3h (może odrobinę więcej) - oczywiście wszystko
    zależy od obciążenia i rzeczy jakie na nim robię, ale są porównywalne.

    Jacek

  • 4. Data: 2009-07-31 08:12:06
    Od: pete <d...@o...pl>

    Jacek Kalinski pisze:

> [...]
    > zależy od obciążenia i rzeczy jakie na nim robię, ale są porównywalne.

    baterii li-ion i li-po sie nie formatuje wiec nie ma co czytac

  • 5. Data: 2009-07-31 09:04:12
    Od: "usenet" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh755b2.uoj.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

    > Normalne, jeśli się nie dba o baterię. Poczytaj o formowaniu baterii.

    sformatowac to mozesz sobie dysk, obecnie nalezy uwazac by baterie nie
    rozladowac kompletnie, mozna ja takze doladowywac bez koniecznosc
    naladowania 100% i takie tam

    --
    usenet

  • 6. Data: 2009-07-31 10:07:16
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Jacek Kalinski pisze:
    > Normalne, jeśli się nie dba o baterię. Poczytaj o formowaniu baterii.

    Ogniw Li-Ion się nie formuje.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 7. Data: 2009-07-31 10:08:08
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh755b2.uoj.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

    > Normalne, jeśli się nie dba o baterię. Poczytaj o formowaniu baterii.

    Moze nie formowaniu ale raczej korzystaniu z niej. Zazwyczaj typowy
    uzytkownik laptopa podlacza zasilacz do pradu, bo "przeciez komputer musi
    miec prąd". W ten sposob bateria jest ladowana do 100%. Po wylaczeniu
    komputera np. na noc, bateria samoczynnie traci część ładunku
    (samorozładowanie) lub jest lekko obciążona trybem "standby" i rozładowuje
    się powiedzmy do 97-98%. Nastepnego dnia typowy uzytkownik znowu podlacza
    laptopa do prądu. Ponownie ładowanie baterii do 100%. Takie traktowanie
    baterii (regularne doładowywania, a nie pełny cykl) najbardziej właśnie
    wpływa na jej żywotność.
    Najlepiej gdyby bateria była użytkowana zgodnie z jej przeznaczeniem, czyli
    pracy bez ładowania gdy tego nie wymaga, a ładowana dopiero wtedy gdy tego
    potrzebuje, czyli gdy jest rozładowana.

    Druga sprawa to taka, że bateria nawet nie używana zużywa sie po około 2
    latach, a w zależności od egzemplarza, może to być krócej lub dłużej.

    --
    rb

  • 8. Data: 2009-07-31 10:08:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    PaweL pisze:
    > Jakieś 13 miesięcy temu kupiłem nową baterię do laptopa. Wystarczała na

    Oryginał czy jakiś zamiennik? Jakie parametry (szczególnie
    napięcie nominalne)?

    > ponad 4 godz. Teraz kończy się po niecałych 2 godz. Komputer używany
    > codziennie po 2-3 godz. To normalne zużycie, czy kiepska bateria?

    A *jak* używany? Na zasilaczu czy na baterii?

    Po pierwsze, może być to kiepska bateria, szczególnie jeżeli
    zamiennik.

    Po drugie, może być niewłaściwie używana bateria. Poczytaj
    sobie:

    http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-07-31 10:33:07
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Robbo" <r...@...luv.spam.com> napisał

> [...]
    > laptopa do prądu. Ponownie ładowanie baterii do 100%. Takie traktowanie
    > baterii (regularne doładowywania, a nie pełny cykl) najbardziej właśnie

    Ale dzięki temu mam rewelacyjnego "UPSa", który wyciąga kilka godzin.
    No i jak włączam komputer to najpierw Power na laptopie, a dopiero po chwili
    włączam prąd na listwie, żeby nie marnować czasu.
    Jak wyłączam komputer to od razu listwę i odchodzę od komputera, a on sobie
    spokojnie się wyłącza (a czasem przez kwadrans instaluje jakieś patche).
    Więc też nie tracę czasu.
    Zaś zabawa w podłączenie i odłączanie do prądu co 1,5 h jak dla mnie jest
    bez sensu. Jak po godzinie pracy na baterii będę musiał pilnie odejść od
    komputera i wrócę po 40 minutach to komputer mi zdechnie. Rewelacja.
    Baterię mam tę samą już 3 lata, non stop pracuję na baterii i zasilaniu.
    Początkowo bateria wytrzymywała 1h 45 minut, teraz 1h 20 minut.
    Komputer najczęściej jest włączony po kilkanaście godzin dziennie, chociaż
    oczywiście nie siedzę przy nim tyle.
    Ile by moja bateria po 3 latach wyciągała gdybym o nią "dbał"? 1h 30 minut?
    To rzeczywiście warto dbać o baterie :P

    lamer

  • 10. Data: 2009-07-31 11:15:32
    Od: "PaweL" <l...@p...pl>

> [...]
    > uzytkownik laptopa podlacza zasilacz do pradu,.... Takie traktowanie
    > baterii (regularne doładowywania, a nie pełny cykl) najbardziej właśnie

    Ja akurat zawsze podłączam zasilacz dopiero po komunikacie o niskim stanie
    energii.

    A wiec 13 miesięcy to dobry wynik, czy kiepskie ogniwa?

    Paweł