  • 11. Data: 2009-07-31 11:23:05
    Temat: Re: na ile baterie w laptopach?
    Od: "PaweL" <l...@p...pl>

    > Oryginał czy jakiś zamiennik? Jakie parametry (szczególnie
    > napięcie nominalne)?

    Zamiennik. Nie mogę teraz go wyjąć i spr. napięcia.

    > A *jak* używany? Na zasilaczu czy na baterii?

    Na baterii, zasilacz zawsze dopiero po komunikacie o niskim stanie energii.

    > Po pierwsze, może być to kiepska bateria, szczególnie jeżeli
    > zamiennik.

    No właśnie o to pytam.

    > Po drugie, może być niewłaściwie używana bateria. Poczytaj
    > sobie:
    >
    > http://www.grush.one.pl/article.php?id=baterie

    Poczytałem. Niby powinny wytrzymać 2-3 lata, ale jednocześnie 300-500
    ładowań. Mój akumulator pewnie już z 300 razy był ładowany.

  • 12. Data: 2009-07-31 11:36:31
    Od: "PaweL" <l...@p...pl>

    Jakie parametry (szczególnie

    14,4V 4,8 Ah

    Może pobawić się w samodzielną wymianę ogniw? To opłacalne? Wiem że
    konieczne jest reprogramowanie pamięci w bateriach, lutownica i wykonywanie
    prostych układów elektronicznych mi niestraszne.

    Paweł

  • 13. Data: 2009-07-31 12:07:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    PaweL pisze:
    > 14,4V 4,8 Ah

    Ta pojemność mi się nie podoba, może być sztucznie "nadmu-
    chana" marketingowo z typowego 4.2 - 4.4 Ah.

    > Mo?e pobawi? sie^ w samodzieln? wymiane^ ogniw? To op^(3)acalne? Wiem ?e

    Trzeba przeprogramowywać elektronikę, więc nie zrobisz tego
    w warunkach domowych za bardzo. Lepiej zlecić jakiejś fir-
    mie, ale wtedy po 12-18 miesiącach masz znowu baterię do
    regeneracji raczej. Nie wiem, czy bardziej nie opłaca się
    po prostu kupić firmową baterię.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 14. Data: 2009-07-31 12:09:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    PaweL pisze:

    > Na baterii, zasilacz zawsze dopiero po komunikacie o niskim stanie energii.

    No to troszkę za często ładujesz. Raczej powinieneś trzymać
    baterię rozładowaną tak do 25% pojemności i wyjętą z kompu-
    tera, pracować na zasilaczu ile się da, a baterię ładować
    i używać tylko jak faktycznie chcesz pracować mobilnie.

    Albo przynajmniej ładować baterię nie w zakresie 10%-100%,
    ale na przykład 20%-60%, tylko co jakiś czas przeprowadza-
    jąc pełny cykl ładowania dla skalibrowania elektroniki.

    > Mój akumulator pewnie ju? z 300 razy by^(3) ^(3)adowany.

    Bardzo dużo. W typowym użytkowaniu rocznie powinno się robić
    tak ze 100-150 pełnych cykli ładowań.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 15. Data: 2009-07-31 12:10:09
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "lamer" <l...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Baterię mam tę samą już 3 lata, non stop pracuję na baterii i zasilaniu.
    > Początkowo bateria wytrzymywała 1h 45 minut, teraz 1h 20 minut.

    Jak twoj laptop wytrzymuje nowy 1h45 minut na baterii to wogole nie warto o
    niego dbać :-)

    --
    rb

  • 16. Data: 2009-07-31 15:08:55
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    Użytkownik "usenet" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnh755b2.uoj.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

    > sformatowac to mozesz sobie dysk, obecnie nalezy uwazac by baterie nie
    > rozladowac kompletnie, mozna ja takze doladowywac bez koniecznosc
    > naladowania 100% i takie tam

    nie napisał formatować tylko formować, co do samego procesu, to one mają
    ograniczoną liczbę cykli ładowania więc nie szalałbym tak z tym ładowaniem
    co chwilę.

  • 17. Data: 2009-07-31 15:25:29
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    pete wrote:

    > baterii li-ion i li-po sie nie formatuje wiec nie ma co czytac

    Zadnych baterii sie nie formatuje, specu ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 18. Data: 2009-07-31 15:28:46
    Od: "PaweL" <l...@p...pl>

> [...]
    > ale na przykład 20%-60%, tylko co jakiś czas przeprowadza-
    > jąc pełny cykl ładowania dla skalibrowania elektroniki.

    Jak bym ładował w zakresie 20-60% to byłoby jeszcze częściej. Poza tym to
    troche dziwna metoda.?

    > Bardzo dużo. W typowym użytkowaniu rocznie powinno się robić
    > tak ze 100-150 pełnych cykli ładowań.

    A nie powinno się go ładować wtedy gdy brakuje już prądu?

    Czy można kupić lepsze akumulatory? Na innych mogę się spodziewać dłuższej
    żywotności? Za obecne zapłaciłem rok temu 200zł
    Oryginalna bateria będzie kosztować ok. 400zł - to obecnie pół wartości tego
    laptopa. Raczej jej nie kupię.
    ( komputer to Compaq N620c)

    --
    Paweł

  • 19. Data: 2009-07-31 15:50:48
    Od: Diverek <U...@o...pl-TO-TEZ>

    pete pisze:

    > baterii li-ion i li-po sie nie formatuje wiec nie ma co czytac

    Baterii w ogóle się nie formatuje... je się ewentualnie FORMUJE.
    Skończcie wreszcie te idiotyczne "formatowania" w swoich postach i
    opisach na Allegro.

    --
    Pzdr,
    Tom

  • 20. Data: 2009-07-31 16:10:05
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Robbo" <r...@...luv.spam.com> napisał w wiadomości

    > Jak twoj laptop wytrzymuje nowy 1h45 minut na baterii to wogole nie warto
    > o niego dbać :-)

    3 lata temu wsrod laptopow ze sredniej polki to chyba wszystkie mialy
    podobne czasy.

    lamer