eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 93

  • 71. Data: 2011-01-04 20:37:34
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-03 15:21, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:

    >> Bardzo mozliwe ze w tym roku bedzie okolo 4000 - taki trend
    >> wieloletni, w dodatku dwie zimy byla prawdziwe.
    >>
    >>
    >
    > Tylko zastanawia mnie dlaczego spada liczba wypadków?

    Tak jak pisał J.F. - najbardziej podejrzana jest zima.
    Jak jest śnieg, to liczba ofiar na drogach jest znacznie niższa.


  • 72. Data: 2011-01-04 21:09:54
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 20:37:34 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
    wystukał:

    > W dniu 2011-01-03 15:21, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
    >
    >>> Bardzo mozliwe ze w tym roku bedzie okolo 4000 - taki trend
    >>> wieloletni, w dodatku dwie zimy byla prawdziwe.
    >>>
    >>>
    >>>
    >> Tylko zastanawia mnie dlaczego spada liczba wypadków?
    >
    > Tak jak pisał J.F. - najbardziej podejrzana jest zima. Jak jest śnieg,
    > to liczba ofiar na drogach jest znacznie niższa.

    policjanci twierdzą, że najgorsze są letnie dni z piekna pogodą.
    Wielu idotom włącza się wtedy tryb nieśmiertelności



    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett


  • 73. Data: 2011-01-04 21:12:21
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-01-04 20:34, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2011-01-04 12:41, RoMan Mandziejewicz pisze:
    (...)
    >> Bzdura. Musiałeś jeździć bardzo zmęczonymi Poldkami. Zmęczonymi
    >> wieczną jazdą poniżej 2k rpm.
    >
    > 160km/h w Polonezie było osiągalne, ale w tych najmocniejszych wersjach.

    Taaa. Dość powszechnie spotykane 1500AB to najmocniejsza wersja.

    > Widzę że 104KM z Rovera miało właśnie Vmax=160km/h.

    Znaczy tyle samo, co słabszy brat z 82KM?

    > Te "ludowe" raczej 140-155km/h.

    LOL - wyczytałeś w wiki o tym biednym kukuruźniku z 1900D i teraz
    ludowe to już 140? Poldek z niezniszczalnym dieslem PSA był dość
    poszukiwanym modelem na rynku.

    > Co oczywiście w żaden sposób nie przeszkadza w tym żeby w Polonezie
    > zamknąć licznik, zwłaszcza jak było z górki - te samochody miały chyba
    > najszybsze prędkościomierze świata :)

    Kolejna bzdura - polonezowski licznik wcale nie odbiegał tolerancją od
    braci z 'zachodu'. Sprawdzone wielokrotnie jeszcze za czasów Garmina
    GPSII.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 74. Data: 2011-01-04 21:29:11
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-04 21:09, masti pisze:
    > Dnia pięknego Tue, 04 Jan 2011 20:37:34 +0100 osobnik zwany Tomasz Pyra
    > wystukał:
    >
    >> W dniu 2011-01-03 15:21, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
    >>
    >>>> Bardzo mozliwe ze w tym roku bedzie okolo 4000 - taki trend
    >>>> wieloletni, w dodatku dwie zimy byla prawdziwe.
    >>>>
    >>>>
    >>>>
    >>> Tylko zastanawia mnie dlaczego spada liczba wypadków?
    >>
    >> Tak jak pisał J.F. - najbardziej podejrzana jest zima. Jak jest śnieg,
    >> to liczba ofiar na drogach jest znacznie niższa.
    >
    > policjanci twierdzą, że najgorsze są letnie dni z piekna pogodą.

    No bo wtedy się pędzi, a i jakikolwiek foch samochodu trudniej opanować
    jak nawierzchnia jest przyczepna.


  • 75. Data: 2011-01-04 22:00:13
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-04 21:12, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2011-01-04 20:34, Tomasz Pyra pisze:
    >> W dniu 2011-01-04 12:41, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > (...)
    >>> Bzdura. Musiałeś jeździć bardzo zmęczonymi Poldkami. Zmęczonymi
    >>> wieczną jazdą poniżej 2k rpm.
    >>
    >> 160km/h w Polonezie było osiągalne, ale w tych najmocniejszych wersjach.
    >
    > Taaa. Dość powszechnie spotykane 1500AB to najmocniejsza wersja.

    No bo z tych dostępnych dla ludu w sumie najmocniejsza.
    Później masz jeszcze niewiele mocniejszą 1600.
    Dopiero na koniec robili tego Rovera który miał ponad 100KM.

    >> Widzę że 104KM z Rovera miało właśnie Vmax=160km/h.
    >
    > Znaczy tyle samo, co słabszy brat z 82KM?

    Pewnie z powodu zestopniowania skrzyni biegów.
    AFAIR "Rover" Vmax osiągał przy odcięciu na IV biegu, a V był już za
    długi, a silnik zbyt mało elastyczny żeby po zmianie na V jeszcze
    przyspieszać.


    >> Te "ludowe" raczej 140-155km/h.
    >
    > LOL - wyczytałeś w wiki o tym biednym kukuruźniku z 1900D i teraz
    > ludowe to już 140? Poldek z niezniszczalnym dieslem PSA był dość
    > poszukiwanym modelem na rynku.

    1500AB w starej budzie miał owszem Vmax 160.
    W nowej już 150 - albo aerodynamika, albo katalizatora się dorobił, albo
    jeszcze coś.

    >> Co oczywiście w żaden sposób nie przeszkadza w tym żeby w Polonezie
    >> zamknąć licznik, zwłaszcza jak było z górki - te samochody miały chyba
    >> najszybsze prędkościomierze świata :)
    >
    > Kolejna bzdura - polonezowski licznik wcale nie odbiegał tolerancją od
    > braci z 'zachodu'.

    No te co ja widziałem odbiegały.
    Polonez na prędkościomierzu raczej miał +15% do rzeczywistości. A inne
    auta zazwyczaj się w +5% mieszczą.


  • 76. Data: 2011-01-04 22:24:18
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-01-04 22:00, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2011-01-04 21:12, Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2011-01-04 20:34, Tomasz Pyra pisze:
    >>> W dniu 2011-01-04 12:41, RoMan Mandziejewicz pisze:
    >> (...)
    >>>> Bzdura. Musiałeś jeździć bardzo zmęczonymi Poldkami. Zmęczonymi
    >>>> wieczną jazdą poniżej 2k rpm.
    >>>
    >>> 160km/h w Polonezie było osiągalne, ale w tych najmocniejszych wersjach.
    >>
    >> Taaa. Dość powszechnie spotykane 1500AB to najmocniejsza wersja.
    >
    > No bo z tych dostępnych dla ludu w sumie najmocniejsza.

    I do tego chyba najpowszechniejsza.

    > Później masz jeszcze niewiele mocniejszą 1600.

    Miałem i taką.

    > Dopiero na koniec robili tego Rovera który miał ponad 100KM.

    Który był średnim pomysłem do tego samochodu.

    >>> Widzę że 104KM z Rovera miało właśnie Vmax=160km/h.
    >>
    >> Znaczy tyle samo, co słabszy brat z 82KM?
    >
    > Pewnie z powodu zestopniowania skrzyni biegów.

    Pewnie nie. Jeśli już, to kwestia przekładni głównej.

    > AFAIR "Rover" Vmax osiągał przy odcięciu na IV biegu, a V był już za
    > długi, a silnik zbyt mało elastyczny żeby po zmianie na V jeszcze
    > przyspieszać.

    Zasadniczo każdy samochód osiąga Vmax przy przełożeniu bezpośrednim,
    a nie przy nadbiegu.

    >>> Te "ludowe" raczej 140-155km/h.
    >>
    >> LOL - wyczytałeś w wiki o tym biednym kukuruźniku z 1900D i teraz
    >> ludowe to już 140? Poldek z niezniszczalnym dieslem PSA był dość
    >> poszukiwanym modelem na rynku.
    >
    > 1500AB w starej budzie miał owszem Vmax 160.
    > W nowej już 150 - albo aerodynamika, albo katalizatora się dorobił, albo
    > jeszcze coś.

    Nie opieraj się na tym co w wiki napisali. Ekologia zazwyczaj skutkuje
    niższą mocą, a aerodynamika mu się nie pogorszyła. Były też różne
    przełożenia tylnych mostów.

    >>> Co oczywiście w żaden sposób nie przeszkadza w tym żeby w Polonezie
    >>> zamknąć licznik, zwłaszcza jak było z górki - te samochody miały chyba
    >>> najszybsze prędkościomierze świata :)
    >>
    >> Kolejna bzdura - polonezowski licznik wcale nie odbiegał tolerancją od
    >> braci z 'zachodu'.
    >
    > No te co ja widziałem odbiegały.

    No jasne - na podstawie czego to oceniałeś?

    > Polonez na prędkościomierzu raczej miał +15% do rzeczywistości. A inne
    > auta zazwyczaj się w +5% mieszczą.

    Napisałem już raz (co wyciąłeś), że weryfikowałem te 'raczej' Garminem
    GPSII. Nie zauważyłem specjalnych różnic. Sugerujesz, że nawet wersje
    eksportowe były tak specjalnie zepsute, by pokazywać więcej?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 77. Data: 2011-01-04 23:26:53
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-04 22:24, Artur Maśląg pisze:

    >> No bo z tych dostępnych dla ludu w sumie najmocniejsza.
    >
    > I do tego chyba najpowszechniejsza.

    Chyba tak.

    >> Dopiero na koniec robili tego Rovera który miał ponad 100KM.
    >
    > Który był średnim pomysłem do tego samochodu.

    Ot takie pudrowanie starca.
    Chociaż swego czasu się ludzie cieszyli z tych osiągów.


    >> AFAIR "Rover" Vmax osiągał przy odcięciu na IV biegu, a V był już za
    >> długi, a silnik zbyt mało elastyczny żeby po zmianie na V jeszcze
    >> przyspieszać.
    >
    > Zasadniczo każdy samochód osiąga Vmax przy przełożeniu bezpośrednim,
    > a nie przy nadbiegu.

    Zasadniczo to mało który współczesny samochód posiada coś takiego jak
    przełożenie bezpośrednie.
    Chociaż nie wiem jak to tam akurat było w Polonezie 1.4.

    Żeby samochód miał dużą prędkość maksymalną trzeba któreś całkowite
    przełożenie silnik-koła dobrać tak żeby przy mocy maksymalnej silnika
    rozwinąć prędkość maksymalną.
    Jak silnik dochodzi na jednym biegu do odcięcia, a na wyższym już nie ma
    siły jechać, to znaczy że przełożenie jest niedobrane pod kątem
    prędkości maksymalnej. I zapewne stąd jej niska wartość jak na ponad
    100KM silnik.

    Inne samochody podobnej wielkości które mają 100KM zazwyczaj osiągają w
    granicach 180km/h.

    >> No te co ja widziałem odbiegały.
    >
    > No jasne - na podstawie czego to oceniałeś?

    Również GPSem


  • 78. Data: 2011-01-05 00:00:17
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Tuesday, January 4, 2011, 8:34:38 PM, you wrote:

    >>>>>> Moje wrażenia są zupełnie inne. Poldon spokojnie biegał szybciej
    >>>>>> niż te 120km/h,
    >>>>> No biegal, ale niewiele szybciej, chyba ze mial tego roverka.
    >>>> Spokojnie - 150-160km/h to jeździł każdy przyzwoity.
    >>> Trzeba go było rozpędzać przez 2km. Albo z górki.
    >> Bzdura. Musiałeś jeździć bardzo zmęczonymi Poldkami. Zmęczonymi
    >> wieczną jazdą poniżej 2k rpm.
    > 160km/h w Polonezie było osiągalne, ale w tych najmocniejszych wersjach.
    > Widzę że 104KM z Rovera miało właśnie Vmax=160km/h.

    Na papierze. W rzeczywistości 170+

    > Te "ludowe" raczej 140-155km/h.

    Jasne. Na 4-ce.

    > Co oczywiście w żaden sposób nie przeszkadza w tym żeby w Polonezie
    > zamknąć licznik, zwłaszcza jak było z górki - te samochody miały chyba
    > najszybsze prędkościomierze świata :)

    Głupoty straszne wypisujesz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 79. Data: 2011-01-05 00:09:18
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-05 00:00, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Na papierze. W rzeczywistości 170+

    A producent te "rzeczywiste" osiągi to w jakim celu zatajał? ;)


  • 80. Data: 2011-01-05 00:15:54
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tomasz,

    Wednesday, January 5, 2011, 12:09:18 AM, you wrote:

    >> Na papierze. W rzeczywistości 170+
    > A producent te "rzeczywiste" osiągi to w jakim celu zatajał? ;)

    Nie mam pojęcia i nie obchodzi mnie to. Jeździłem Poldkami 1.5, 1.6 i
    1.4i16V. Wiem co potrafią i wiem, co znaczy w ich przypadku
    zaniedbanie. Przejeździłem nimi ponad 100 kkm.

    Osiągi Lanosa 1.6 16V na papierze są gorsze od osiągów Nubiry 1.6 16V
    - papier wszystko zniesie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 . 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: