eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodymniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 93

  • 61. Data: 2011-01-04 17:24:30
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Artur Maśląg wrote:
    > W dniu 2011-01-04 11:27, Sebastian Kaliszewski pisze:
    >> Artur Maśląg wrote:
    >>> W dniu 2011-01-03 16:53, =Marcos= pisze:
    >>>>> Tylko zastanawia mnie dlaczego spada liczba wypadków? Światła ;-) czy
    >>>>> pierdolec fotoradarowy?
    >>>>>
    >>>>> Bo liczba autostrad czy jakość dróg niekoniecznie się zmienia na plus
    >>>>> dużą skalę.
    >>>>
    >>>> Wymiana samochodów na nowe, bezpieczniejsze. Teraz prawie każdy ma ABS.
    >>>> Prawie wszyscy korzystają z opon zimowych.
    >>>
    >>> Jeszcze długo to nie będzie prawdą.
    >>
    >> Średni wiek samochodu w Polsce jest mniejszy niż np. w Danii -- i do
    >> AFAIR 13 lat. W roku 1998 to różne Passaty, Corolle i takie ABS miały.
    >> ABS nie było głównie w samochodach klasy A i B.
    >
    > Sprawdź jaki odsetek był kupowany z ABS itd. - podtrzymuję.

    W Niemczech? (wszak spora część 10-latków z naszych dróg swoją młodość
    spędzała w Niemczech)

    >
    >> Biernie może tak. Czynnie -- mam wątpliwości. Taki poldon 1.5GLE to była
    >> nieprawdopodobna krowa -- powyżej 90km/h to to się nie chciało
    >> rozpędzać.
    >
    > Parchaty pewnie tak.
    >
    >> Dało się dojść do 150km/h, ale mając kilka kilometrów pustej
    >> drogi. 65koni vs 1100kg blachy z kanciatą aerodynamiką to zbytnio nie
    >> fruwało.
    >
    > Poldon miał całkiem przyzwoitą aerodynamikę,

    Taką sobie. W tamtych czasach modne były pojazdy "w kształcie nosa
    rekina" i zwykle aerodynamikę miały niezłą (w porównaniu do dzisiejszych
    były sporo niższe).

    > a do tego nie przypominam
    > sobie takiego z silnikiem 1500, który by miał te 65KM.

    Fakt, było 70, 75, 76, 77 i 82.

    Ale 18 s do 100 to gorzej niż ruska Niva która aerodynamikę ma jak
    otwarta lodówka.


    >
    >> Łady miały lepsze silniki. Nawet zwykła kanciata 2107 1.6 miała 80 koni
    >> i była przy tym nieco lżejsza od poldolota. O Samarze nie ma co
    >> wspominać.
    >
    > No zobacz, a ludzie piszą, ze 120km/h to był problem w tamtych czasach.

    Bez przesady, Może maluchem.

    >
    >> Chyba nie jeździłeś w latach 90-tych... czy może zapomniał wół jak
    >> cielęciem był.
    >
    > W ogóle nie jeździłem, w żadnych latach.
    >
    >> Albo raczej po prostu zmyślasz, żeby mieć przeciwną opinię.
    >
    > Na tym zakończę tę fascynująca polemikę.

    You're welcome...

    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 62. Data: 2011-01-04 17:27:09
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-01-04 15:50, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    >> W dniu 2011-01-03 23:18, J.F. pisze:
    >> (...)
    >>> No coz, teraz to juz nie sprawdze, ale np na autogielda.pl
    >>> samochodow z rocznika 95-2000 benzynowych 5700 szt, o pojemnosci ponad
    >>> 1750ccm 1800szt, ponad 1950ccm 950 szt
    >> A ileż z nich jeździło wtedy po polskich drogach?
    >
    > Niestety nie powiem - jedyne co moglbym zaryzykowac to hipoteze ze
    > proporcje byly podobne.

    A ja bym zaryzykował stwierdzenie, że nawet gdybyś przyjął taką
    hipotezę, to ilość tych samochodów na polskich drogach była śladowa
    i trafienie takiego egzemplarza to raczej zbieg okoliczności.
    Znakomita większość to pojazdy wersji econo - zresztą podobnie
    jak u lepszych sąsiadów.

    > Tylko ilosciowo porownywac mozna - wtedy tego miejsca chyba w ogole nie
    > bylo :-)

    Nie wiem czy tylko ilościowo, nawet jeżeli konkretnego miejsca nie
    było.

    >> Tak, tylko kiedyś inaczej ruch wyglądał.
    >
    > Znowu nie az tak bardzo - skoro taka szeroka, to pewnie tez uczeszczana
    > trasa.

    To, że uczęszczana od zawsze, nie znaczy, że ruch nie wyglądał inaczej.

    > No nie oznacza, ale po co takie idiotyczne znaki ustawiac ? To juz by
    > raczej pomysleli jak zrobic miejsce do bezpiecznego wyprzedzenia, a tam
    > ciekawostka na skale swiatowa - trzy pasy, pod gorke dwa, z przeciwka
    > jeden, mijamy szczyt .. w dol nadal dwa pasy ..

    Bez przesady - nie zauważyłem tam żadnych ciekawostek i uważam, że
    całkiem przyzwoicie droga wygląda oraz całkiem przyzwoicie się nią
    jeździ. Wiem, że to nie autostrada, ale nie jest źle.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 63. Data: 2011-01-04 17:27:30
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    J.F. wrote:
    > Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    > <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w
    >> Artur Maśląg wrote:
    >>>> Wymiana samochodów na nowe, bezpieczniejsze. Teraz prawie każdy ma ABS.
    >>>> Prawie wszyscy korzystają z opon zimowych.
    >>> Jeszcze długo to nie będzie prawdą.
    >> Średni wiek samochodu w Polsce jest mniejszy niż np. w Danii -- i do
    >> AFAIR 13 lat. W roku 1998 to różne Passaty, Corolle i takie ABS miały.
    >> ABS nie było głównie w samochodach klasy A i B.
    >
    > Przy czym Dunczycy mogli kupowac lepsze modele, a my najtanszy chlam od
    > niemca.
    > Ewentualnie np u nich zima inna i ABS mniej daje.
    >
    >> Biernie może tak. Czynnie -- mam wątpliwości. Taki poldon 1.5GLE to
    >> była nieprawdopodobna krowa -- powyżej 90km/h to to się nie chciało
    >> rozpędzać.
    >
    > Nie chcialo, to sie nie wyprzedzalo.

    Wszyscy wyprzedzali "na trzeciego" nawet na zakrętach.

    >
    >> Łady miały lepsze silniki. Nawet zwykła kanciata 2107 1.6 miała 80
    >> koni i była przy tym nieco lżejsza od poldolota. O Samarze nie ma co
    >> wspominać.
    >
    > Ale i w Niemczech w tamtym okresie taki "podstawowy" silnik to mial 75KM.

    Mniej-więcej. Często więcej, chyba że samochodzik mały.


    \SK

    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)


  • 64. Data: 2011-01-04 17:50:09
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-01-04 15:57, J.F. pisze:

    >> Nie chodzi o liczbę trupów (choć i ta niekoniecznie musi być
    >> obiektywna - nie wszyscy giną na miejscu), a o liczbę wypadków. W
    >> Niemczech mocniej uszkodzony samochód bez ofiar to wypadek, u nas
    >> kolizja.
    >
    > Owszem, wypadkow tam jest rzekomo znacznie wiecej, ale ofiar
    > smiertelnych maja tyle co my - a kraj jednak wiekszy, i samochodow
    > wiecej ... i mozna szybciej jezdzic po autostradach, a jednak ginie
    > mniej osob :-)

    Ok, jeśli tak liczyć to racja.

    Shrek


  • 65. Data: 2011-01-04 17:50:17
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    >W dniu 2011-01-04 15:50, J.F. pisze:
    >>> (...)
    >>>> No coz, teraz to juz nie sprawdze, ale np na autogielda.pl
    >>>> samochodow z rocznika 95-2000 benzynowych 5700 szt, o
    >>>> pojemnosci ponad
    >>>> 1750ccm 1800szt, ponad 1950ccm 950 szt
    >>> A ileż z nich jeździło wtedy po polskich drogach?
    >>
    >> Niestety nie powiem - jedyne co moglbym zaryzykowac to hipoteze
    >> ze
    >> proporcje byly podobne.
    > A ja bym zaryzykował stwierdzenie, że nawet gdybyś przyjął taką
    > hipotezę, to ilość tych samochodów na polskich drogach była
    > śladowa
    > i trafienie takiego egzemplarza to raczej zbieg okoliczności.
    > Znakomita większość to pojazdy wersji econo - zresztą podobnie
    > jak u lepszych sąsiadów.

    Z jednej strony tak, a z drugiej - jak kogos nie satysfakcjonowala
    krajowa astra 1.4 60KM, to mogl w uzywanych wybierac.

    Potem modne sie zrobilo salonowe mondeo 2.5, bo dosc tanie bylo.

    >> No nie oznacza, ale po co takie idiotyczne znaki ustawiac ? To
    >> juz by
    >> raczej pomysleli jak zrobic miejsce do bezpiecznego
    >> wyprzedzenia, a tam
    >> ciekawostka na skale swiatowa - trzy pasy, pod gorke dwa, z
    >> przeciwka
    >> jeden, mijamy szczyt .. w dol nadal dwa pasy ..
    >
    > Bez przesady - nie zauważyłem tam żadnych ciekawostek i uważam,
    > że
    > całkiem przyzwoicie droga wygląda oraz całkiem przyzwoicie się
    > nią
    > jeździ. Wiem, że to nie autostrada, ale nie jest źle.

    Ta, pare kilometrow jednym pasem z ciagla linia. Bezpiecznie jak
    cholera, szczegolnie jak sie trafi na wyladowana ciezarowke pod
    gorke - pojedziesz 50 i co ci sie zlego moze stac - chyba tylko
    zasniecie i stoczenie w przepasc .. no nie, barierka jest, wiec
    zasniecie i czolowka z tirem lub autem rozpedzonym z gory..

    J.


  • 66. Data: 2011-01-04 18:07:37
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-01-04 17:50, J.F. pisze:
    (...)
    > Z jednej strony tak, a z drugiej - jak kogos nie satysfakcjonowala
    > krajowa astra 1.4 60KM, to mogl w uzywanych wybierac.

    W latach 90 w używanych prowadzonych wybierać? Wolne żarty.

    > Potem modne sie zrobilo salonowe mondeo 2.5, bo dosc tanie bylo.

    Modne się zrobiło - znaczy kiedy? Ile tych salonowych jeździło?
    Bo parchów pościąganych później to ja trochę widziałem.

    > Ta, pare kilometrow jednym pasem z ciagla linia. Bezpiecznie jak
    > cholera, szczegolnie jak sie trafi na wyladowana ciezarowke pod gorke -
    > pojedziesz 50 i co ci sie zlego moze stac - chyba tylko zasniecie i
    > stoczenie w przepasc .. no nie, barierka jest, wiec zasniecie i czolowka
    > z tirem lub autem rozpedzonym z gory..

    A na jakim odcinku masz te parę kilometrów jednego pasa po górę i dwóch
    w dół? A te pieruńskie przepaści?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.


  • 67. Data: 2011-01-04 18:27:03
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sebastian,

    Tuesday, January 4, 2011, 5:05:08 PM, you wrote:

    >>>>>> Moje wrażenia są zupełnie inne. Poldon spokojnie biegał szybciej
    >>>>>> niż te 120km/h,
    >>>>> No biegal, ale niewiele szybciej, chyba ze mial tego roverka.
    >>>> Spokojnie - 150-160km/h to jeździł każdy przyzwoity.
    >>> Trzeba go było rozpędzać przez 2km. Albo z górki.
    >> Bzdura. Musiałeś jeździć bardzo zmęczonymi Poldkami. Zmęczonymi
    >> wieczną jazdą poniżej 2k rpm.
    > Nie -- ten był używany świadomie. (BTW poniżej 2k to szarpał)
    > Oczywiście przesadzam :) . Ale rakietą toto nie było. Na trójce do
    > pi*drzwi 120 jeszcze szło, potem to już słabo.

    Musiałeś mieć popsuty - Poldkowi 1.5GLE na 5-tce przeszkadzał tylko
    silny wiatr prosto w nos. Na IV ciągnął jak dziki do rzeczywistych 155
    km/h (na liczniku: 170) - tu wiatr mu nie przeszkadzał.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 68. Data: 2011-01-04 18:30:37
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał
    > J.F. wrote:
    >> Swiatla nie. tu masz wykres za maj-wrzesien
    >> http://jfox.republika.pl/moto/wypadki-swiatla.gif
    >>
    >> Wypadki i ranni podzielone przez 10.
    >> Decyzja z roku 2007 kosztowala nas kilkaset ofiar, jesli wierzyc
    >> trendowi.
    >
    > Nie, to 2006 by anomalnie dobry :) Ludzie się Ziobry
    > przestraszyli ;)

    W wypadkach i rannych to byl jak widac dlugoletni w miare stabilny
    trend.
    W zabitych fluktuacje byly wieksze.

    > Albo raczej nagle ponastawianych FR (a potem się przyzwyczaili,
    > że większość pusta i znowu w palnik).

    "Bezpieczna osemka" to chyba rok pozniej.

    Mamy o tyle dobre pole do badan, ze u nas praktycznie nic sie nie
    zmienilo - granice otwarli dwa lata wczesniej, autostrad przybylo
    malo, taryfikator bez zmian,

    > A bardziej serio to 2006 jest bardziej odchyłką w dół niż 2007 w
    > górę.
    > Zobacz lata 2002 i 2003 i przyrost zabitych. To też światła?

    Ja bym tam sprawdzil raczej rodzaje ofiar - podejrzewam ze lepsza
    widzialnosc samochodow spowodowala gorsza zauwazalnosc rowerzystow
    :-)

    J.


  • 69. Data: 2011-01-04 20:18:58
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-04 00:46, masti pisze:

    >> Taki raport miesięczny leży potem do końca roku nieaktualizowany i po
    >> zsumowaniu poszczególnych miesięcy corocznie jakiś dziennikarz ogłasza
    >> koniec wypadków drogowych w Polsce.
    >
    > ale umiesz dodawać? bo suma tych raportów dawałaby dużo wyższe wyniki.

    Raporty miesięczne są niedoszacowane, bo jeżeli przykładowo w którymś
    miesiącu zginie w wypadkach 100 osób, a kolejne 15 umrze później na
    skutek tych wypadków, to w raporcie miesięcznym pojawia się liczba 100.
    A w raporcie rocznym już 115.

    Stąd te różnice - każdego roku to samo.


  • 70. Data: 2011-01-04 20:34:38
    Temat: Re: mniej niz 4000 zabitych w 2010 roku?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-04 12:41, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Sebastian,
    >
    > Tuesday, January 4, 2011, 11:03:29 AM, you wrote:
    >
    >>>>> Moje wrażenia są zupełnie inne. Poldon spokojnie biegał szybciej
    >>>>> niż te 120km/h,
    >>>> No biegal, ale niewiele szybciej, chyba ze mial tego roverka.
    >>> Spokojnie - 150-160km/h to jeździł każdy przyzwoity.
    >> Trzeba go było rozpędzać przez 2km. Albo z górki.
    >
    > Bzdura. Musiałeś jeździć bardzo zmęczonymi Poldkami. Zmęczonymi
    > wieczną jazdą poniżej 2k rpm.

    160km/h w Polonezie było osiągalne, ale w tych najmocniejszych wersjach.
    Widzę że 104KM z Rovera miało właśnie Vmax=160km/h.
    Te "ludowe" raczej 140-155km/h.

    Co oczywiście w żaden sposób nie przeszkadza w tym żeby w Polonezie
    zamknąć licznik, zwłaszcza jak było z górki - te samochody miały chyba
    najszybsze prędkościomierze świata :)

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: