  • 241. Data: 2011-07-31 11:59:04
    Temat: Re: minister walczy z .. pralkami
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Pierwszy na taki pomysł wpadł niejaki Henry Ford. Płacił ludziom, by
    > chodziliu po słomowiskach i rozbierali stare samochody. A jak się okazało,
    > że wszystkie one mają jakąś droselklapę w nienagannym stanie, to kazał
    > ją robić taniej z gorszych materiałów. I tak udało się obniżyć cenę
    > modelu T
    Powtarzasz bzdury.
    Fakty:
    1) Produkcja 15 mln
    2) Cena 200-300$ za cały samochód
    3) Kto chciał zniszczyć Forda?
    4) Komu Ford podziękował za "pomoc" finansową?
    5) Części zamienne były tak tanie, że nie opłacało się produkować tzw.
    zamienników.
    6) Czy ktoś powtórzył sukces Forda?
    Polecam:
    "Moje Życie i Dzieło"
    Książka, której nie kupisz, ani nie przeczytasz.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 242. Data: 2011-07-31 12:22:55
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Wczoraj oglądałem w TV Historia dziennik telewizyjny równo sprzed 25lat,
    > prognoza pogody identyczna:) 12-15C w nocy i deszcze

    Nie załamuj mnie.
    Ważna jest średnia z kilku dni czy miesięcy.
    Wtedy było cieplej.
    :-}
    S.

  • 243. Data: 2011-07-31 13:37:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 31 Jul 2011 13:59:04 +0200, Sylwester Łazar napisał(a):
    > Powtarzasz bzdury.

    Byc moze.

    > Fakty:
    > 1) Produkcja 15 mln
    > 2) Cena 200-300$ za cały samochód

    Troche inna wartosc dolara wtedy byla .. tym niemniej przecietnego
    robotnika bylo na taki pojazd stac.

    > 6) Czy ktoś powtórzył sukces Forda?

    Eeee - wszyscy ?
    Wkrotce wszyscy musieli sprostac konkurencji i produkowac milionami.
    OK, pewnie wielu drobnych wytworcow padlo, ale tych kilkadziesiat koncernow
    ktore znamy dzis najwyrazniej potrafilo sie dostosowac.

    J.

  • 244. Data: 2011-08-01 08:23:58
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.07.2011 17:35, philips pisze:

    > Naczytałeś się jakichś Keynesów, czy innych socjalistów? Już widzę te

    Nie sądź innych po sobie - ja potrafię samodzielnie myśleć i wyciągać
    wnioski.

    > korporacje piekarzy, którzy opanowali rynek i mamy chleb po 10 zł, a nie
    > po 2 zł...

    Nie pisałem o takich drobiazgach, które w razie czego można produkować
    nawet we własnym zakresie.

    Jakby cena chleba skoczyła do 10zł to ludzie piekli by go sobie sami.

    Ale zbudować samemu samochód czy pralkę to już nie tak prosto.

    > Kiedyś próbowano wpływać na ceny produktów, były to tzw. ceny umowne -
    > czym się skończyło wiemy.

    Masz na myśli ceny urzędowe.

    I sorry winnetou, ale obecnie też jest sporo regulacji odgórnych. Patrz:
    ceny roamingu. Były absurdalnie wysokie i urzędowy regulator musiał
    zadziałać. I jakoś mimo urzędowego obniżenia cen - operatorzy nie
    zaczęli nagle dopłacać do roamingu i plajtować.

    Zaś jeśli chodzi o zmowy, to przypomnij sobie chociażby sprawę
    naciągaczy Tikkurlili i ich zmowy cenowej z marketami budowlanymi.

  • 245. Data: 2011-08-01 08:32:25
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.07.2011 23:45, m4rkiz pisze:

    > poczytaj moze co monsanto posiadajace patent na pewne modyfikacje
    > genetyczne ziarna soi zrobilo z dupy farmerom na ktorych ziemi rosly
    > pojedyncze rosliny przeniesione z sasiednich licencjonowanych wysiewow

    A'propos - niedawno zgadałem się w kwiaciarni...

    Okazuje się, że jeśli chcesz sprzedawać jakieś kwiatki, to musisz mieć
    "papier", że masz licencję na daną odmianę. A nie daj Boże sobie
    samodzielnie coś wyhodujesz...

    Korporacyjne mafie trzymają wszystko w garści.

  • 246. Data: 2011-08-01 09:15:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 01 Aug 2011 10:23:58 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

    > Nie pisałem o takich drobiazgach, które w razie czego można produkować
    > nawet we własnym zakresie.
    > Jakby cena chleba skoczyła do 10zł to ludzie piekli by go sobie sami.

    Ludzie juz pieka sami, mimo ze chleb jest po 2 zl.

    J.

  • 247. Data: 2011-08-01 09:19:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 01 Aug 2011 10:32:25 +0200, Andrzej Ława napisał(a):
> [...]
    > samodzielnie coś wyhodujesz...
    > Korporacyjne mafie trzymają wszystko w garści.

    moze i jest w tym troche prawdy, ale ciekaw jestem podstawy prawnej w
    Polsce.

    Zabezpieczenie swoich "praw autorskich" ? Czemu nie, ale chyba nie w
    Polsce. Ale to sie chyba da poprzec badaniami genetycznymi, wiec nie widze
    problemu z samodzielna hodowla.

    J.

  • 248. Data: 2011-08-01 09:23:08
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Troche inna wartosc dolara wtedy byla .. tym niemniej przecietnego
    > robotnika bylo na taki pojazd stac.
    Pomnóż razy 10 i porównaj czy kupisz samochód za 3000$ nowy!

    > Eeee - wszyscy ?
    > Wkrotce wszyscy musieli sprostac konkurencji i produkowac milionami.
    Jaki model?
    Może tylko Sierra, ale to też FORD no i cena dużo wyższa, nawet po
    przeliczeniu czegokolwiek.

    Nikt nie powtórzył sukcesu FORDA i modelu T
    do dziś.
    a) 15 mln sztuk
    b) cena <300 $
    To, że teraz wozy mają inną blachę, światła, mocniejsze silniki i
    "alufelgi",
    to nie jest tylko zasługą producenta, tylko ogólnie rozwoju technologii.
    No przez 100 !! lat da się trochę rozwinąć,
    ale kredyty i ceny rozwinęły się najbardziej.

    Jeżeli umiesz - to wyprodukuj - zawojujesz rynek.
    S.

  • 249. Data: 2011-08-01 09:29:50
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Tata_Nano

  • 250. Data: 2011-08-01 10:31:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 1 Aug 2011 11:23:08 +0200, Sylwester Łazar napisał(a):
    > Pomnóż razy 10 i porównaj czy kupisz samochód za 3000$ nowy!

    raczej 20, a nawet 22.8 w 1913
    http://data.bls.gov/cgi-bin/cpicalc.pl?cost1=1000.00
    &year1=1913&year2=2011

    A potem przyszla wojna i wszystko sie zmienilo :-)

    Powtarzajac za wiki:
    The standard 4-seat open tourer of 1909 cost $850 (equivalent to $20,709
    today), when competing cars often cost $2,000-$3,000.
    in 1913, the price dropped to $550 (equivalent to $12,181 today), and $440
    in 1915 (equivalent to $9,521 today). Sales were 69,762 in 1911; 170,211 in
    1912; 202,667 in 1913; 308,162 in 1914; and 501,462 in 1915.
    In 1914, an assembly line worker could buy a Model T with four months' pay.

    By the 1920s, the price had fallen to $290 (equivalent to $3,289 today)
    because of increasing efficiencies of assembly line technique and volume. "

    Co az tak bardzo nie odbiega od dzisiejszych stosunkow za najtansze auto.

> [...]
    > przeliczeniu czegokolwiek.
    > Nikt nie powtórzył sukcesu FORDA i modelu T do dziś.

    Chodzilo mi raczej o utrzymanie sie w biznesie. Moze klient woli krotsze
    serie i lepiej nie robic 15 mln sztuk.
    P.S. VW trzaska Passata od 1973 roku, no ale teraz mamy juz 7 wersje.
    T z 1929 tez chyba byl inny niz ten z 1908 ?

    > b) cena <300 $
    > To, że teraz wozy mają inną blachę, światła, mocniejsze silniki i
    > "alufelgi",
    > to nie jest tylko zasługą producenta, tylko ogólnie rozwoju technologii.

    A takze tego ze klient woli wydac 8 miesieczna pensje na ladne,
    funkcjonalne i bezpieczne auto :-)

    Google cos znalazlo
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge_v._Ford_Motor_Com
    pany
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dodge

    Moze i nie wyprodukowali 15 mln jednego modelu, ale widac konkurowali
    skutecznie w dziedzinie produkcji - bo inaczej by nie mieli takiego
    sukcesu.

    > Jeżeli umiesz - to wyprodukuj - zawojujesz rynek.

    Troche sie to dzis skomplikowalo. Problem bardziej organizacyjno-finansowy,
    projekt zawsze mozna kupic :-)

    J.