    From: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: minister walczy z .. pralkami
    Date: Mon, 01 Aug 2011 10:23:58 +0200

    W dniu 29.07.2011 17:35, philips pisze:

    > Naczytałeś się jakichś Keynesów, czy innych socjalistów? Już widzę te

    Nie sądź innych po sobie - ja potrafię samodzielnie myśleć i wyciągać
    wnioski.

    > korporacje piekarzy, którzy opanowali rynek i mamy chleb po 10 zł, a nie
    > po 2 zł...

    Nie pisałem o takich drobiazgach, które w razie czego można produkować
    nawet we własnym zakresie.

    Jakby cena chleba skoczyła do 10zł to ludzie piekli by go sobie sami.

    Ale zbudować samemu samochód czy pralkę to już nie tak prosto.

    > Kiedyś próbowano wpływać na ceny produktów, były to tzw. ceny umowne -
    > czym się skończyło wiemy.

    Masz na myśli ceny urzędowe.

    I sorry winnetou, ale obecnie też jest sporo regulacji odgórnych. Patrz:
    ceny roamingu. Były absurdalnie wysokie i urzędowy regulator musiał
    zadziałać. I jakoś mimo urzędowego obniżenia cen - operatorzy nie
    zaczęli nagle dopłacać do roamingu i plajtować.

    Zaś jeśli chodzi o zmowy, to przypomnij sobie chociażby sprawę
    naciągaczy Tikkurlili i ich zmowy cenowej z marketami budowlanymi.