  • 11. Data: 2011-04-08 13:30:28
    Temat: Re: mikroprzycięcia spowodowane klawiaturą
    Od: "jeronimo" <m...@p...net>

    Użytkownik "Dominik & Co" <d...@c...invalid> napisał w
    wiadomości news:inmo07$r42$1@news.onet.pl...

    > Spróbuj klawiaturę podłączyć do komputera przez przelotkę do PS/2
    > (jeśli oczywiście masz taki port) i zobacz, czy coś się zmieniło.

    Mam port PS/2, ale nie mam przejściówki. Mogę o nią popytać, ale nie widzę w tym
    większego sensu, klawiatura jest na USB i ma działać poprawnie na USB. Albo jest
    wadliwa albo spieprzyli ją na etapie projektowania całego układu.

  • 12. Data: 2011-04-08 13:32:36
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.04.2011 15:27, jeronimo pisze:

    > Klawiatura + kontroler USB - mikroprzycięcia.
    > Klawiatura bez kontrolera USB - mikroprzycięcia.

    Ummmm... Hę? Jak klawiaturę USB podłączasz do komputera z wyłączonym
    kontrolerem USB????

    > Sam kontroler USB bez żadnej klawiatury - żadnych przycięć.
    > Inna klawiatura - żadnych przycięć.

    Ta inna klawiatura też USB?

  • 13. Data: 2011-04-08 13:40:49
    Od: "jeronimo" <m...@p...net>

    Użytkownik "wozniak grzegorz" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > spróbuj odpalić openarena na windows, sprawdź czyprzycina, apotem to samo na
    > linuxie, będziesz miał jakieś porównanie.

    Mogę tak zrobić, ale niestety nie planuję korzystać z komputera na Linuxie ani
    grać tam w Battlefielda. Zresztą to jest zupełnie inny system i to, że by nie
    przycinało w openarenie na Linuxie nic mi nie mówi o sprawności klawiatury, bo
    Linux może inaczej korzystać z I/O/USB i dane wysyłane z uszkodzonej klawiatury
    mogą nie mieć wpływu na generowanie grafiki OpenGL na Linuxie tak jak na DX11 w
    Windows. Może po prostu klawiatura ciągle wysyła jakieś pakiety a DirectX input
    musi się nimi zajmować i stąd te mikroprzycięcia. Klawiatura nie wykazuje innych
    oznak uszkodzenia a ja się na tym nie znam, więc postanowiłem tutaj spytać, bo
    może ktoś już miał taki problem albo ma pomysł, czym to może być spowodowane.

  • 14. Data: 2011-04-08 13:46:07
    Od: "jeronimo" <m...@p...net>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A tak naprawdę. Jaki problem wziąć kompa pod pachę (trudniej ale taniej)
    > albo taryfę (łatwiej ale drożej), chyba że własnym - to tak po środku.
    > Ja, bym takiego nie zdzierżył, pomimo, że byłoby jakieś obejście problemu.
    > Jak na gwarancji to do wymiany. Musi działać w każdych warunkach.

    Nie chce mi się nieść całego komputera i narażać jego podzespoły na uszkodzenie
    w trakcie transportu, żeby komuś w dwie minuty zademonstrować, że gry
    przycinają, a przestają przecinać jak się odłączy klawiaturę. Chyba potrafią to
    sobie sami sprawdzić w serwisie? A jak serwis jest w Dusseldorfie to też mam tam
    zawieźć komputer i pokazać? Jak będę musiał, to to zrobię, ale póki co chcę to
    załatwić bez noszenia całego sprzętu, bo nie widzę takiej potrzeby jak
    uszkodzona jest tylko klawiatura.

  • 15. Data: 2011-04-08 13:51:56
    Od: "jeronimo" <m...@p...net>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:inn2pk$hbu$1@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 08.04.2011 15:27, jeronimo pisze:

    > Ummmm... Hę? Jak klawiaturę USB podłączasz do komputera z wyłączonym
    > kontrolerem USB????

    Myślałem, że "kontroler w USB" w sensie controller = pad, a nie kontroler
    zarządzający portami. Mam wyłączyć cały kontroler USB? W menedżerze urządzeń mam
    wyłączyć wszystkie "główne koncentratory USB" czy w BIOSie USB support? Tylko
    jak wtedy wejdę do gry, nie mając żadnego urządzenia input, nawet myszki? Gdybym
    nawet wszedł do gry to jak mam rozpocząć grę, jak nie będę mógł wcisnąć klawisza
    "start" albo nacisnąć entera, żeby móc zobaczyć, czy przycina?
    PS. Nie używam dodatkowego kontrolera USB third party, tylko tych, które są na
    płycie.

    > Ta inna klawiatura też USB?

    Tak.

  • 16. Data: 2011-04-08 13:58:34
    Od: "jeronimo" <m...@p...net>

    Ok, więc zainstalowałem programy do monitorowania zdarzeń na portach USB: USBSPy
    i Advanced USB Port Monitor.
    Oba programy pokazują różne inputy i interrupty pochodzące z "uszkodzonej"
    klawiatury, nawet jak nie są wciskane klawisze. Wystarczy np. lekko puknąć
    palcem w podstawę pod nadgarstki i już jakiś impuls przez USB idzie.
    Pozostałe dwie klawiatury, które mikroprzycięć nie powodowały, takich danych nie
    wysyłają jak się uderza w ich obudowę, nowe sygnały na USB pojawiają się tylko
    jak się wciska klawisz.
    Czyli klawiatura Microsoftu jest walnięta? Teraz pytanie, jak Wam się wydaje -
    czy to po prostu uszkodzony ten konkretny egzemplarz, czy jest szansa, że cała
    linia tak ma? Bo klawiatura chyba nie powinna wysyłać do komputera danych, jeśli
    klawisz nie jest naciśnięty.

  • 17. Data: 2011-04-11 05:22:25
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 08-04-2011 15:30, jeronimo rzecze:

> [...]
    > widzę w tym większego sensu, klawiatura jest na USB i ma działać
    > poprawnie na USB. Albo jest wadliwa albo spieprzyli ją na etapie

    Jak ksiądz uważa. Przelotka kosztuje kilka złotych,
    ale jeśli wolisz ideologię ("ma działać ma usb,
    bo tak była projektowana") od poprawnego działania,
    to oczywiście nie namawiam.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 18. Data: 2011-04-11 07:54:05
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "jeronimo" <m...@p...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > to to zrobię, ale póki co chcę to załatwić bez noszenia całego sprzętu, bo
    > nie widzę takiej potrzeby jak uszkodzona jest tylko klawiatura.

    Rób więc jak uważasz.

    Artur(m)

  • 19. Data: 2011-04-11 07:58:55
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

> [...]
    > uszkodzenie w trakcie transportu, żeby komuś w dwie minuty zademonstrować,
    > że gry przycinają, a przestają przecinać jak się odłączy klawiaturę.

    W takim razie jeszcze masz możliwość pójść i oczarowując ich
    własna osobowością, dać słowo honoru, że jest tak jak mówisz.
    Może Ci wymienią na owo słowo honoru.

    Artur(m)

  • 20. Data: 2011-04-11 10:12:35
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.04.2011 15:51, jeronimo pisze:

> [...]
    > czy w BIOSie USB support? Tylko jak wtedy wejdę do gry, nie mając
    > żadnego urządzenia input, nawet myszki? Gdybym nawet wszedł do gry to

    Podłącz przez inne złącze, np. PS/2.

    [ciach]

    > Tak.

    Spróbuj przez PS/2.