  • 1. Data: 2011-04-07 14:55:37
    Temat: Jaka plyta pod Sandy Bridge 2500K - z serii P nie z H
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam,
    wybieram sobie (przynajmniej probuje) plyte pod Sandy Bridge. Seria P
    - pozwalajaca na OC, wymagajaca karty grafiki. Komputer bedzie sluzyl
    do DTP i fotografii. Z czasem pojawi sie obrobka video. Nie bede gral.

    Wymagania:
    mozliwosc zainstalowania min. 16GB pamieci (na razie bedzie 8GB).
    Firewire - niestety wszystkie plyty oferuja Firewire 1349a (400MB) a
    nie 1349b.
    E-sata - mam juz dysk zew. z takim wyjsciem.
    USB 3,0 - ale to juz standard w plytach.
    Nie wiem co wiecej :(

    Mam do wyboru plyty:

    Asusa P8P67:
    Pro

    AsrockaP67:
    Pro 3
    Extreme 4

    MSI P67A:
    C45
    G45
    GD55
    GD65

    Gigabite P67A UD-3

    Tansze z tych plyt nie maja e-sata, ale zawsze moge dokupic kontroler
    na karcie i cena w dalszym ciagu jest atrakcyjniejsza. Ceny netto tych
    plyt sa w zakresie +- 330-470 zl.

    Prosze o pomoc w wyborze i podpowiedzi.

    pozdr
    Piotr

  • 2. Data: 2011-04-07 20:33:44
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 7 Apr 2011 07:55:37 -0700 (PDT)
    doszła do mnie wiadomość
    <5...@y...go
    oglegroups.com>
    od Piotr Molski <p...@a...pl> :

> [...]
    >nie 1349b.
    >E-sata - mam juz dysk zew. z takim wyjsciem.
    >USB 3,0 - ale to juz standard w plytach.

    Może zastanów się nad P8P67 DELUXE?
    Ma na pokładzie Marvell(R) PCIe 9128 SATA 6Gb/s controller with HyperDuo
    function, opis funkcji kontrolera 9128(umożliwia zbudowanie hybrydy z
    dysku ssd i hdd):
    http://www.marvell.com/products/storage/storage_syst
    em_solutions/sata_controllers_pc_consumer/hyper_duo_
    productbrief.pdf
    Dodatkowo RAM do 32GiB, 2x ethernet i zintegrowany bluetooth, moim
    zdaniem warto się nad nią zastanowić pomimo wysokiej ceny.

  • 3. Data: 2011-04-07 21:16:39
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 7 Kwi, 22:33, Tomasz Jasiński <B...@i...invalid> wrote:

    > Może zastanów się nad P8P67 DELUXE?
    > Ma na pokładzie Marvell(R) PCIe 9128 SATA 6Gb/s controller with HyperDuo
    > function,

    Dzieki, ale to troche za drogo :( I tak mocno przekroczylem pierwotne
    zalozenia cenowe ;(
    Same HyperDuo jakos mnie nie rusza. Poczekam az dyski SSD stanieja i
    kupie sobie cos na system. Pojawil sie Kingston 96GB za 430 netto. Na
    96GB chyba juz zmieszecze spokojnie Win7 i programy. Na 64GB troche za
    malo miejsca.

    pozdr
    Piotr

  • 4. Data: 2011-04-07 23:10:05
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    Witam
    doczytalem na paru forach.
    Asusy maja spore problemy z wychodzeniem z hibernacji - czesto
    wymagaja podwojnego restartu.
    Ludzie polecaja Asrocki - podobno bezproblemowe.

    pozdr
    Piotr

  • 5. Data: 2011-04-09 16:56:40
    Od: "Marek" <brak@email_no_spam>

    Uzytkownik "Piotr Molski" <p...@a...pl> napisal

> [...]
    > wymagaja podwojnego restartu.
    > Ludzie polecaja Asrocki - podobno bezproblemowe.

    Osobiscie mam Asusa P8P67, ale polecam Asrocka P67 Extreme4 - SLI, CF,
    sledz 3,5" USB 3.0, szybszy POST, brak problemów z wzbudzaniem z uspienia,
    stabilne Vcore. Gdybym teraz kupowal na pewno wybralbym tego Asrocka, to juz
    nie ta sama firma co kiedys slynaca z kiepskich kondensatorów i slabej
    jakosci. Dodatkowo teraz na P67 Asrock daje 3 lata gwarancji.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2011-04-10 00:19:48
    Od: Piotr Molski <p...@a...pl>

    On 9 Kwi, 18:56, "Marek" <brak@email_no_spam> wrote:

    > Osobiscie mam Asusa P8P67, ale polecam Asrocka P67 Extreme4 - SLI, CF,
    > sledz 3,5" USB 3.0, szybszy POST,  brak problem w z wzbudzaniem z uspienia,
    > stabilne Vcore.

    Dzieki, wlasnie ku tej plycie sie sklaniam.
    Asusa sobie odpuszczam, chociaz plyty z serii H podobno sa OK i nie
    maja problemow z wybudzeniem z hibernacji.

    pozdr
    Piotr

  • 7. Data: 2011-04-11 01:19:42
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Uzytkownik "Piotr Molski" <p...@a...pl> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...

    > Seria P
    > - pozwalajaca na OC, wymagajaca karty grafiki. Komputer bedzie sluzyl
    > do DTP i fotografii. Z czasem pojawi sie obrobka video.

    Jesli chcesz uzywac Quick Sync (bardzo szybkie przetwarzanie video, znacznie
    szybsze niz w Nvidia/Ati) to na "P" tego nie bedzie.