  • 1. Data: 2011-04-07 11:51:06
    Temat: mikroprzycięcia spowodowane klawiaturą
    Od: "jeronimo" <m...@p...net>

    Hej,

    Złożyłem nowy komputer i mam problem z mikroprzycięciami. Po wielu
    poszukiwaniach, przeglądaniu BIOSu, reinstalacjach driverów, defragmentacjach
    dysku, usuwaniu zbędnych usług zlokalizowałem źródło - to klawiatura, a
    konkretnie Microsoft Digital Media Keyboard 3000. Jestem pewien na 100%, że to
    ona - po odpięciu (nawet w trakcie gry) mikroprzycięcia znikają jak ręką odjął,
    od razu. Ponowne podpięcie - znowu przycina. Próbowałem podpinać do różnych
    portów, odpinać wszystkie inne urządzenia na usb i zostawiać tylko klawiaturę -
    żadnych zmian. Jakakolwiek inna klawiatura (a przynajmniej te, które miałem pod
    ręką) nie powoduje takich mikroprzycięć i można grać normalnie. To, czy są
    zainstalowane drivery od Microsoftu (intellitype pro) czy nie też nie ma żadnego
    znaczenia.

    Teraz dwa pytania:
    1) Czy da się to jakoś naprawić? Ktoś się spotkał z takim problemem? Nie wiem,
    może klawiatura cały czas wysyła sygnały na porcie I/O i powoduje zajętość
    komputera?
    2) Jak ten problem bardziej uwypuklić i udowodnić (nie wiem, jakiś software do
    testowania klawiatur trochę bardziej zaawansowanego niż tylko wciskanie
    klawiszy)? Bo na 99% podejrzewam, że w serwisie albo w Microsofcie mi powiedzą,
    że z klawiaturą jest wszystko w porządku i żebym im nie zawracał głowy.

    Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam serdecznie.

  • 2. Data: 2011-04-07 13:30:16
    Temat: Re: mikroprzycięcia spowodowane klawiaturą
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Nie mozna po prostu sprawdzic z innym komputerem? Jesli problem jest latwy
    do odtworzenia na pewno zostanie wymieniona.

    --
    Pozdr

  • 3. Data: 2011-04-07 13:58:18
    Od: "jeronimo" <m...@p...net>

    Użytkownik "G Nowak" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie mozna po prostu sprawdzic z innym komputerem? Jesli problem jest latwy do
    > odtworzenia na pewno zostanie wymieniona.
    >
    > --
    > Pozdr

    Ależ nie potrzebuję już sprawdzać z innym komputerem, bo była to jedna z
    pierwszych czynności, które wykonałem jak podejrzenie padło na klawiaturę.
    Klawiatura na 100% powoduje mikroprzycięcia. Problem w tym, że dla mnie to jest
    łatwe do odtworzenia, ale dla panów serwisantów już niekoniecznie musi. Nie będę
    do nich przecież taszczył komputera, żeby im "demonstrować". Prawdopodobnie będą
    mi wciskać kit, że to musi być coś z moim komputerem/systemem itd. nie w
    porządku, bo klawiatura jest fizycznie ok. Boję się, że to nie jakaś wada tej
    klawiatury tylko taki urok tego modelu, może źle zaprojektowane, nie wiem.
    Dlatego wolałbym najpierw wyśledzić problem i np. mieć jakieś logi, że
    urządzenie cały czas wysyła niepotrzebnie dane do komputera mimo braku
    wciśnięcia klawisza, niż po prostu powiedzieć "panie, bo mi gry przycinają z tą
    klawiaturą". Klawiatura powodująca przycięcia to raczej dość rzadko spotykane
    zjawisko przecież.

  • 4. Data: 2011-04-07 15:01:23
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 07.04.2011 15:58, jeronimo wrote:

> [...]
    > klawisza, niż po prostu powiedzieć "panie, bo mi gry przycinają z tą
    > klawiaturą". Klawiatura powodująca przycięcia to raczej dość rzadko

    A jak odpalisz kompa z jakiegos livecd - tez sa te przyciecia?

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 5. Data: 2011-04-07 15:41:18
    Od: "jeronimo" <m...@p...net>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> napisał w wiadomości

    > A jak odpalisz kompa z jakiegos livecd - tez sa te przyciecia?

    Jeśli przez livecd mam rozumieć jakiegoś linuksa, to nie sądzę, żeby tam się
    dało włączyć NBA 2k11, StarCrafta II albo Battlefield Bad Company II, żeby
    sprawdzić, czy przycina...
    W Windowsie (7 64bit SP1 i XP Pro 32bit SP3) tego nie czuć, podczas odtwarzania
    filmów, surfowania też nie - dopiero w grach przycina tak co 0.5 sek, ale to na
    pewno nie wina za słabego komputera (i5 2500k + gtx 560ti), temperatury
    wszystkie też są w porządku. Natomiast jest to ewidentnie problem klawiatury, bo
    jej odłączenie od portu USB powoduje, że przycięcia natychmiast znikają, poza
    tym przycięć nie ma kiedy się korzysta z jakiejś innej klawiatury. Więc ta
    klawiatura robi coś nieładnego w tle, nawet jak się nie naciska żadnego klawisza
    (np. w NBA 2k11 gram padem i nie korzystam z klawiatury - przycina, odłączenie
    jej i granie bez żadnej albo podłączenie innej daje za to ultrapłynną grę) -
    chciałbym wiedzieć dokładnie dlaczego tak jest. Co może być powodem przycinania
    w grach, kiedy podłączona jest ta klawiatura? Jakieś dane wysyła, mam
    pomonitorować porty USB? Jakieś spięcia ma w środku? Wada projektowa? Nie wiem,
    jak szukać dokładnego źródła problemu, bo pierwszy raz się spotkałem z tym, żeby
    gra przycinała przez klawiaturę.

  • 6. Data: 2011-04-07 16:39:39
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl>

    jeronimo wrote:

> [...]
    > się dało włączyć NBA 2k11, StarCrafta II albo Battlefield Bad Company II,
    spróbuj odpalić openarena na windows, sprawdź czyprzycina, apotem to samo na
    linuxie, będziesz miał jakieś porównanie.

  • 7. Data: 2011-04-08 06:21:05
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "jeronimo" <m...@p...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > projektowa? Nie wiem, jak szukać dokładnego źródła problemu, bo pierwszy
    > raz się spotkałem z tym, żeby gra przycinała przez klawiaturę.

    A tak naprawdę. Jaki problem wziąć kompa pod pachę (trudniej ale taniej)
    albo taryfę (łatwiej ale drożej), chyba że własnym - to tak po środku.
    Ja, bym takiego nie zdzierżył, pomimo, że byłoby jakieś obejście problemu.
    Jak na gwarancji to do wymiany. Musi działać w każdych warunkach.

    Artur(m)

  • 8. Data: 2011-04-08 10:28:22
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 07-04-2011 17:41, jeronimo rzecze:

    > ewidentnie problem klawiatury, bo jej odłączenie od portu USB powoduje,
    > że przycięcia natychmiast znikają, poza tym przycięć nie ma kiedy się

    Spróbuj klawiaturę podłączyć do komputera przez przelotkę do PS/2
    (jeśli oczywiście masz taki port) i zobacz, czy coś się zmieniło.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 9. Data: 2011-04-08 12:37:48
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.04.2011 13:51, jeronimo pisze:
    > dysku, usuwaniu zbędnych usług zlokalizowałem źródło - to klawiatura, a
    > konkretnie Microsoft Digital Media Keyboard 3000. Jestem pewien na 100%,
    > że to ona - po odpięciu (nawet w trakcie gry) mikroprzycięcia znikają jak

    Klawiatura czy też może kontroler USB, hmm?

    Czy karty dźwiękowej nie masz czasem podpiętej wewnętrznie do USB?

  • 10. Data: 2011-04-08 13:27:53
    Od: "jeronimo" <m...@p...net>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:inmvis$5df$3@inews.gazeta.pl...

    > Klawiatura czy też może kontroler USB, hmm?

    Klawiatura + kontroler USB - mikroprzycięcia.
    Klawiatura bez kontrolera USB - mikroprzycięcia.
    Sam kontroler USB bez żadnej klawiatury - żadnych przycięć.
    Inna klawiatura - żadnych przycięć.
    Inna klawiatura + kontroler USB - żadnych przycięć.

    > Czy karty dźwiękowej nie masz czasem podpiętej wewnętrznie do USB?

    Nie.