  • 11. Data: 2009-10-15 20:52:06
    Temat: Re: mikrobank zdjęć z wyszukiwarką
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Tom pisze:
    > uuu... ale wywiazala sie dyskusja, padło kilka slów kluczowych i muszę
    > je dokladnie przeanalizować gdyż jak słusznie zauważyliście moja
    > wiedza w tej dziedzinie nie jest dogłębna :).
    > Baza dotyczy dosc niszowej dziedziny i skierowana do okreslonej grupy
    > ludzi, którzy chca znaleźć szybko wysokiej jakości zdjęcie (przy
    > pomocy wyszukiwarki) niekoniecznie chodzac po katalogach (w tej
    > dziedzinie sa wylacznie takie katalogi).

    to tak:

    1. sprecyzuj co może zrobić "dostawca", czyli:
    a. ma własne konto w systemie ?
    b. może dodawać fotki ? (jest moderacja ? konieczność zatwierdzenia?)
    c. może usuwać swoje fotki ?
    d. czy on nadaje tagi, czy Ty ? weryfikujesz to przed publikacją ?

    2. sprecyzuj co może zrobić "klient", czyli:
    a. kto może pobierać fotki
    b. za darmo ? jakieś płatności online ? punktami ? kredytami?
    c. czy pobierający musi mieć konto ?
    d. jak konto to pewnie historię pobrań ?
    e. jak płatności to pewnie ma w panelu na stałe swoje "kupione fotki"

    Stawiałbym to na zwykłym hostingu (np. home, skoro masz tam konto), ale
    jak się sprawa rozkręci to trzeba się będzie przenieść na jakiś serwer
    dedykowany pewnie.
    Generalnie jak będą wytyczne, to poszukaj ze 3-4 firm, które projektują
    strony www (np. u ciebie w mieści), choć możesz też napisać do mnie :)
    przedstaw projekt i poproś o wycenę. Im więcej rzeczy sprecyzujesz tym
    wycena będzie dokładniejsza.
    Oczywiście sam kwestia "bazy" to już sprawa wtórna - zależna od tego,
    kto to będzie ostatecznie robił.
    Można im zasugerować, że docelowo będzie przeniesione w home (chyba, ze
    kupisz z czasem serwer dedykowany w home ... :)

    wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 12. Data: 2009-10-16 10:16:59
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "crazy bejbi" napisał:

    > Stawiałbym to na zwykłym hostingu (np. home, skoro masz tam konto), ale
    > jak się sprawa rozkręci to trzeba się będzie przenieść na jakiś serwer
    > dedykowany pewnie.
    [...]
> [...]
    > Można im zasugerować, że docelowo będzie przeniesione w home (chyba, ze
    > kupisz z czasem serwer dedykowany w home ... :)

    Złapałem się za głowę jak to przeczytałem.

    Wywnioskować z tego można, że jak dostanie aplikację z bazą np. Oracla,
    Sybase
    lub MSSQL to nie będzie problemów na zwykłym hostingu w home.

    W życiu nie polecałbym nikomu kupowanie hostingu zanim nie będzie
    znał konkretnych wymagań aplikacji, której wykonanie zamierza zlecić.

    Hosting dopasowuje się do aplikacji a nie odwrotnie!
    Nie chodzi tu o wydajność a o dostępne usługi na danym hostingu.

    W przypadku tej aplikacji to hosting można zaczynać od virtualki,
    którą można dowolnie skonfigurować i dodać dodatkowe oprogramowanie
    jak np. ImageMagick do skalowania zdjęć.
    Na zwykłym hostingu czarno bym to widział, chyba, że ktoś chciałby dwa
    razy płacić za aplikację. Raz zrobioną biorąc pod uwagę ograniczenia konta
    a drugi raz bez tych ograniczeń.

    Ale tak jak pisałem na początku o hostingu to będzie mógł pomyśleć
    później. Nie ucieknie :D

    pozdrawiam,
    wr,
    www.isonet.pl

  • 13. Data: 2009-10-16 14:39:39
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    iso pisze:

    > Złapałem się za głowę jak to przeczytałem.
    > Wywnioskować z tego można, że jak dostanie aplikację z bazą np. Oracla,
    > Sybase
    > lub MSSQL to nie będzie problemów na zwykłym hostingu w home.

    źle wywnioskowałeś.

    On napisał, że już MA hosting w home ...
    Generalnie niech doradzą ci, co będą robić...

    Wojtek