  • 1. Data: 2009-10-13 04:27:42
    Temat: Układ a grafika
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <w...@s...medi.com.pl>

    Witam!

    Podczas projektowania strony internetowej, kto powinien zadecydować o
    układzie strony (np. liczba kolumn, ich układ, ułożenie pozycji menu):
    grafik przygotowujący layout czy osoby zarządzające treścią tworzonego
    portalu?

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 2. Data: 2009-10-13 05:53:09
    Temat: Re: Układ a grafika
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    Wojciech "Spook" Sura pisze:
> [...]
    > układzie strony (np. liczba kolumn, ich układ, ułożenie pozycji menu):
    > grafik przygotowujący layout czy osoby zarządzające treścią tworzonego

    klient? hihi...

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 3. Data: 2009-10-13 05:56:04
    Od: Robert Kusmierz <r...@p...onet.pl>

    W dniu 09-10-13 06:27, Wojciech "Spook" Sura pisze:

> [...]

    > układzie strony (np. liczba kolumn, ich układ, ułożenie pozycji menu):
    > grafik przygotowujący layout czy osoby zarządzające treścią tworzonego

    Grafik zaprojektowac, klient zaakceptowac, w wyjatkowych przypadkach dac
    osobie zarzadzajacej moc decydowania (zmiana szablonu). IMO.

    --
    Robert Kusmierz
    www.robertkusmierz.com | Serwis prywatny

  • 4. Data: 2009-10-13 06:39:49
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    Wojciech "Spook" Sura pisze:
> [...]
    > układzie strony (np. liczba kolumn, ich układ, ułożenie pozycji menu):
    > grafik przygotowujący layout czy osoby zarządzające treścią tworzonego

    Architekt informacji na poziomie tworzenia makiet serwisu (google
    grafika: wireframes).

    --
    Radek N.

  • 5. Data: 2009-10-13 10:49:12
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Wojciech "Spook" Sura pisze:
> [...]
    > układzie strony (np. liczba kolumn, ich układ, ułożenie pozycji menu):
    > grafik przygotowujący layout czy osoby zarządzające treścią tworzonego

    koordynator prac zespołu w postaci grafik+programista
    koordynator jest jedyną osobą, która się kontaktuje z klientem ( i z nim
    ustala układ)

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 6. Data: 2009-10-13 20:37:59
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Użytkownik "Wojciech "Spook" Sura"
    <w...@s...medi.com.pl> napisał w wiadomości
    (...)

    Dziękuję za odpowiedzi! Ten jednak przypadek jest szczególny, bowiem primo:
    nie jest komercyjny (co - przyjmijmy w uproszczeniu - wyklucza istnienie
    kogoś, kogo możemy nazwać klientem), zaś secundo: osobami zaangażowanymi są
    tylko: grafik, programista i osoba zarządzająca projektem, czyli ja.

    W świetle Waszych odpowiedzi rodzi się jeszcze jedno pytanie: czy pod osobą
    grafika - Waszym zdaniem - kryje się ktoś, kogo umiejętności ograniczają się
    do artystycznego zaprojektowania elementów strony, czy obejmują również
    znajomość aspektów związanych z ergonomią interface'u użytkownika?

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 7. Data: 2009-10-14 06:26:01
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Wojciech "Spook" Sura pisze:

> [...]
    > ograniczają się do artystycznego zaprojektowania elementów strony, czy
    > obejmują również znajomość aspektów związanych z ergonomią interface'u

    grafik dostaje wytyczne w briefie jakiego typu jest to witryna, jakie
    maja być na niej pozycje i co ma wyeksponować. W tym sensie _graficznie_
    co do układu to on decyduje, chyba, że koordynator mu poda dokładną
    makietę i kolorystykę, wtedy ma mniejsze pole manewru.

    Wojtek

  • 8. Data: 2009-10-14 06:36:32
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    Wojciech \Spook\ Sura <s...@s...please.op.pl> napisał(a):

> [...]
    > do artystycznego zaprojektowania elementów strony, czy obejmują również
    > znajomość aspektów związanych z ergonomią interface'u użytkownika?

    Widzisz na ulicy przepiękną dziewczynę. Skąd wiesz, że ona
    jest piękna. Nie zdajesz sobie sprawy z tego, że ona jest
    ergonomiczna.

    Człowieku. W każdym przypadku liczy się estetyka.

    Jak klientowi pokażesz stronę, zupelnie niezgodną z jego
    wyobrażeniami ale taką, że mu oczy wierzch wyjdą to on będzie
    wiedział, że to jest ergonomiczne.

    Kompozycja, głąby, kompozycja - to proporcje, to podstawa.

    Andrzej.

  • 9. Data: 2009-10-14 06:40:34
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 14.10.2009, NKAB - <n...@N...gazeta.pl> wroted:

    > Jak klientowi pokażesz stronę, zupelnie niezgodną z jego
    > wyobrażeniami ale taką, że mu oczy wierzch wyjdą to on będzie
    > wiedział, że to jest ergonomiczne.

    Obawiam się, że znacznie przeceniasz zarówno większość klientów,
    jak i większość projektantów.

    Innymi słowy, wielokrotnie zdarzało mi się widzieć strony na widok
    których klientowi oczy na wierzch wychodziły, a które nie miały
    wiele wspólnego z ergonomią.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>
    Nocturnal Infiltration and Accurate Killing

  • 10. Data: 2009-10-14 06:46:01
    Od: "NKAB -" <n...@N...gazeta.pl>

    Grzegorz Staniak <g...@w...pl> napisał(a):

    > Innymi słowy, wielokrotnie zdarzało mi się widzieć strony na widok
    > których klientowi oczy na wierzch wychodziły, a które nie miały
    > wiele wspólnego z ergonomią.
    >
    > GS

    Nie wierzę, poprostu nie wierzę.

    Andrzej.