    From: crazy bejbi <t...@n...ma>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: mikrobank zdjęć z wyszukiwarką
    Date: Thu, 15 Oct 2009 22:52:06 +0200

    Tom pisze:
    > uuu... ale wywiazala sie dyskusja, padło kilka slów kluczowych i muszę
    > je dokladnie przeanalizować gdyż jak słusznie zauważyliście moja
    > wiedza w tej dziedzinie nie jest dogłębna :).
    > Baza dotyczy dosc niszowej dziedziny i skierowana do okreslonej grupy
    > ludzi, którzy chca znaleźć szybko wysokiej jakości zdjęcie (przy
    > pomocy wyszukiwarki) niekoniecznie chodzac po katalogach (w tej
    > dziedzinie sa wylacznie takie katalogi).

    to tak:

    1. sprecyzuj co może zrobić "dostawca", czyli:
    a. ma własne konto w systemie ?
    b. może dodawać fotki ? (jest moderacja ? konieczność zatwierdzenia?)
    c. może usuwać swoje fotki ?
    d. czy on nadaje tagi, czy Ty ? weryfikujesz to przed publikacją ?

    2. sprecyzuj co może zrobić "klient", czyli:
    a. kto może pobierać fotki
    b. za darmo ? jakieś płatności online ? punktami ? kredytami?
    c. czy pobierający musi mieć konto ?
    d. jak konto to pewnie historię pobrań ?
    e. jak płatności to pewnie ma w panelu na stałe swoje "kupione fotki"

    Stawiałbym to na zwykłym hostingu (np. home, skoro masz tam konto), ale
    jak się sprawa rozkręci to trzeba się będzie przenieść na jakiś serwer
    dedykowany pewnie.
    Generalnie jak będą wytyczne, to poszukaj ze 3-4 firm, które projektują
    strony www (np. u ciebie w mieści), choć możesz też napisać do mnie :)
    przedstaw projekt i poproś o wycenę. Im więcej rzeczy sprecyzujesz tym
    wycena będzie dokładniejsza.
    Oczywiście sam kwestia "bazy" to już sprawa wtórna - zależna od tego,
    kto to będzie ostatecznie robił.
    Można im zasugerować, że docelowo będzie przeniesione w home (chyba, ze
    kupisz z czasem serwer dedykowany w home ... :)

    wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7