  • 1. Data: 2009-08-04 19:28:25
    Temat: migawka eos 40D
    Od: "Janusz Karczewicz" <j...@p...pl>

    witam!

    Czy ktos sie moze orientuje gdzie moge kupic migawke do ww aparatu? Padla mi
    a wymiana nie jest skomplikowana, na allegro widzialem do nikonow a do
    canonow niebardzo.

    Dzieki

  • 2. Data: 2009-08-04 19:49:16
    Temat: Re: migawka eos 40D
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Czy ktos sie moze orientuje gdzie moge kupic migawke do ww aparatu? Padla
    mi
    > a wymiana nie jest skomplikowana, na allegro widzialem do nikonow a do
    > canonow niebardzo.

    A jaki masz przebieg aparatu? Bo jeśli znacznie poniżej deklarowanego przez
    producenta (zdaje się 150 tys.) to serwis powinien to zrobić gratis nawet
    jeśli gwarancja się skończyła.

    K.

  • 3. Data: 2009-08-04 20:11:52
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Czy ktos sie moze orientuje gdzie moge kupic migawke do ww aparatu?
    > Padla mi a wymiana nie jest skomplikowana, na allegro widzialem do
    > nikonow a do canonow niebardzo.

    A na pewno trzeba wymieniac? Jak widzialem w necie typowe uszkodzenie to
    zlamanie sie miedzianej plaszki, ktora zwiera costam dzieki czemu aparat
    wie, ze migawka dziala. Naprawa to proste przylutowanie nowej. Warto
    sprobowac przez wydaniem pieniedzy, tym bardziej, ze nic nie tracisz. W
    necie sa dokladne opisy jak to zrobic, niestety nie mam linka, ale
    wygooglujesz.
    Jak sie twoje uszkodzenie objawia?

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 4. Data: 2009-08-05 17:52:29
    Od: "Janusz Karczewicz" <j...@p...pl>

> [...]
    > przez
    > producenta (zdaje się 150 tys.) to serwis powinien to zrobić gratis nawet

    zrobilem ok 3,5tys zdjec, wiec bardzo malo
    W zwiazku z Twoja sugestja zadzwonilem do serwisu i powiedzieli ze istneje w
    takim przypadku wymiana migawki za darmo nawet jesli aparat jest po
    gwarancji, ale musza dokonac bezplatnej ekspertyzy. Mysle ze to chyba byloby
    przegjecie placic za wymiane migawki w przypadku wykonania tak malej ilosci
    zdjec.

    Dzieki i pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-08-05 18:00:54
    Od: "Janusz Karczewicz" <j...@p...pl>

    "T>> Czy ktos sie moze orientuje gdzie moge kupic migawke do ww aparatu?

    > A na pewno trzeba wymieniac?

    Tego jescze nie wiem, bo nie rozkrecalem aparatu, wciaz licze ze uda sie
    naprawic to droga "oficjalna"

> [...]
    > sprobowac przez wydaniem pieniedzy, tym bardziej, ze nic nie tracisz. W
    > necie sa dokladne opisy jak to zrobic, niestety nie mam linka, ale

    objawia sie tym ze pojawia sie err 99 i nie da sie zrobic zdjecia. w trybie
    live view da sie zrobic zdjecie ale dolna czesc zdjecia jest jasniejsza lub
    rozmazana.
    Zakladam ze da sie nprawic migawke chociazby takim sposobem jak Proponujesz
    ale pomyslalem ze moze da sie kupic nowa i tez nie bedzie drogo, jesli
    jednak serwis nie zrobi tego za free to sprobuje zrobic to samodzielnie

    dzieki za pomoc