eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mróz
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 94

  • 71. Data: 2024-01-11 16:35:41
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.01.2024 o 16:11, J.F pisze:

    > A jak łatwo zapali, to też sie nie spali, bo za krótko pracował :-)
    >
    Ładnie bredzisz :) W tej "smole" to spalisz rozrusznik a nie osiągniesz
    obrotów :)
    Znów Ci logika nie działa :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 72. Data: 2024-01-11 16:40:21
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 16:35:41 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 11.01.2024 o 16:11, J.F pisze:
    >> A jak łatwo zapali, to też sie nie spali, bo za krótko pracował :-)
    >>
    > Ładnie bredzisz :) W tej "smole" to spalisz rozrusznik a nie osiągniesz
    > obrotĂłw :)
    > Znów Ci logika nie działa :)

    No jest ryzyko.

    Ale miliony diesli zimą zapalały, na gorszych olejach.

    Wiec coś masz nie tak ...

    J.




  • 73. Data: 2024-01-11 17:02:26
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.01.2024 o 16:40, J.F pisze:

    >>> A jak łatwo zapali, to też sie nie spali, bo za krótko pracował :-)
    >>>
    >> Ładnie bredzisz :) W tej "smole" to spalisz rozrusznik a nie osiągniesz
    >> obrotów :)
    >> Znów Ci logika nie działa :)
    >
    > No jest ryzyko.
    >
    > Ale miliony diesli zimą zapalały, na gorszych olejach.
    >
    > Wiec coś masz nie tak ...
    >

    Problem w tym, że nie tylko ja a każdy posiadacz tego silnika :)

    BTW znam też sporo innych silników, które wymagają podgrzania oleju:

    http://gen-parts.pl/pl/grzalki-w-mise-olejowa/562-ow
    -oe-grzalki-w-mise-olejowa-.html

    Grzałka silnika do samochodów VW Golf Passat Audi 80 lata 80-te i 90-te
    z silnikami diesel 1,6 i 1,9 w wersja z Turbina i bez turbiny.

    grzałka montowana w blok silnika w miejsce broku

    Ogrzany silnik jest mniej narażony na zużycie, łatwiej odpala i
    potrzebuje do 30% mniej paliwa. Redukowane jest także wytwarzanie
    szkodliwych dla środowiska substancji. Elektryczne podniesienie
    temperatury silnika jest najbardziej przyjaznym środowisku sposobem na
    ogrzanie jednostki napędowej.
    https://www.sklep.unipower.pl/p119,grzalka-silnika-v
    w-1-6-i-1-9d-i-td.html

    ...i jak dla mnie, jest to normą. Na _tej_ grupie nie jest to normą :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 74. Data: 2024-01-11 18:10:47
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Jan 2024 17:02:26 +0100, LordBluzg®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 11.01.2024 o 16:40, J.F pisze:
    >>>> A jak łatwo zapali, to też sie nie spali, bo za krótko pracował :-)
    >>>>
    >>> Ładnie bredzisz :) W tej "smole" to spalisz rozrusznik a nie osiągniesz
    >>> obrotĂłw :)
    >>> Znów Ci logika nie działa :)
    >>
    >> No jest ryzyko.
    >>
    >> Ale miliony diesli zimą zapalały, na gorszych olejach.
    >>
    >> Wiec coś masz nie tak ...
    >>
    > Problem w tym, Ĺźe nie tylko ja a kaĹźdy posiadacz tego silnika :)

    No chyba nie, bo jak sam pisałeś - to zły olej jest :-)

    > BTW znam też sporo innych silników, które wymagają podgrzania oleju:
    > http://gen-parts.pl/pl/grzalki-w-mise-olejowa/562-ow
    -oe-grzalki-w-mise-olejowa-.html
    >
    > Grzałka silnika do samochodów VW Golf Passat Audi 80 lata 80-te i 90-te
    > z silnikami diesel 1,6 i 1,9 w wersja z Turbina i bez turbiny.

    To, że są grzałki do silników, które umożliwiają zapalenie np przy
    -40C, nie znaczy, ze te silniki wymagają podrzewania przy -15C.

    Korea zna mrozy, nawet dosc silne, a gniazdek na parkingach nie :-)
    Te silniki zapalają przy -15C.

    Nawiasem mówiąc ... olej w benzyniakach też gęstnieje, a przecież
    one zapalają chetniej. A prawda - nie mają pompy wtryskowej czy CR ..

    > Ogrzany silnik jest mniej narażony na zużycie, łatwiej odpala i
    > potrzebuje do 30% mniej paliwa. Redukowane jest takĹźe wytwarzanie
    > szkodliwych dla środowiska substancji. Elektryczne podniesienie
    > temperatury silnika jest najbardziej przyjaznym środowisku sposobem na
    > ogrzanie jednostki napędowej.
    > https://www.sklep.unipower.pl/p119,grzalka-silnika-v
    w-1-6-i-1-9d-i-td.html
    >
    > ...i jak dla mnie, jest to normą. Na _tej_ grupie nie jest to normą :)


    A poza północną skandynawią nikt tego nie stosuje.

    Hm, a w Kanadzie i Montanie?
    Bo Rosjanie to mają swoje pomysły :-)

    J.


  • 75. Data: 2024-01-11 19:21:20
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 11.01.2024 o 18:10, J.F pisze:
    [...]
    >> Problem w tym, że nie tylko ja a każdy posiadacz tego silnika :)
    >
    > No chyba nie, bo jak sam pisałeś - to zły olej jest :-)

    U mnie zły ale generalnie nie rozumiesz problemu z dieslem. Może jednak
    rozwinę.
    - Masz słaby akumulator
    - Masz zużyty rozrusznik
    - Masz uszkodzoną świecę żarową/grzałkę
    - Masz niewłaściwy olej
    - Masz niskie ciśnienie na pompie
    ...i latem odpala bez problemu, na "strzał". Czyli zero problemów.

    Zimą każda z tych w/w rzeczy jest ważna ale wystarczy tylko zmiana
    temperatury i wszystko bangla. Jak myślisz, chodzi temperaturę zapłonu,
    większe napięcie akumulatora czy gęstość oleju? Co z w/w przyczyn ma
    największy wpływ na uruchomienie silnika? Może jednak ta prędkość obrotu
    wału a zarazem ciśnienie, skoro to silnik wysokoprężny?

    Już doszliśmy (na moim przykładzie) że mogę mieć całą resztę OK ale
    wystarczy "smoła" w misce i dupa, tym bardziej, że mam tam 6,5l oleju i
    wał w kąpieli a nie jak "tradycyjnie" 4l.

    > Nawiasem mówiąc ... olej w benzyniakach też gęstnieje, a przecież
    > one zapalają chetniej. A prawda - nie mają pompy wtryskowej czy CR ..

    W benzynie to nawet pół obrotu niewielką prędkością jest potrzebne, bo
    tam jest zapłon iskrowy i znacznie mniejsze ciśnienie a zarazem SIŁA
    obrotu rozrusznika.


    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>


  • 76. Data: 2024-01-12 03:01:55
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:uno52f$oj1$2$cef@news.chmurka.net>
    user cef pisze tak:

    > Po całym dniu stania w domu bez ładowania napięcie spadło do 11,50.
    > Nie mam teraz czasu nosić tego i testować, jak wróce z wyjazdu,
    > i będzie wyraźnie cieplej, to podepnę i spróbuję.

    bez ładowania raczej nie

    --
    Piter

    #ZawszeGratem


  • 77. Data: 2024-01-12 03:23:12
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:unljk6$2drae$1@dont-email.me>
    user Mateusz Bogusz pisze tak:

    > Od piątku od południa więc ~3 dni w te mrozy. Ale to samochodzik
    > używany na zakupy. Nawet używany codziennie, jedzie 2km, stoi,
    > wraca 2km stoi do następnego dnia. Akku nie ma się kiedy w nim
    > naładować.

    No wiesz alternator mały (duży 90A-140A) ma max 70A. Czy tyle
    samochód pobiera non stop? Trochę wątpliwe. Kiedy zapalę auto i
    jest te 14.4v na klemach to aż przyhamowuje silnik. Ładowanie wynosi
    około 20A czyli pozostaje 50A do dyspozycji.

    > Wczoraj naładowałem (po 5h był już pełny, a przynajmniej wcześniej
    > nie patrzyłem ?\_( ?° ?? ?°)_/?). Pojechała żona 2km na zakupy i z
    > powrotem. Dzisiaj rano miernik pokazuje 11,98V.

    ładowanie w mrozy powinno być 14.4v a w lecie 13.8v
    wszystkie odbiorniki wyłączone.

    rano przydałoby się mieć te 12.2v

    --
    Piter

    #ZawszeGratem


  • 78. Data: 2024-01-12 08:18:33
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2024 o 03:23 PiteR <e...@f...pl> pisze:


    > ładowanie w mrozy powinno być 14.4v a w lecie 13.8v
    > wszystkie odbiorniki wyłączone.

    Jeżdżę praktycznie od nowości auta z wbudowanym miernikiem napięcia na
    klemach.
    U mnie (Kia Sorento) napięcie ładowania ma kilka stanów.
    W mrozy, zaraz po starcie jest 14.8V
    Jak się naładuje to jest 13.7V a czasami nie ma ładowania - mam 12,6V na
    instalacji bez względu na ilość załączonych odbiorników.
    Jak nie ma ładowania to wtedy co 2 min pojawiają się na chwilę "piki" -
    napięcie powoli narasta do 13.7V by za chwilę znowu ustawić się na 12.6V

    Z ciekawostek (nie wiem czy to błąd w sofcie, czy celowe działanie) - jak
    zapalę ksenony i auto nie jest zaraz po rozruchu i jest dodatnia temp. to
    napięcie w instalacji ustawia się na 13.7V, bez względu na to czy
    wcześniej było 12.6 czy 14.8 czy 14.3 (max w lecie).
    To samo dzieje się gdy włączę wycieraczki.
    W tym wypadku, stabilne 13.7V utrzymywane jest nawet wtedy gdy włączę
    wszystkie elektryczne odbiorniki - a mam ich dużo. Wszystkie fotele
    podgrzewane, kierownica podgrzewana, lusterka i szyby, nagrzewnica na full
    i auto trzyma stabilne 13.7V
    Akumulator AGM 95Ah.

    TG


  • 79. Data: 2024-01-12 09:40:01
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.01.2024 08:18, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > W tym wypadku, stabilne 13.7V utrzymywane jest nawet wtedy gdy włączę
    > wszystkie elektryczne odbiorniki - a mam ich dużo. Wszystkie fotele
    > podgrzewane, kierownica podgrzewana, lusterka i szyby, nagrzewnica na
    > full i auto trzyma stabilne 13.7V

    Sprawny alternator (fabryczny - bo dobrany przez producenta), nie będzie
    miał problemu z utrzymaniem takiego ładowania przy wszystkim (co
    fabryczne w aucie) załączonym.

    Podłącz przez przetwornicę jeszcze suszarkę i wtedy napisz, czy taki
    kozak ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 80. Data: 2024-01-12 12:52:28
    Temat: Re: ma dowalić mróz
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 12 Jan 2024 09:40:01 +0100, Mateusz Bogusz wrote:
    > On 12.01.2024 08:18, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    >> W tym wypadku, stabilne 13.7V utrzymywane jest nawet wtedy gdy włączę
    >> wszystkie elektryczne odbiorniki - a mam ich dużo. Wszystkie fotele
    >> podgrzewane, kierownica podgrzewana, lusterka i szyby, nagrzewnica na
    >> full i auto trzyma stabilne 13.7V
    >
    > Sprawny alternator (fabryczny - bo dobrany przez producenta), nie będzie
    > miał problemu z utrzymaniem takiego ładowania przy wszystkim (co
    > fabryczne w aucie) załączonym.

    Z tym "wszystkim" to bym uważał.
    Dodatków dużo, nie wszystkie będą/powinny/mogą pracować na okrągło,
    alternator ma wydajność zależną od obrotów - i w efekcie jak stoisz na
    luzie na wolnych obrotach, to niekoniecznie na wszystko starcza.

    Kolejna sprawa to napięcie - dawno temu zalecało sie 14.0-14.5V,
    potem przyszła moda na zmniejszanie - moj utrzymuje 13.7V, i to chyba
    nie jest awaria. Potem były jakies bardziej zawansowane systemy
    ładowania, potem weszło start-stop - i napięcie chyba podniesli,
    a akumulatory "zwykłe" przestały to wytrzymywać, nie bardzo wiadomo
    dlaczego ..

    > Podłącz przez przetwornicę jeszcze suszarkę i wtedy napisz, czy taki
    > kozak ;-)

    J.

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 . 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: