    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ma dowalić mróz
    Date: Fri, 12 Jan 2024 08:18:33 +0100

    W dniu .01.2024 o 03:23 PiteR <e...@f...pl> pisze:

    > ładowanie w mrozy powinno być 14.4v a w lecie 13.8v
    > wszystkie odbiorniki wyłączone.

    Jeżdżę praktycznie od nowości auta z wbudowanym miernikiem napięcia na
    klemach.
    U mnie (Kia Sorento) napięcie ładowania ma kilka stanów.
    W mrozy, zaraz po starcie jest 14.8V
    Jak się naładuje to jest 13.7V a czasami nie ma ładowania - mam 12,6V na
    instalacji bez względu na ilość załączonych odbiorników.
    Jak nie ma ładowania to wtedy co 2 min pojawiają się na chwilę "piki" -
    napięcie powoli narasta do 13.7V by za chwilę znowu ustawić się na 12.6V

    Z ciekawostek (nie wiem czy to błąd w sofcie, czy celowe działanie) - jak
    zapalę ksenony i auto nie jest zaraz po rozruchu i jest dodatnia temp. to
    napięcie w instalacji ustawia się na 13.7V, bez względu na to czy
    wcześniej było 12.6 czy 14.8 czy 14.3 (max w lecie).
    To samo dzieje się gdy włączę wycieraczki.
    W tym wypadku, stabilne 13.7V utrzymywane jest nawet wtedy gdy włączę
    wszystkie elektryczne odbiorniki - a mam ich dużo. Wszystkie fotele
    podgrzewane, kierownica podgrzewana, lusterka i szyby, nagrzewnica na full
    i auto trzyma stabilne 13.7V
    Akumulator AGM 95Ah.

    TG