eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyma dowalić mrózRe: ma dowalić mróz
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.77-254-193-21.dynamic.inetia.pl
    !not-for-mail
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ma dowalić mróz
    Date: Thu, 11 Jan 2024 19:21:20 +0100
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <unpbjd$3ojvi$1@news.icm.edu.pl>
    References: <X...@1...0.0.1> <unll26$djs$1$cef@news.chmurka.net>
    <unlnbb$3gphq$1@news.icm.edu.pl> <unm0lc$c8i$1$cef@news.chmurka.net>
    <unm287$3hddl$1@news.icm.edu.pl>
    <n...@4...net>
    <unm4sk$3hi0g$1@news.icm.edu.pl>
    <2y9svgd485um$.5m1kx8hl6dht.dlg@40tude.net>
    <unmejv$3i2vc$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <unmjfa$3ibvn$1@news.icm.edu.pl>
    <12be9rnuzr2ws$.1akutmlnw74bp.dlg@40tude.net>
    <unml7j$3if4d$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <unoi3g$3me3r$1@news.icm.edu.pl>
    <1s9tsjktvsgru.2ifzeic8jtal$.dlg@40tude.net>
    <unovu5$3nvsi$1@news.icm.edu.pl>
    <nm3z8n3f5r5w.l49rgdg9h6lh$.dlg@40tude.net>
    <unp1tu$3o38n$1@news.icm.edu.pl>
    <1...@4...net>
    <unp3em$3o5v6$1@news.icm.edu.pl>
    <obumsqrxv0ln.8run8nfe2qrk$.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Thu, 11 Jan 2024 18:21:33 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl;
    posting-host="77-254-193-21.dynamic.inetia.pl:77.254.193.21";
    logging-data="3952626"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <obumsqrxv0ln.8run8nfe2qrk$.dlg@40tude.net>
    X-Antivirus: AVG (VPS 240111-2, 11.1.2024), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2719018
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11.01.2024 o 18:10, J.F pisze:
    [...]
    >> Problem w tym, że nie tylko ja a każdy posiadacz tego silnika :)
    >
    > No chyba nie, bo jak sam pisałeś - to zły olej jest :-)

    U mnie zły ale generalnie nie rozumiesz problemu z dieslem. Może jednak
    rozwinę.
    - Masz słaby akumulator
    - Masz zużyty rozrusznik
    - Masz uszkodzoną świecę żarową/grzałkę
    - Masz niewłaściwy olej
    - Masz niskie ciśnienie na pompie
    ...i latem odpala bez problemu, na "strzał". Czyli zero problemów.

    Zimą każda z tych w/w rzeczy jest ważna ale wystarczy tylko zmiana
    temperatury i wszystko bangla. Jak myślisz, chodzi temperaturę zapłonu,
    większe napięcie akumulatora czy gęstość oleju? Co z w/w przyczyn ma
    największy wpływ na uruchomienie silnika? Może jednak ta prędkość obrotu
    wału a zarazem ciśnienie, skoro to silnik wysokoprężny?

    Już doszliśmy (na moim przykładzie) że mogę mieć całą resztę OK ale
    wystarczy "smoła" w misce i dupa, tym bardziej, że mam tam 6,5l oleju i
    wał w kąpieli a nie jak "tradycyjnie" 4l.

    > Nawiasem mówiąc ... olej w benzyniakach też gęstnieje, a przecież
    > one zapalają chetniej. A prawda - nie mają pompy wtryskowej czy CR ..

    W benzynie to nawet pół obrotu niewielką prędkością jest potrzebne, bo
    tam jest zapłon iskrowy i znacznie mniejsze ciśnienie a zarazem SIŁA
    obrotu rozrusznika.


    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: