    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ma dowalić mróz
    Date: Fri, 12 Jan 2024 12:52:28 +0100

    On Fri, 12 Jan 2024 09:40:01 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > Sprawny alternator (fabryczny - bo dobrany przez producenta), nie będzie
    > miał problemu z utrzymaniem takiego ładowania przy wszystkim (co
    > fabryczne w aucie) załączonym.

    Z tym "wszystkim" to bym uważał.
    Dodatków dużo, nie wszystkie będą/powinny/mogą pracować na okrągło,
    alternator ma wydajność zależną od obrotów - i w efekcie jak stoisz na
    luzie na wolnych obrotach, to niekoniecznie na wszystko starcza.

    Kolejna sprawa to napięcie - dawno temu zalecało sie 14.0-14.5V,
    potem przyszła moda na zmniejszanie - moj utrzymuje 13.7V, i to chyba
    nie jest awaria. Potem były jakies bardziej zawansowane systemy
    ładowania, potem weszło start-stop - i napięcie chyba podniesli,
    a akumulatory "zwykłe" przestały to wytrzymywać, nie bardzo wiadomo
    dlaczego ..

    > Podłącz przez przetwornicę jeszcze suszarkę i wtedy napisz, czy taki
    > kozak ;-)

    J.