  • 1. Data: 2011-08-23 00:39:03
    Temat: lutowanie baterii ?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    Taki mam kłopot. Otóż w telefonie (SPV M650) padła mi "backupowa" bateria. Tzn-
    chyba bateria...
    Wyglądało toto jak normalna "pastylka" 1.5v (taka o średnicy ok.4-5mm), tyle że
    z "przyspawanymi"
    wyprowadzeniami do druku (SMD).

    Niestety, symbol E79N4 obecny na tymże wynalazku nic google nie mówi...
    Pomiar po wylucie dał 0.4V (co może być zrozumiałe z uwagi na zielony nalot...).
    Serwisówki do tego telefonu nie zawierają schematów, no i teraz mam kłopot.

    Przypuszczam, że to bateria raczej niż akumulator. Choć pewności nie mam...
    Ale - zakładając, że bateria - to pytanie brzmi - jak do zwykłej bateryjki tego
    typu
    przymocować wyprowadzenia ? Bo lutowanie chyba nie jest dobrym pomysłem...
    Kleić czy jak ? Prąd pewnie pobierany jest z tego minimalny (chociaż
    wyprowadzenia z oryginalej baterii były
    chyba przewidziane na 2A :)

    Jak kleić to czym, żeby nie odpadło przy pierwszym upadku telefonu ?
    Jakoś "elektrycznie" spawać ? Ale jak ?

  • 2. Data: 2011-08-23 00:48:23
    Temat: Re: lutowanie baterii ?
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    właśnie znalazłem przed chwilą
    http://www.htcrepairparts.com/backup-battery-replace
    ment-for-htc-p6500-senda-100-p-3541.html

    co prawda to nie do tego modelu, ale na oko podobne.
    Pytanie jednak nadal aktualne, bo jakoś mi się słabo widzi sprowadzanie tej
    bateryjki...
    A może gdzieś to można zanabyć u nas ?

  • 3. Data: 2011-08-23 09:17:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Wyglądało toto jak normalna "pastylka" 1.5v (taka o średnicy
    >ok.4-5mm), tyle że z "przyspawanymi" wyprowadzeniami do druku (SMD).

    Sprawdz dwa razy czy to nie jakas litowa 3V.
    Albo .. supercap.

    >Ale - zakładając, że bateria - to pytanie brzmi - jak do zwykłej
    >bateryjki tego typu przymocować wyprowadzenia ? Bo lutowanie chyba
    >nie jest dobrym pomysłem...

    Sprobowac mozesz. Na wszelki wypadek w okularach ochronnych.

    To sie normalnie zgrzewa ultradzwiekowo. Nie wiem czy oni nie pomoga:
    http://www.batimex.pl/towary.php?idzastosowania=459&
    idzastosowanianad=458

    http://www.wamtechnik.pl/

    A moze maja gotowe.

    J.

  • 4. Data: 2011-08-23 12:01:02
    Od: AlexY <a...@i...pl>

> [...]
    > nalot...).
    > Serwisówki do tego telefonu nie zawierają schematów, no i teraz mam kłopot.

    Również nie mam serwisówki tego modelu ale każdy inny producent z którym
    mam styczność stosuje tzw super capacitor co jest mylącą nazwą, czasami
    wstawiane są rzeczywiste kondensatory o dużej pojemności ale to rzadkość.

    > Przypuszczam, że to bateria raczej niż akumulator. Choć pewności nie mam...

    Jest toto ładowane (zmierz czy pojawia się tam napięcie po wylutowaniu)
    więc należy uznać że jest to kondensator/akumulator.

> [...]
    > przymocować wyprowadzenia ? Bo lutowanie chyba nie jest dobrym pomysłem...
    > Kleić czy jak ? Prąd pewnie pobierany jest z tego minimalny (chociaż

    Tam idą pojedyńcze miliampery, zwykle w szeregu jest opornik kilka kilo.

    > Jak kleić to czym, żeby nie odpadło przy pierwszym upadku telefonu ?
    > Jakoś "elektrycznie" spawać ? Ale jak ?

    Pytanie podstawowe czy jakaś funkcjonalność telefonu nie działa? Powinno
    wystarczyć wstawienie tam kondensatora SMD na 3,5 - 4V jeśli nie
    zdobędziesz oryginalnego elementu. Jego jedyne zadanie to zasilanie
    zegara jak nie ma baterii głównej.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 5. Data: 2011-08-23 14:12:17
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > przymocować wyprowadzenia ? Bo lutowanie chyba nie jest dobrym pomysłem...

    Może być duża lutownica 100 W albo kawał miedzi podgrzany palnikiem. Cyna
    najlepiej do hydrauliki i krótkie lutowanie. Kleje przewodzące wymagają
    wygrzewania. Można i styki mechaniczne zrobić.

  • 6. Data: 2011-08-23 15:25:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Tue, 23 Aug 2011 02:39:03 +0200, sundayman napisał(a):

    > Jak kleić to czym, żeby nie odpadło przy pierwszym upadku telefonu ?

    Tam zapewne płyną mikroampery. Przyklej klejem przewodzącym. W końcu używa
    się go nawet do łączenia przerw w ogrzewaczach szyb samochodowych. Tyle że
    dosyć drogi :)
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2011-08-23 15:46:48
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > bateryjki tego typu
    > przymocować wyprowadzenia ? Bo lutowanie chyba nie jest dobrym pomysłem...

    No do takiego maleństwa nie.
    O ile rozmiar 2031 to lutowałem bez problemów, to takie maleństwo zaczęło mi
    się gotować.

> [...]
    > wyprowadzenia z oryginalej baterii były
    > chyba przewidziane na 2A :)
    > Jak kleić to czym, żeby nie odpadło przy pierwszym upadku telefonu ?

    Szukaj gotowego ze zgrzanymi końcówkami. Klej obawiam się że puści od
    wstrząsów. Chyba że po klejeniu zalejesz silikonem RTV to wtedy może
    potrzyma

    --
    Irokez

  • 8. Data: 2011-08-23 20:07:51
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Szukaj gotowego ze zgrzanymi końcówkami. Klej obawiam się że puści od
    > wstrząsów. Chyba że po klejeniu zalejesz silikonem RTV to wtedy może potrzyma

    no właśnie tak sobie pomyślałem, że przy pierwszym piep...nięciu o ziemię
    toto się rozpadnie, i co gorsza zrobi mi jakieś zwarcie w środku :)

    jest jeszcze (chyba) opcja zrobienia "uchwytu" z blaszki przylutowanej do padów
    na PCB.
    Ale muszę jutro obejrzeć, bo nie mam pod ręką.

    W telefonie chyba wszystko działa - rozebrałem go z powodu wymiany obudowy
    (zaliczyła niezliczoną ilość upadków, ostatnio
    z drabiny na budowie...)

    I przy okazji zauważyłem zielony nalot na tej bateryjce, więc pomyślałem że
    zrobiła "adieu".Co chyba potwierdza jej napięcie
    w wysokości 0.44V
    Zapewne rzeczywiście to tylko podtrzymanie zegara, więc dramatu nie będzie w
    razie czego...

    Sprawdzę, czy to nie jest jakoś ładowane (ale wątpię). Myślałem, że może ktoś ma
    sprawdzony
    patent w rodzaju "podłączyć drucik pod akumulator samochodowy, z drugiej strony
    pod obudowę bateryjki - będzie błysk i drucik się
    przyspawa", czy coś w tym rodzaju.

    Ale jak nie, to kupię ze 3 takie bateryjki i najwyżej poeksperymentuję nieco (w
    okularach ochronnych rzecz jasna).
    Zobaczymy co będzie :)

  • 9. Data: 2011-08-24 11:10:14
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > patent w rodzaju "podłączyć drucik pod akumulator samochodowy, z drugiej
    > strony pod obudowę bateryjki - będzie błysk i drucik się

    Nie pod cały akumulator, tylko pod jedną celę, bo to nie powinno przy
    zgrzewaniu być więcej jak 3V. Nie można przepuszczać prądu przez całą
    baterię tylko wszystko na tej samej części baterii. Drucik żelazny lub
    niklowy, a nie miedziany, bo ten wymaga specjalnego traktowania.