  • 1. Data: 2011-08-21 21:25:05
    Temat: Dwukierunkowy szybki transoptor
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam UART 115200 (być może *kiedyś* będzie około 1M) który chcę
    przepchnąć przez transoptor w dwie strony.

    Interesują mnie dwa rozwiązania:

    a) Dwie linie TX i RX przeciskam przez dwukierunkowy transoptor i
    dostaje TX' i RX'.

    b) Trzy linie, TX, RX i EnableTX przeciskam przez dwukierunkowy
    transoptor i dostaje TX', RX' i EnableTX'. Na potrzeby czegoś w rodzaju
    RS485 jesli ktoś pyta.

    Zdecydowanie a) jest ważniejsze, b) bylo by miło.

    Gotowe nadajniki/odbiorniki 485 odpadają bo to nie jest dokładnie 485.

    Cel izolacji: niedopasowanie poziomów masy rzędu kilkuset V.

    W tej chwili używam 6n137. Są szybkie, ale jednokanałowe.

    Ideałem byłby element działający jak bufor, bez negacji, bez otwartych
    kolektórów, działajćy w zakresie 5V-3.3V z obydwu stron, bez nekania
    nadajnika gołą diodą i prądami po kilkanaście mA załatwiający
    komunikację w obie strony w jednej obudowie.

    Na co mam zwrócić uwagę? Nie chciałbym wkopać się w śliczny ale
    niedostepny scalak.

    Powód chęci zmiany 6n137 na coś innego: miejsce i obciążanie nadajnika
    gołą diodą.

  • 2. Data: 2011-08-22 07:01:35
    Temat: Re: Dwukierunkowy szybki transoptor
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > niedostepny scalak.
    >
    > Powód chęci zmiany 6n137 na coś innego: miejsce i obciążanie nadajnika

    Kwestia tego, czy chcesz elegancko, czy tanio. Są scalaki AD robiące to, co
    chcesz. O ile mnie skleroza nie myli, to są w wersjach 2-1 i 3-2 (kanały wte
    i wewte), chodzą nawet do 15MHz. Mają tylko tą drobną wadę, że kosztują
    dużo. Musiałbym poszukać w pracy, mam gdzieś sampla to sprawdzę, jaki ma
    numerek. Ale kosztują coś koło 10$/sztuka przy małych ilościach.

    Waldek

  • 3. Data: 2011-08-22 08:28:25
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > niedostepny scalak.
    >
    > Powód chęci zmiany 6n137 na coś innego: miejsce i obciążanie nadajnika

    ISO7221
    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/iso7221a.pdf
    Kosztuje kilkanaście złotych. ZTCW nadaje się do CAN więc do innych też
    się nada. Masz po jednym kanale w każdą stronę lub w innej wersji np 2
    kanały do nadajnika (ISO7220).
    ATSD to zamiast 6N137 możesz dać ACPL-M61 gdzie wystarczy prąd diody 1mA
    więc z tym obciążeniem nadajnika nie ma co przesadzać. Właśnie nim
    zamierzam zastąpić TLP113 bo coś słabo dostępne są ostatnio.

    MD

  • 4. Data: 2011-08-22 09:22:28
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > b) Trzy linie, TX, RX i EnableTX przeciskam przez dwukierunkowy transoptor
    > i dostaje TX', RX' i EnableTX'. Na potrzeby czegoś w rodzaju RS485 jesli
    > ktoś pyta.

    Od 7 lat używam takiego:
    http://www.analog.com/en/interface/digital-isolators
    /adum1301/products/product.html

    P.G.

  • 5. Data: 2011-08-22 18:30:56
    Od: "michal" <...@b...pl>

    > Powód chęci zmiany 6n137 na coś innego: miejsce i obciążanie nadajnika
    > gołą diodą.

    witam.
    uzywam adum1301BRW cena.... to zalezy 14 - 25pln
    sa wersje do 100mb.
    nie wiem jak sie zachowaja przy stalym potencjale kilkuset V.
    rozwiazanie z 6n137 nie jest wcale zle.
    pozdrawiam
    michal m