  • 1. Data: 2011-08-22 22:22:37
    Temat: min szer impulsu aby wykryć zbocze na ATtiny
    Od: macu <m...@p...pl>

    Witam,

    główkuję nad jakimś małym projektem z wykorzystaniem uC Atmel ATtiny
    i chciałbym wykorzystać generowanie przerwania po wykryciu narastającego
    zbocza na PIO. Czas między kolejnymi narastającymi zboczami będzie nie
    mniejszy niż 50us. Jednak szerokość impulsu będzie znikomo mała np 5ns.

    Niestety nie znalazłem w specyfikacji informacji ani diagramów czasowych
    jaka musi być minimalna szerokość impulsu, aby została wykryta
    zmiana stanu portu i wygenerowane przerwanie.
    Jeśli ktoś z Was zna dokument gdzie to jest wyspecyfikowane bardzo
    proszę o podzielenie się tą informacją.

    Mariusz

  • 2. Data: 2011-08-22 22:29:49
    Temat: Re: min szer impulsu aby wykryć zbocze na ATtiny
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-08-23 00:22, macu pisze:
> [...]
    > zmiana stanu portu i wygenerowane przerwanie.
    > Jeśli ktoś z Was zna dokument gdzie to jest wyspecyfikowane bardzo

    Wstaw przerzutnik D i nie będziesz miał problemu.
    Sygnał na CLK, kasowanie zgłoszenia na CLR.
    K.

  • 3. Data: 2011-08-23 06:27:01
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "macu" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmiana stanu portu i wygenerowane przerwanie.
    > Jeśli ktoś z Was zna dokument gdzie to jest wyspecyfikowane bardzo proszę o

    Attiny13
    The value on the INT0 pin is sampled before

    detecting edges. If edge or toggle interrupt is selected, pulses that last
    longer than one clock

    period will generate an interrupt. Shorter pulses are not guaranteed to generate
    an interrupt.

    --

    Pozdr

    EM

  • 4. Data: 2011-08-23 09:23:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "macu" napisał w wiadomości grup
    >Niestety nie znalazłem w specyfikacji informacji ani diagramów
    >czasowych jaka musi być minimalna szerokość impulsu, aby została
    >wykryta
    >zmiana stanu portu i wygenerowane przerwanie.

    Popatrz jeszcze raz - z reguly jest podane kiedy jest testowana linia
    przerwania plus minimalny czas wczesniejszego ustalenia sygnalu.

    Ale to i tak jest rzadko, wiec dobrze kolega radzi - jakis dodatkowy
    przerzutnik.

    J.

  • 5. Data: 2011-08-23 18:10:05
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > zmiana stanu portu i wygenerowane przerwanie.
    > Jeśli ktoś z Was zna dokument gdzie to jest wyspecyfikowane bardzo

    Już Ci napisali - jest to w datasheecie... Gdybyś chciał wykrywać 5ns,
    musiałbyś puścić ATtiny na ponad 200MHz ;););)... Napisz dokładnie co
    ten projekt ma robić, bo skoro musisz dokładać układ zewnętrzny, to może
    prościej go będzie zrobić na CPLD jakimś albo nawet na jakiejś "zwykłej"
    cyfrówce!

    Konop

  • 6. Data: 2011-08-23 19:14:17
    Od: macu <m...@p...pl>

    EM wrote:

> [...]
    > last longer than one clock
    >
    > period will generate an interrupt. Shorter pulses are not guaranteed to

    Super!
    faktycznie te zdanie jest w datasheet'cie, niestety nie czytałem opisu
    rejestru MCUCR w którym ono się znajduje.
    Często bywa że trafia się na przydatną informację przypadkiem, natomiast
    trudno ją znaleźć gdy jest potrzebna...

    Sądzę jednak, że te zdanie bardziej pasowałoby ono do punktu "External
    interrupts" zaraz po opisie:
    "The INT0 interrupts can be triggered by a falling or rising edge or a
    low level. This is set up as indicated in the specification for the MCU
    Control Register - MCUCR. When the INT0 interrupt is enabled and is
    configured as level triggered, the interrupt will trigger as long as the
    pin is held low. Note that recognition of falling or rising edge
    interrupts on INT0 requires the presence of an I/O clock, described in
    "Clock Systems and their Distribution" on page 23."

    Oczywiście powyższy fragment, iż do wykrywania zboczy musi istnieć zegar
    wymusił na mnie zadanie pierwotnego pytania bo brakowało mi znajomości
    dokładnych czasówek (bo przecież próbkowanie mogło być zrobione np z
    częstotliwością CLK/4)

    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i podpowiedzi

    Pozdrawiam
    Mariusz