  • 1. Data: 2011-08-22 08:49:50
    Temat: sprawdzenie rs232
    Od: "John Smith" <s...@m...com>

    Witajcie koledzy,
    mam pytanko, w jaki sposób puścić jakiś testowy tekst na port COM (rs232) pod
    Windows95.
    Mam dostęp do lini komend.Zupełnie zapomniałem jak to się robiło...,

    Chodzi mi o sprawdzenie czy terminale tekstowe odbiorą ten tekst w sposób nie
    zakłócony.
    Terminale podłączone są po modemie blackbox do rozdzielacza DB-8. Rozdzielacz jest
    połączony przez port szeregowy do komputera
    nadawczego. Nie mam komunikacji między kompem a nimi. Zatem pierwsze co chce
    sprawdzić to czy port jest sprawny, czyli nadający.

    Pozdrawiam.

    JS

  • 2. Data: 2011-08-22 08:56:06
    Temat: Re: sprawdzenie rs232
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "John Smith" napisał w wiadomości grupe
    >mam pytanko, w jaki sposób pu?cić jaki? testowy tekst na port COM
    >(rs232) pod Windows95.
    >Mam dostęp do lini komend.Zupełnie zapomniałem jak to się robiło...,

    Hyperterminal.

    Mozna tez
    mode com1:9600,n,8,2
    dir /s > com1

    Ale to wymaga odpowiedniego ustawienia linii sterujacych.
    Wiec najpierw oscyloskop, potem zewrzec wejscie z wyjsciem.

    J.

  • 3. Data: 2011-08-22 09:08:38
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik "John Smith" <s...@m...com> napisał w wiadomości
    > Witajcie koledzy,
    > mam pytanko, w jaki sposób puścić jakiś testowy tekst na port COM (rs232)
    > pod Windows95.
    > Mam dostęp do lini komend.Zupełnie zapomniałem jak to się robiło...,

    Zdaje się, że takie coś działało, w DOS na pewno:

    MODE COM1:9600,N,8,1,P
    copy plik.txt com1

    W okienkach wiadomo - wbudowany Hyper Terminal lub coś lepszego, gdzie można
    sterować pozostałymi liniami typu Terminal by Bray.

    Michał

  • 4. Data: 2011-08-22 09:16:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello John,

    Monday, August 22, 2011, 10:49:50 AM, you wrote:

    > mam pytanko, w jaki sposób puścić jakiś testowy tekst na port COM (rs232) pod
    Windows95.
    > Mam dostęp do lini komend.Zupełnie zapomniałem jak to się robiło...,

    copy plik.txt com1:

    > Chodzi mi o sprawdzenie czy terminale tekstowe odbiorą ten tekst w sposób nie
    zakłócony.

    To zły sposób.

> [...]
    > nadawczego. Nie mam komunikacji między kompem a nimi. Zatem
    > pierwsze co chce sprawdzić to czy port jest sprawny, czyli nadający.

    Wynikiem testu negatywnego będzie zwis konsoli - musisz zapętlić linie
    RTS/CTS i DTR/DSR/(D)CD, żeby nadawanie szło bez względu na stan linii.
    Ale taki test nic Ci nie powie o poprawności działania sprzętowego
    handshakingu :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-08-23 20:12:37
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Najprościej ale nie wszystkie linie tak sprawdzisz lecz tylko RX/TX, to
    uruchomić terminal na dowolnej prędkości, zewrzeć spinaczem biurowym piny
    2-3 w DB9 lub 3-2 w DB25 :) i pisząc na klawiaturze cokolwiek zobaczysz na
    ekranie swoje echo jak rozewrzesz te piny to echo zniknie.

    Marek