  • 1. Data: 2011-08-23 10:38:45
    Temat: Rigol DM3058 - ktos uzywa?
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    Zastanawiam się nad zakupem multimetru stacjonarnego 5,5 cyfry. Właśnie
    porównuję RIGOL DM3058 z FLUKE 8808A.
    Wiem, że z założenia Fluke to wyższa klasa, ale za RIGOLEM przemawia:
    - dokładności i zakresy deklarowane takie jak we FLUKE (niemal identyczne),
    - mierzy pojemność,
    - ma wewnętrzną pamięć,
    - można dowolnie przekalibrowywać pomiar (np. wolty na stC),
    - ma LAN, USB Host (pendrivie) / Device, RS-232 (FLUKE tylko RS-232).

    Stąd moje pytanie jak w temacie - czy ma ktoś jakieś doświadczenia z
    multimetrami RIGOLA?

    Maciek

  • 2. Data: 2011-08-23 12:04:44
    Temat: Re: Rigol DM3058 - ktos uzywa?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > - ma LAN, USB Host (pendrivie) / Device, RS-232 (FLUKE tylko RS-232).
    >
    > Stąd moje pytanie jak w temacie - czy ma ktoś jakieś doświadczenia z

    Firma nas w nie zaopatrzyła, ogólnie - działa i to nawet ładnie i
    szybko, nie podoba mi się działanie omomierza używa napięcia na tyle
    wysokiego że półprzewodniki zasila.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 3. Data: 2011-08-23 18:04:41
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Maciek napisał:
    > Stąd moje pytanie jak w temacie - czy ma ktoś jakieś doświadczenia z
    > multimetrami RIGOLA?

    Bezpośrednio z tymi modelami nie miałem do czynienia ale zwróć również
    uwagę na utrzymywanie tej dokładności. Z jakiś powodów potrzebujesz aż
    takiej, więc pewnie chcesz ją utrzymywać. Sprawdź co jaki okres czasu
    wymaga kalibracji, gdzie to zrobić i za ile. Świadectwo kalibracji ma
    ograniczoną ważność. No chyba że nie jest Ci do niczego potrzebne a to
    wtedy inna sprawa.
    Maciek

  • 4. Data: 2011-08-24 06:29:45
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciek" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - ma LAN, USB Host (pendrivie) / Device, RS-232 (FLUKE tylko RS-232).
    >
    > Stąd moje pytanie jak w temacie - czy ma ktoś jakieś doświadczenia z

    Ja tylko mogę dodać, że podstawa to cel jakiemu ma taki multimetr służyć.
    Jeśli jest tak: mamy pewien budżet, kupmy jak najlepszy miernik za to (a
    najlepszy to najdokładniejszy, a najdokładniejszy to najwięcej miejsc
    odczytowych), to nie jest dobry pomysł.

    Jeśli to ma być do celu innego niż sprawdzanie mierników niższej klasy, to
    prawdopodobnie zupełnie inne cechy się liczą.

    Piszę tak oczywiście z własnego doświadczenia. Miernik 5,5 cyfry stoi i jest
    używany właśnie do sprawdzania innych mierników raz na rok zwykle i do wysyłania
    do wzrocowania. Do mierzenia codziennego się nie za bardzo nadaje. Raz na 2 lata
    jest użyty do dokonania pomiaru z większą dokładnością.

    Ale o chyba wyszło offtopic :)
    --
    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2011-08-24 07:27:05
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

    Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > jest używany właśnie do sprawdzania innych mierników raz na rok zwykle i
    > do wysyłania do wzrocowania. Do mierzenia codziennego się nie za bardzo

    Ale dlaczego? Chodzi o niepotrzebnie dużą (jak na codzienne pomiary)
    rozdzielczość, szybkość odczytu/zmiany zakresu czy jeszcze coś innego?

    Obecnie mam FLUKE 177, na codzień świetny i wystarczający. A teraz pojawiła
    się potrzeba dokupienia czegoś "na stół".

    W moim przypadku multimetru stacjonarnego będę go używał do:
    - codziennych pomiarów w obrębie biurka,
    - kalibracji wejść analogowych (na stole, przy pierwszym uruchomianiu).
    - sprawdzania innych mierników (sporadycznie).

    Fajną funkcją wydaje mi się w przypadku RIGOLA zapis rejestrowanych wartości
    do pamięci wewnętrznej/pendriva.
    Mogę zostawić go na noc, ale nie muszę do tego zaprzęgać PC-ta.

    Maciek

  • 6. Data: 2011-08-24 08:50:21
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "EM" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale dlaczego? Chodzi o niepotrzebnie dużą (jak na codzienne pomiary)
    > rozdzielczość, szybkość odczytu/zmiany zakresu czy jeszcze coś innego?

    Sama rozdzielczość nie jest raczej problemem, ale szybkość pomiaru jak
    najbardziej. Tak na prawdę to można coś ocenić dopiero jak się rzeczywiście
    używa jakiegoś miernika. Potem się okazuje, że wolimy używać starego miernika
    3,5 cyfry z ręczną zmianą niż wypasionego nowego. Z innych rzeczy które moga być
    irytujące, to odpowiednia widoczność wyświetlacza. Mamy w zkładzie Metexy
    stacjonarne, gdzie jak jest bardzo jasno, nie widać prawie wyświetlacza. Kolejna
    cecha, która czasem się zdarza to powolna reakcja buzerra na test zwarcia.
    Najgorsze, że sprawy o których mówię, nie są zwykle do znalezienia w
    dokumentacji.

    Jeszcze jeden przykład z mojego miernika 5,5 cyfry. On nie mierzy poprawnie
    małych rezystancji 2-przewodowo. Po prostu nie mogę ocenić czy coś ma 0,1 czy 1
    ohm. Ale to może akurat jego przypadłość.

    Jeśli natomiast jest potrzebny rzeczywiście do kalibracji i jest wymagana taka
    klasa, to nie ma wyjścia. Należy też pamiętać, że jak mamy jakieś normy jakości,
    np. ISO, to musimy robić wzorcowanie sprzętu. To nie jest tania sprawa. Serwis
    ewentualny - to samo.

    Są jeszcze pewne sprawy dotyczące mierników przenośnych, ale tutaj nie mają
    znaczenia. Poczytaj jeszcze niedawny wątek: jaki multimetr.

  • 7. Data: 2011-08-24 11:44:15
    Od: "Maciek" <f...@i...pl>

> [...]
    > poprawnie małych rezystancji 2-przewodowo. Po prostu nie mogę ocenić czy
    > coś ma 0,1 czy 1 ohm. Ale to może akurat jego przypadłość.

    Dzięki, zwrócę na to uwagę. Tak swoją drogą, to porównuję dokładności Rigola
    i Fluke na poszczególnych zakresach i są łudząco do siebie podobne.
    Zerżnięte żywcem...? :)

    Maciek