  • 11. Data: 2015-06-22 15:47:11
    Temat: Re: ludzie nie placa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Karocki" napisał w wiadomości grup
    .168...
    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    > A sedzia ma
    >a) obowiazek
    >b) prawo
    > przeprowadzenia takiego sprawdzenia? Nie "jak mi sie wydaje", tylko
    >ustawa/artykul/paragraf bardzo proszę.

    Jesli wydaje wyrok/decyzje nakazowa, to chyba powinien rzetelnosci
    dochowac.
    Czy juz w takim panstwie zyjemy, ze moge Kulczykowi miliardy zabrac i
    zniknac ?

    Operator zapewne podal imie, nazwisko, adres, pesel, date urodzenia,
    imiona rodzicow - jesli windykator dopasowal, to chyba nie wszystko ?

    J.

  • 12. Data: 2015-06-22 17:26:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Piotr Karocki" <p...@i...org> napisał w wiadomości
    > A sedzia ma
    > a) obowiazek
    > b) prawo
    > przeprowadzenia takiego sprawdzenia? Nie "jak mi sie wydaje", tylko
    > ustawa/artykul/paragraf bardzo proszę.

    Niestety nie znam wszystkich przepisów.
    Ale tu dochodzi do absurdu, że mogę jako dłużnika podać do sądu dowolną
    osobę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2015-06-22 18:34:22
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-22 o 15:47, J.F. pisze:
    > Jesli wydaje wyrok/decyzje nakazowa, to chyba powinien rzetelnosci
    > dochowac.
    > Czy juz w takim panstwie zyjemy, ze moge Kulczykowi miliardy zabrac i
    > zniknac ?

    tak :)
    https://www.facebook.com/amatorprawa?fref=ts

    Łukasz

  • 14. Data: 2015-06-24 14:14:04
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jesli wydaje wyrok/decyzje nakazowa, to chyba powinien rzetelnosci
    > dochowac.
    Rzetelnosci, czyli zrobic to co na niego naklada prawo, czy tez zrobic
    wiecej?

    > Operator zapewne podal imie, nazwisko, adres, pesel, date urodzenia,
    > imiona rodzicow - jesli windykator dopasowal, to chyba nie wszystko ?
    A nie bylo napisane przypadkiem, ze windykator wzial imie i nazwisko a
    reszte sobie dopasowal sam?
    Sedzia powiedzial ze ten a ten, klient sieci takiej a takiej, jest winien
    i mozna dochodzic komorniczo tej naleznosci.
    Jesli komornik dochodzil od innej osoby (nie klienta sieci), to znaczy ze
    komornik popelnił blad (albo i wykroczenie), a nie sedzia.

  • 15. Data: 2015-06-25 10:47:46
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > Jesli komornik dochodzil od innej osoby (nie klienta sieci), to znaczy ze
    > komornik popelnił blad (albo i wykroczenie), a nie sedzia.

    OIDP to operator sprzedał firmie windykacyjnej listę dłużników: imię i
    nazwisko. Firma windykacyjna do tej listy dopasowała adresy i PESELE, wzięte
    z jakiejś starej bazy danych. Adres był dawno nieaktualny. Sędzia nie
    sprawdził czy we wniosku o nakaz komorniczy są dane tej samej osoby, co na
    liście od operatora. Wydał nakaz egzekucji. Pisma z sądu szły na dawno
    nieaktualny adres.
    Komornik dostał z sądu: imię, nazwisko, adres, PESEL. Po PESELU odszukał w
    US, gdzie dłużnik pracuje i wysłał wniosek o potrącenie z pensji.

    W tym wypadku wygląda na to, że to sędzia nie przyłożył się do starannego
    przeczytania akt sprawy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2015-06-27 13:49:29
    Od: Piotr Karocki <p...@i...org>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    > OIDP to operator sprzedał firmie windykacyjnej listę dłużników: imię i
    > nazwisko. Firma windykacyjna do tej listy dopasowała adresy i PESELE,
    Skoro dopisanie adresow to dzielo windykatora, to on jest winien - on nie
    wykazal sie starannoscia. Dlaczego mialaby to byc wina sedziego? Przeciez
    wina jest przede wszystkim tego, kto popelnil blad, a nie tego, kto
    ewentualnie mogl skontrolowac ale tego nie zrobil.

    Plac budowy jest ogrodzony, sa tabliczki "nie wchodzic". Jak ktos wlezie,
    i sobie zrobi krzywde, to jest to jego wina. Jesli zas powiemy ze to nie on
    jest winien, tylko inwestor, ktory powinien postawic policjanta co 10
    metrow ogrodzenia, to stwierdzamy tym samym ze ten co wlazł nie jest
    odpowiedzialny za swoje czyny, czyli traktujemy go jako zwierze ktorym
    trzeba sie zaopiekowac, a nie jako czlowieka.

  • 17. Data: 2015-06-27 15:13:37
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > wina jest przede wszystkim tego, kto popelnil blad, a nie tego, kto
    > ewentualnie mogl skontrolowac ale tego nie zrobil.

    Nie neguję, że firma windykacyjna jest winna i powinna odpowiadać za
    skuteczne oszustwo, fałszywe zeznania i wprowadzenie w błąd wymiaru
    sprawiedliwości. Ale winny jest też sędzia, który przepuścił ewidentny
    szwindel przez swoje ręce.
    Sędzia nie jest od ewentualnego kontrolowania tylko od orzeczenia o winie. W
    dokumentach jest winny Jan Kowalski, PESEL xxxxxxx. Przed sądem stawiają w
    roli winnego Jana Kowalskiego PESEL yyyyyyy. Sędzia stwierdza czy Jan
    kowaslki PESEL yyyyyyy jest winny czy niewinny. Jeśli sędzia olewa taki
    drobny szczegół jak PESEL i adres i stweirdza, że winnym jest zupełnie
    przypadkowy człowiek, to ja dziękuję za taki wymiar sprawiedliwości RP ver.
    3.0. Najwyższy czas zrobić upgrade.

> [...]
    > odpowiedzialny za swoje czyny, czyli traktujemy go jako zwierze ktorym
    > trzeba sie zaopiekowac, a nie jako czlowieka.

    Trochę nietrafiona analogia. W tym wypadku winnym wypadku orzeknięto
    przypadkowego przechodnia z przechodzącego w tym czasie po drugiej strony
    ulicy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 18. Data: 2015-06-27 15:30:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > a) obowiazek
    > b) prawo
    > przeprowadzenia takiego sprawdzenia? Nie "jak mi sie wydaje", tylko

    Gratuluje.
    Bronisz podejscie ze operacja sie udała ale pacjent zmarł.
    Wszyscy wiedzieli, ze bez peseli łatwo pomylic osobe ale tez wszyscy mieli
    to w dupie a proceder kwitł.
    Tylko potłuczony urzednik moze bronic takiego stanu prawnego.

  • 19. Data: 2015-06-27 15:30:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Karocki p...@i...org ...

    > Ale o co sedziego oskarzyc?
    > Dobranie osoby do imienia i nazwiska to dzielo windykatora.

    Raczej oskarzyc posłów osłów ktorzy klepneli taka ustawe, ze z jednej
    strony miliony złótych wydaje sie na urzedników ktorzy pracuja na bazie
    pesel a z drugiej strony nie wymaga sie numeru pesel (albo raczej nie
    wymagało sie) w kontaktach obywatel - sad - komornik.

  • 20. Data: 2015-06-27 15:34:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik yabba g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net ...

> [...]
    > że winnym jest zupełnie przypadkowy człowiek, to ja dziękuję za taki
    > wymiar sprawiedliwości RP ver. 3.0. Najwyższy czas zrobić upgrade.

    Cały problem polegał na tym, ze pesel nie był wymagany.
    Ale juz na szczescie to zmieniono.