  • 51. Data: 2010-12-28 23:47:22
    Temat: Re: licznik pradu
    Od: philips <p...@o...pl>

    > Klimatyzacja powoduje, że ludzie nie otwierają okien i jest słaby
    > napływ świeżego powietrza do mieszkać...

    Wpadłem na to chwilę później, kiedy odrzuciłem ograniczenia sprzętu, a
    spojrzałem na ograniczenia użytkowników... :-)

  • 52. Data: 2010-12-28 23:54:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Troche powatpiewam - MIG/TIG to chyba nie bylo, butle byly
    > z tlenem i acetylenem. Albo elektrodami sie spawalo.

    W argonie się spawało, w dwutlenku węgla pewnie też.

    > Naboje do syfonow ? :-)

    Choćby i one. Też je trzeba było z czegoś napełniać.

    > Ale musialbys cos z tym biologicznym zrobic.

    Nic z nim nie chcę robić. Chciałem tylko licznik prądu wyskalować
    w jednostkach wodosodowych.

    -- Jarek

    PS
    Za komuny zdarzało mi sie robić wodę sodową z suchego lodu.

  • 53. Data: 2010-12-29 06:41:00
    Od: Olo <w...@j...cy>

    W dniu 2010-12-28 23:34, Papkin pisze:

    > JF gdzie to kupiles bo w ofercie PL nie widze?

    W ofercie go nie ma i na sklepie również, dopiero jak zapytałem przy
    kasie o licznik, to panienka go spod lady wyciągnęła tak było w
    Aleksandrowie Łódzkim

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 54. Data: 2010-12-29 07:45:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 23:54:54 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >Nic z nim nie chcę robić. Chciałem tylko licznik prądu wyskalować
    >w jednostkach wodosodowych.

    Mozna. Ale to nierzetelne bedzie.
    Nie wypijesz tej wody, to gorzelnia wypusci CO2 w powietrze.
    Nie wypijesz wodki, to gorzelnia wstrzyma produkcje, a zboze pojdzie
    do pieca i tez pojdzie CO2 w powietrze. Za rok rolnicy nie zasieja,
    nie wylapia CO2 z atmosfery. Nie ma tak ze pogram sobie godzinke na
    komputerze, ale nie wypije pepsi, wiec sie zrownowazy.

    Chyba ze beda zbozem palic w elektrowni, albo alkohol wlewali do baku.

    J.

  • 55. Data: 2010-12-29 10:15:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Mozna. Ale to nierzetelne bedzie.

    A skalowanie licznika prądu w kilogramach dwutlenku węgla jest
    rzetelne? To dopiero jest robienie ludziom wody z mózgu.

    --
    Jarek

  • 56. Data: 2010-12-29 20:03:37
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > O widzisz - likwidacji.
    > Byc moze nikt tego jeszcze nie dolicza do rachunku.

    Właśnie dlatego wspomniałem o likwidacji elektrowni, bo wiem, że ten
    koszt jest przewidywany. Gdzieś o tym czytałem i dlatego napisałem.
    Podobno właściciel elektrowni musi mieć te środki zarezerwowane i nie
    może zbankrutować, żeby potem państwo musiało likwidować.
    Maciek

  • 57. Data: 2010-12-29 20:13:55
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Uzytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisal w wiadomosci

    > Co do pomiarów CO2 czy pojawianie sie takich urzadzen nie jest zwiastunem
    > wprowadzenia oplat CO2 dla gospodarstw domowych?

    Przeciez ten pomiar CO2 to lipa polegajaca na tym, ze przyjmuje sie, iz
    z wyprodukowaniem 1 kWh wiaze sie emisja pewnej ilosci CO2. Sek w tym, ze
    licznik nie wie, czy ta kWh pochodzi z rozbicia czastki atomu, z wiatraka,
    wody, czy spalonego wegla. Zapewne zakladane jest to ostatnie. A przeciez i
    elektrownie weglowe maja rózna sprawnosc.

  • 58. Data: 2010-12-29 23:50:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010 21:13:55 +0100, Marcin Wasilewski wrote:
> [...]
    >licznik nie wie, czy ta kWh pochodzi z rozbicia czastki atomu, z wiatraka,
    >wody, czy spalonego wegla. Zapewne zakladane jest to ostatnie.

    Przeciez pisalem - licznik wie, bo mu uzytkownik wprowadza ile kg/kWh.
    A uzytkownik wie .. np z rachunku :-)

    J.

  • 59. Data: 2010-12-31 09:52:26
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > W ofercie go nie ma i na sklepie również, dopiero jak zapytałem przy
    > kasie o licznik, to panienka go spod lady wyciągnęła tak było w
    > Aleksandrowie Łódzkim

    Aha, no to jak za dawnych czasow. Ladny jest ten licznik, kupilbym sobie go do
    kolekcji gadgetow. Ino dlaczego Aldi buduje sie chetnie w malych miasteczkach a
    w duzych to juz nie chetnie ale to juz OT...

  • 60. Data: 2011-01-01 11:16:35
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 28 Dec 2010 00:08:06 +0100, GLaF napisał:

    > Ile dałeś?
    > Parametry podawane przez producenta są bardzo zachęcające:
    > power from 1W to 3680W (0,001W resolution)
    > dokładność: 3 % wskazania +/- 0,5 W.
    > http://www.teknihall.be/index.php?id=1129

    A ja równo rok temu założyłem sobie w mieszkaniu licznik LE-01d
    na szyne DIN i odpisałem również stan licznika na klatce schodowej.
    W ciągu roku różnica wskazań wyniosła 22 kWh, czyli Vattenfal orżnął mnie
    na 12 zł. Licznik nie jest co prawda legalizowany, ale ma deklarowaną
    1 klasę dokładności.

    Pozdrawiam noworocznie.
    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB