  • 1. Data: 2010-12-27 12:36:31
    Temat: Jak najprościej przełączać 2 grzałki szereg - równolegle?
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Chcę w motorze manetki podgrzewane przełączać trójpozycyjnym przełącznikiem
    szereg - równolegle. Są w nim 3 styki zwierane 1-2 lub 2-3. Jak to zrobić
    najprościej bo nie chcę zakładać 16 przekaźników ;-)

    PC

  • 2. Data: 2010-12-27 13:21:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.12.2010 13:36, PC pisze:
    > Chcę w motorze manetki podgrzewane przełączać trójpozycyjnym przełącznikiem
    > szereg - równolegle. Są w nim 3 styki zwierane 1-2 lub 2-3. Jak to zrobić
    > najprościej bo nie chcę zakładać 16 przekaźników ;-)
    16? to ile masz tych grzałek?

    Michoo

  • 3. Data: 2010-12-27 13:23:29
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    > 16? to ile masz tych grzałek?

    Żarcik taki ;-) Grzałki są 2 - tyle ile manetek ;-)

    PC

  • 4. Data: 2010-12-27 13:50:01
    Od: Konop <k...@g...pl>

    W dniu 2010.12.27 13:36, PC pisze:
    > Chcę w motorze manetki podgrzewane przełączać trójpozycyjnym przełącznikiem
    > szereg - równolegle. Są w nim 3 styki zwierane 1-2 lub 2-3. Jak to zrobić
    > najprościej bo nie chcę zakładać 16 przekaźników ;-)

    Jednym przełącznikiem typu 1-0-2 jednosekcyjnym tego nie zrobisz... Taki
    sam, ale dwusekcyjny by się nadał...

    Konop

  • 5. Data: 2010-12-27 13:57:59
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 27.12.2010 14:23, PC pisze:

    > Żarcik taki ;-) Grzałki są 2 - tyle ile manetek ;-)
    Ok, bo już myślałem, że jakaś dziwna konstrukcja z 4, albo coś.

    No to 2 przekaźniki w konstrukcji:
    A-~~~~-B-~~~~-C

    A - masa
    B - połączenie grzałek i pierwszy przekaźnik, normalnie otwarty, zwiera
    do VCC
    C - drugi przekaźnik, normalnie GND, zwiera do VCC

    Nie zasilasz żadnego - nie grzeje.
    Załączasz pierwszy - grzeje równolegle.
    Załączasz drugi - grzeje szeregowo.

    Michoo

  • 6. Data: 2010-12-27 15:40:03
    Od: "PC" <l...@w...pl>

> [...]
    > VCC
    > C - drugi przekaźnik, normalnie GND, zwiera do VCC

    Dzięki :-)

    Pzdr,
    PC

  • 7. Data: 2010-12-27 15:40:34
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    > Jednym przełącznikiem typu 1-0-2 jednosekcyjnym tego nie zrobisz... Taki
    > sam, ale dwusekcyjny by się nadał...

    Niestety nie znalazłem takiego na kierownicę do motoru.

    Pzdr,
    PC

  • 8. Data: 2010-12-27 16:39:19
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    PC wrote:

> [...]

    Wystarczy jeden przekaźnik ze stykami zwiernymi, o ile przełącznik ma
    wystarczającą moc. Połączenie następujące:

    1. Grzałki połączyć szeregowo.
    2. Styk 1 przełącznika do jednej strony połączonych grzałek, drugi na masę.
    3. Styk 2 przełącznika do + zasilania (przez bezpiecznik, oczywiście)
    4. Styk 3 przełącznika do punktu połączenia grzałek
    5. Cewka przekaźnika do styku 3 przełącznika
    6. Druga strona cewki do masy
    7. Styk zwierny przekaźnika z jednej strony do masy, druga strona do styku 3
    przełącznika

    Waldek

  • 9. Data: 2010-12-27 18:14:49
    Od: "PC" <l...@w...pl>

> [...]
    > 6. Druga strona cewki do masy
    > 7. Styk zwierny przekaźnika z jednej strony do masy, druga strona do styku

    Właśnie czułem. że da się na jednym ale po świętach ubyło szarych komórek i
    stanąłem w miejscu.

    Dzięki.

    Pzdr,
    PC

  • 10. Data: 2010-12-27 18:22:45
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Tu powinno być do styku 1 przełącznika bo inaczej po zadziałaniu przekaźnika
    będzie zwarcie. Ale kumam w czym szum.

    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam,
    PC