  • 41. Data: 2014-10-10 12:51:45
    Temat: Re: licznik energii elektrycznej mechaniczny vs elektroniczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał

    >No fakt, nie problem zrobić bocznik na np. 20 A, ale za dużo sygnału
    >przy 20 mA z tego nie będzie.

    >Sugerujesz zatem że liczniki elektroniczne też są głuche na składową
    >stałą ?

    Ja tgam uwazam ze nie moga. A przynajmniej nie powinny.

    I ze licznik indukcyjny prad niesymetryczny dobrze liczy.

    Owszem - wiekszy zaklad przemyslowy, gdzie licznik mierzy przez
    przekladnik - o, tam moze byc problem.

    J.

  • 42. Data: 2014-10-10 13:01:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, October 10, 2014, 12:49:41 PM, you wrote:

    > Dali tani, srednioskomplikowany uklad scalony, ktory w miare
    > precyzyjne ADC zawiera.
    > No i teraz ... co tansze - opornik czy przekladnik ?

    Ten opornik ma mieć klasę lepszą niż 1% i moc większą niż 6W -
    przekładnik może być tańszy ale nie musi. Jednak nie wydziela tych 6W
    i nie ma problemu z przenoszeniem poziomów napięć. Patrząc na mój
    licznik, w dość niskiej obudowie z tworzywa, nie widzę w nim miejsca
    na rezystor 6W, który nie stanowiłby ryzyka dla obudowy.

    Mam boczniki 15A/150mV/0.5% (czyli 0.01?) i nie widzę możliwości
    upchnięcia ich w liczniku.

    > Ale 25A plynie rzadko.

    Może płynąć ciągle i licznik musi to wytrzymać.

    > Zauwaz jednak ze mowisz o 0.1% pelnego zakresu - to ma prawo byc niedokladny :-)

    Mówimy o zbyt niskich poziomach napięć, liczonych w uV. Po co się
    męczyć, jeśli z przekładnikiem można mieć 10x wyższe napięcie, nie
    przekraczając 5V dla prądu maksymalnego i trochę ponad 60mW mocy strat
    zamiast ponad 6W.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 43. Data: 2014-10-10 17:08:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, October 10, 2014, 12:51:45 PM, you wrote:

    > Ja tgam uwazam ze nie moga. A przynajmniej nie powinny.

    A jednak. Przypadkiem dzisiaj do mnie przypełzło - AMC1100.
    Prawdopodobnie współpraca z rezystorem 0.005?, czyli moc strat 3W z
    drobnymi dla 25A. Ale ze składową stałą na pewno sobie nie poradzi.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 44. Data: 2014-10-10 17:46:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F.,

    >A jednak. Przypadkiem dzisiaj do mnie przypełzło - AMC1100.
    >Prawdopodobnie współpraca z rezystorem 0.005?, czyli moc strat 3W z
    >drobnymi dla 25A. Ale ze składową stałą na pewno sobie nie poradzi.

    Dlaczego mialby sobie nie poradzic ?
    Czytam, czytam, i nic o DC nie pisza, ale raczej transmituje.

    Ale mysle ze nie tym mowimy, tylko np o CS5463
    http://www.cirrus.com/en/products/cs5463.html

    Praktycznie caly licznik i sugestia bezposredniego podlaczenia.

    Czy np MSP430F6736, MSP430AFE2x3
    http://www.ti.com/lit/pdf/slat132

    www.ti.com/lit/pdf/slyt428

    Tu ciekawe - maja dwa wejscia pradowe. Jedno do bocznika, drugie do
    trafa. I nie pisza czemu tak ... naprawde ciekawe :-)

    Ale po zastanowieniu ... skladowa DC pradu mocy nie przenosi. Tzn
    przenosi, ale w obie strony rowno ... pod warunkiem ze napiecie ma
    zerowa skladowa DC !

    Siec energetyczna w zasadzie nam to zapewnia ... choc jak zaczniemy
    jednopolowkowo prad brac, to przez spadki napiecia na rezystancjach
    przedlicznikowych pojawi sie skladowa DC napiecia.

    A przy okazji i blad offsetu staje sie mniej istotny :-)

    J.

  • 45. Data: 2014-10-10 19:27:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, October 10, 2014, 5:46:30 PM, you wrote:

    > Dlaczego mialby sobie nie poradzic ?
    > Czytam, czytam, i nic o DC nie pisza, ale raczej transmituje.

    Offset 1.5mV. Dla zakresu pomiarowego 250mVpp to masakra.

    > Ale mysle ze nie tym mowimy, tylko np o CS5463
    > http://www.cirrus.com/en/products/cs5463.html
    > Praktycznie caly licznik i sugestia bezposredniego podlaczenia.

    ,,The output of the current-sense resistor or transformer is connected
    to the IIN+ and IIN- input"

    Niby rezystor ale...

> [...]
    > Tu ciekawe - maja dwa wejscia pradowe. Jedno do bocznika, drugie do
    > trafa. I nie pisza czemu tak ... naprawde ciekawe :-)

    Dla małych prądów przekładnik, dla dużych rezystor?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 46. Data: 2014-10-10 19:48:31
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 10 Oct 2014 00:22:35 +0200, Jakub Rakus napisał(a):

    > A czy ja napisałem, że to będzie w dokumentacji dla DOWOLNEGO licznika?
    > Napisałem tylko, że WIELU się tym chwali. Nie wiem jak ABB i Landis (oba
    > cholernie drogie), ale moja firma używa(ła) w swoich szafach wspomniane
    > przez Ciebie Pozytony - podłączone po RS485, więc raczej koledzy od
    > softu nie wywróżyli protokołu z fusów :-P

    Ok. Możliwe, że w pewnym momencie protokoły po prostu zostały ujawnione.
    Raczej nie bez powodu przenośne urządzenia do odczytu liczników przez
    optozłącza kosztują tyle ile kosztują.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 47. Data: 2014-10-10 19:54:31
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 10 Oct 2014 08:17:23 +0200, J.F. napisał(a):

    > Poza tym, jakby w elektroniczmym dali jakies tranformatory izolujace

    W tych licznikach elektronicznych, które widziałem od środka (trójfazowe
    bezpośrednie) to pomiar prądów był zrealizowany z wykorzystaniem
    przekładników a więc transformatorów.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 48. Data: 2014-10-10 20:38:22
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-10-10 o 17:46, J.F. pisze:

    > Ale po zastanowieniu ... skladowa DC pradu mocy nie przenosi. Tzn
    > przenosi, ale w obie strony rowno ... pod warunkiem ze napiecie ma
    > zerowa skladowa DC !

    Wystarczy że w *prądzie* jest składowa stała. A to zrobić jest dosyć
    łatwo :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 49. Data: 2014-10-10 21:52:56
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-10-10 20:38, PeJot pisze:

    > Wystarczy że w *prądzie* jest składowa stała. A to zrobić jest dosyć
    > łatwo :)

    No i ci napisał J.F., że jeśli

    i(t) = const.

    u(t) = sin(omega*t)

    to moc w ujemnej połówce się cofa, niczym cos(fi) = 0.

    Żeby pobierać moc, prąd stały musiałby być tylko w jednej połówce, a
    taki prąd już nie jest stały i na przekładniku prądowym coś zaindukuje.

  • 50. Data: 2014-10-10 22:02:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, October 10, 2014, 9:52:56 PM, you wrote:

    [...]

    > Żeby pobierać moc, prąd stały musiałby być tylko w jednej połówce, a
    > taki prąd już nie jest stały i na przekładniku prądowym coś zaindukuje.

    Może go nasycić i to bardzo szybko.

    --
    Best regards,
    RoMan