  • 1. Data: 2013-03-19 07:55:51
    Temat: Router syczy
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Witam
    mam router który nie z tego ni z owego zaczął sobie syczeć przez kilka
    sekund i kilkadziesiąt sekund przerwy (czasem więcej)
    zachowuje się jednocześnie trochę niestabilnie - co kilka dni się
    zawiesza
    i teraz pytanie - czy mam szykować nowy router czy mogę to jakoś
    zdiagnozować i naprawić
    nie zajmuję się elektroniką ale jestem elektrykiem
    router WRT54GL

    jeffrey

  • 2. Data: 2013-03-19 07:58:30
    Temat: Re: Router syczy
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2013-03-19 07:55, Jeffrey pisze:
> [...]
    > zdiagnozować i naprawić
    > nie zajmuję się elektroniką ale jestem elektrykiem

    Sprawdź na innym zasilaczu.

  • 3. Data: 2013-03-19 08:06:39
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:51480c00$0$1252$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > zdiagnozować i naprawić
    > nie zajmuję się elektroniką ale jestem elektrykiem

    Rozbierz i zobacz czy nie puchną kondensatory, to praktycznie jedyne części,
    które zużywają się w sposób "naturalny - zaplanowany? ".

    Gejzer.

  • 4. Data: 2013-03-19 09:35:56
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Zbych wrote:

    > Sprawdź na innym zasilaczu.

    wymieniłem zasilacz ale niestety na nie taki sam
    oryginalny był na 12V a zastępczy - z drugiego routera jest na 5V
    nie wiem czemu taka rozbieżność ale działa
    syczenie zamieniło się w brzęczenie ale dużo cichsze

    jeffrey

  • 5. Data: 2013-03-19 11:46:56
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Rozbierz i zobacz czy nie puchną kondensatory, to praktycznie jedyne
    > części, które zużywają się w sposób "naturalny - zaplanowany? ".

    Takowoż. Jeden z poprzednich "moich" kablówkowych modemów, załapał mocno
    niemiłe, acz ciche uszkodzenie.
    Nagle zaczęły kuleć wszelkie transfery. Rosnął współczynnik strat
    pakietów... wiadomo, że już przy 10% zaczyna być problem, przy 20 kłopot,
    przy 50 absolutna tragedia, a u mnie dochodziło do 80, a w zrywach zdarzyło
    się do 90% i to już do bramy domyślnej...
    Do momentu, gdy mimo kulawości jeszcze dało się korzystać, jakoś cierpiałem.
    Ale jak przestały się przeciskać nawet wiadomości GG, to rozebrałem modem,
    nie miał plomb, więc było to możliwe. Spuchięty był kondziołek przy
    zasilaniu, wymieniłbym, bo miałem nawet na co i zrobiłbym to bezśladowo, ale
    co tam, nie mój modem, więc nie ja się będę bujał. Musieli wymienić, ja im
    nie będę roboty za darmo odwalał, nawet nie prosili o to :P
    Co do syczenia - babrałem się z płytą główną w jednym kompie, posykiwało w
    rytm działania programów, pozornie wyglądało to jak praca HDD, ale
    sprawdzone, dysk milczał, albo klikał pomiędzy sykami. Zlokalizowałem
    "hałas" w miejscu, które mogło być jakąś przetwornicą - cewka, kilka
    tranzystorów i kondensatory (sprawne), sama cewk chyba jakby nieco luźna.
    Może jakiś rdzeń poluzowany hałasuje?

  • 6. Data: 2013-03-19 12:46:58
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Anerys napisał:
    [..]
> [...]
    > tranzystorów i kondensatory (sprawne), sama cewk chyba jakby nieco
    > luźna. Może jakiś rdzeń poluzowany hałasuje?

    Druty raczej, zalanie całości żywicą zapewne by go uciszyło.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 7. Data: 2013-03-19 12:58:17
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Druty raczej, zalanie całości żywicą zapewne by go uciszyło.

    A może też, wiem, że rdzeń może, druty mogą...
    Zalać można, ale rochę bym się obawiał, czy coś się przy okazji nie
    rozgrzeje za bardzo, skoro i tak już ciepłe.

  • 8. Data: 2013-03-19 13:18:52
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Anerys napisał:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A może też, wiem, że rdzeń może, druty mogą...
    > Zalać można, ale rochę bym się obawiał, czy coś się przy okazji nie
    > rozgrzeje za bardzo, skoro i tak już ciepłe.

    Wątpię, powietrze jest jednym z najlepszych izolatorów ciepła, a poza
    tym przynajmniej na płytach głównych nic nie rozgrzewa się do
    temperatury zmieniającej właściwości magnetyczne rdzeni, bo drut to i
    300 wytrzyma.

  • 9. Data: 2013-03-19 14:42:34
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Wątpię, powietrze jest jednym z najlepszych izolatorów ciepła, a poza

    No tak, ale też jednak, gdy owiewa to zabiera część energii. W obudowie
    jednak trochę chyba jest przepływu. No chyba, że sama żywica ma w miarę
    dobrą przewodność cieplną, to może rzeczywiście, przejąć energię z wnętrza i
    odprowadzić ją do środowiska.

    > tym przynajmniej na płytach głównych nic nie rozgrzewa się do temperatury
    > zmieniającej właściwości magnetyczne rdzeni, bo drut to i 300 wytrzyma.

    O rdzenie się nie boję, o drut też, dopóki nie sczernieje, to nie martwię
    się zbytnio. Ale kondzioły i półprzewodniki niezbyt już lubią ciepło...
    Powiedziałbym tyle, ze trzeba by za każdym razem rozważyć układ w jakim się
    to dzieje no i ewentualnie dać nie byle jaką żywicę, która ma dużą oporność
    cieplną, tylko taką co przewodzi i to ciepło odprowadzi. No i nie zmieni na
    niekorzyść parametrów elektrycznych podzespołu.

  • 10. Data: 2013-03-19 17:33:38
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Anerys napisał:
    [..]
> [...]
    > oporność cieplną, tylko taką co przewodzi i to ciepło odprowadzi. No i
    > nie zmieni na niekorzyść parametrów elektrycznych podzespołu.

    Za dużo kombinujesz. Policz jaka moc się wydziela na takiej cewce, mnie
    się nie chce, przypuszczam że jest pomijalna. Można wkleić kawałek
    blaszki jeśli jednak nie jest pomijalna, sprawdzić jaka jest przewodność
    cieplna żywicy bo na pewno nie jest lepszym izolatorem od powietrza i
    olać blaszki.