  • 31. Data: 2010-06-28 10:29:29
    Temat: Re: lekki teren i szosa
    Od: n...@s...com

    On Mon, 28 Jun 2010 11:39:08 +0200, "Karambol" <k...@g...pl>
    wrote:

    >Zgadzam sie. I wlasnie nie rozumiem dlaczego moja krytyka w sytuacji
    >polecenia przez kogos zlego sprzetu jest zla?

    To nie byla krytyka sprzetu to bylo stwierdzenie 'gowno'.
    I po prawdzo bylo. gowno worte.

    >Wlasnie interesuje dlatego dobrze mu radze.

    A ja nie radze. Po prostu podsumowalem ta 'recenzje'.

    >No nie wiem, ja mam jeszcze w pamieci jak podczas jednego z wypadu koledze
    >skonczylo sie zawieszenie w XT i co sie stalo pozniej. W miejscu gdzie
    >wogole bym nie pomyślał, ze mozna sie tak połamac.
    >To byla wina sprzetu i dlatego XT to dla mnie porazka. Zobacz:
    >http://karambolktm.wrzuta.pl/obraz/22Av2yR7TCH/xt_6
    00_05

    Ciemnosc widze.
    Znaczy zdarty pieniek. On na nim ladowal czy jak ?

    >U mnie same piachy i kurz jak mąka - gdzie macie błoto w taka pogode?;>

    Teraz nie wiem jak jest w okolicach Bieszczad. 3 tyg temu na zuzytych
    kostkach nie bylem w stanie pokonac wielu podjazdow.
    http://picasaweb.google.com/n3wrom/2010060520100607#
    5480162947532358642
    Na stokach w koleinach stala woda. Na drodze lesnej gruntowej dwa razy
    musielismy detka doslownie wynosic z blota (raz sie wkleilem po oske
    przednim kolem. A blotko tak pieknie zasysalo ze przez chwile myslalem
    ze bede wracac bez butow ;>).
    Tak czy siak, jazda po tym co jest w gorach ma sie nijak do piochu i
    plaskich terenow. Dla Ciebie problemem jest problemem slabosc
    zawieszenia przy 70km/h. A dla kolegow z gor kazdy kilogram masy czy
    braki techniczne. Wrzuc kiedys na lawete motur i sie bujnij polatac po
    gorkach. Jak bedzie sprzyjajaca pogoda czyli sporo deszczu to dziennie
    zrobisz kilkadziesiat km w terenie i bedziesz walczyc o kazdy metr.
    A wtedy nie bedzie mialo znaczenia czy masz lc4 czy xt.

    >650, dominator) a Kat. LC4 w wersji adventure to jest to z czego kolega
    >pytajacy byl by najbardziej zadowolony.

    Moze i by byl. Znam takiego jednego co kupil xt i nie przypominam
    sobie zeby gdzies nie dal rady.

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 32. Data: 2010-06-28 10:53:45
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    > A ja nie radze. Po prostu podsumowalem ta 'recenzje'.

    Bo ten temat pojawia sie tu regularnie jak kometa i za każdym razem te same
    teksty leca wiec juz zszedłem do poziomu 'recenzji' bo mi sie nie chce
    bardziej...

    > Ciemnosc widze.
    > Znaczy zdarty pieniek. On na nim ladowal czy jak ?

    To był na szczycie tego podjazdu:
    http://karambolktm.wrzuta.pl/film/6xYBdHWcdOz/karamb
    olcut

    Kamera spłaszcza obraz ale tam jest dosc stromo i piaszczyscie, na samej
    gorze XT wylecial w pow. i juz nic nie dalo sie zrobic, motocykl uderzyłw
    drzewo a wczersniej w kolege, ktory tam juz na poboczu stał, zniszczył mu
    motocykl i pokiereszowal dupe...zle to wygladalo.

    > Teraz nie wiem jak jest w okolicach Bieszczad. 3 tyg temu na zuzytych
    > kostkach nie bylem w stanie pokonac wielu podjazdow.
    > http://picasaweb.google.com/n3wrom/2010060520100607#
    5480162947532358642

    Fajnie:D Polatał bym!

> [...]
    > zrobisz kilkadziesiat km w terenie i bedziesz walczyc o kazdy metr.
    > A wtedy nie bedzie mialo znaczenia czy masz lc4 czy xt.

    Jesli kazdy kg ma znaczenie to nie rozumiem dlaczego 140kg lc4 = 170 XT ?

    > Moze i by byl. Znam takiego jednego co kupil xt i nie przypominam
    > sobie zeby gdzies nie dal rady.

    Ja wiem o co Ci chodzi:) - o cos w rodzaju - po co mi 42" tv jak na 14'u tez
    wszystko widac;)? czy tak?

    --
    Karambol
    KTM LC4 620 EGS-E

  • 33. Data: 2010-06-28 11:04:24
    Od: n...@s...com

    On Mon, 28 Jun 2010 12:53:45 +0200, "Karambol" <k...@g...pl>
    wrote:

    >Kamera spłaszcza obraz ale tam jest dosc stromo i piaszczyscie,

    eee, to ja mam inny wzorzec 'stromo' ;)

    >gorze XT wylecial w pow. i juz nic nie dalo sie zrobic, motocykl uderzyłw
    >drzewo a wczersniej w kolege, ktory tam juz na poboczu stał, zniszczył mu
    >motocykl i pokiereszowal dupe...zle to wygladalo.

    Nie to zebym sie czepial, ale jakby lc4 wylecial w powietrze to co
    moznaby zrobic ? Spadachron otworzyc ? :>

    >Fajnie:D Polatał bym!

    Masz dosc daleko, ale frajda jest nieziemska wiec warto pojechac.

    >Jesli kazdy kg ma znaczenie to nie rozumiem dlaczego 140kg lc4 = 170 XT ?

    Dlatego ze te kilogramy nie musza byc najwazniejsze. Tak samo jak moc.
    Przy zalozeniu LEKKI teren i SZOSA z czego dojazdowki maja byc
    wiekszoscia (wawa-bieszczady!) i w dodatku gosc mial drz ale mu nie
    podeszla to IMVHO swiadczy ze poszukuje czegos bardziej szosowego.

    >Ja wiem o co Ci chodzi:) - o cos w rodzaju - po co mi 42" tv jak na 14'u tez
    >wszystko widac;)? czy tak?

    Dupa tam. Od dawna sie slinie na drz bo ukryje on czesc moich bledow i
    pomoze sie wygrzebac z opresji tam gdzie bez techniki na detku
    poleglem. Doskonale rozumiem sens kupowania motocykli terenowych w
    teren. Ale jesli ktos chce jezdzic drogami z niewielka iloscia blota
    to da rade i na afryce i na xt i na xx.

    pozdr
    newrom

  • 34. Data: 2010-06-28 11:07:58
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-28 09:07:36 +0200, Jacek Czerwinski <...@...z.pl> said:

    > Co by bylo, miec supermoto na miasto, droga kupna nabyc tylne kolo typu
    > enduro z zebatka, mam w weekend ochote na bloto, przekrecam gotowe kolo
    > i napier......

    Oba koła. W terenie duże przednie i z dobrą trakcją jest ważne. Choć
    jeśli to będzie coś, co z SM ma więcej wspólnego niż tylko aspiracje
    marketoidów, to na kołach sssado też idzie w terenie pobrykać (czy na
    innym torze krossowym), byle błota za dużo (a najlepiej wcale) nie
    było. W innym razie przekładka obu kół z zembatkami (o ile łańcucha
    styknie, ale do lajtowego turlania powinno). Przydałaby się też druga
    tarcza, a przy SM to już koszta i stres.

    de Fresz

  • 35. Data: 2010-06-28 11:16:50
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-27 16:34:22 +0200, "kw" <k...@o...pl> said:

    > Zastanawiam się nad motorkiem który pozwoli mi na jazdę w lekkim terenie ,
    > ścieżki leśne , polne , czasami mniej zabłocone czasami wiecej , czyli
    > chodzi o to generalnie żeby motorek nie bal się błotka.Nie mówię tu o
    > brodzeniu po ośki w błocie ale żeby mozna bylo nim przejechać leśnymi
    > ścieżkami czy polnymi po np. opadach deszczu.I teraz druga sprawa chciałbym
    > zeby przejechanie nim dystansu ok.400 km nie stanowilo również problemu po
    > drodze.

    Kompromisy, kompromisy. Pytania pomocnicze: sam czy plecakiem?
    Okufrzony/osakwiony, czy na lekko? Im lepsze moto będzie na szosie, tym
    gorsze w terenie i na odwrót. O oponach pisali już koledzy wcześniej.
    Moje propozycje.
    Na lekko:
    LC4
    Husqa TE610
    Buma G650X
    XR600/650R
    TT-R 600
    DRZ400 (jak się ma w sercu trochę pokory na szosie ;-)

    Na średnio:
    XT600/660
    Buma F650, miło w wersji Dakar
    Trampi
    I jeszcze sterta KLRów, Dominatorów, DR650 itede.

    Na ciężko:
    Buma F800GS
    Buma R1150/1200 Adventure
    Afryka
    Triumph Tiger 1996-2003
    KTM 950/990 Adv.

    No ale nic nie napisałeś o kasie, a to jeszcze zawęża/poszerza wybór...

    de Fresz

  • 36. Data: 2010-06-28 11:37:32
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-28 13:04:24 +0200, n...@s...com said:

    > eee, to ja mam inny wzorzec 'stromo' ;)

    Uff, myślałem że to tylko ja nie bardzo widzę tam "podjazd", nie
    wspominając o "stromym".

    > Nie to zebym sie czepial, ale jakby lc4 wylecial w powietrze to co
    > moznaby zrobic ? Spadachron otworzyc ? :>

    Bekflipa!

    > Dlatego ze te kilogramy nie musza byc najwazniejsze. Tak samo jak moc.

    Fakt faktem, że LC4 to lepszy motur od XTeka, w niemal każdym aspekcie.
    No może serwisowo ciut bardziej skomplikowany i kapkę bardziej awaryjny
    (tak czysto wrażeniowo, statystyk nie prowadzę). I na szosie i w
    terenie.

    > Przy zalozeniu LEKKI teren i SZOSA z czego dojazdowki maja byc
    > wiekszoscia (wawa-bieszczady!) i w dodatku gosc mial drz ale mu nie
    > podeszla to IMVHO swiadczy ze poszukuje czegos bardziej szosowego.

    Tylko pytanie co to jest bardziej. Bo z drugiej strony jak się
    rozbrykał w terenie na tej WRce, to jego "lajtowo" może znaczyć coś
    innego, niż u takich, co to se czasem polną drogą przelecą 40 na
    godzinę.

    > Ale jesli ktos chce jezdzic drogami z niewielka iloscia blota
    > to da rade i na afryce i na xt i na xx.

    Świnto racja!

    de Fresz

  • 37. Data: 2010-06-28 12:48:41
    Od: "T.F." <t...@u...wp.pl>

    dobry zart :-)

    siakies 350ccm, 4T

    j.w. (na upartego)

    > Jacek Czerwinski wrote:
    > Co by bylo, miec supermoto na miasto, droga kupna nabyc tylne kolo typu
    > enduro z zebatka, mam w weekend ochote na bloto, przekrecam gotowe kolo
    > i napier......

    Czy, Twoim zdaniem, tylne kolo to JEDYNA roznica miedzy
    supermoto a enduro ???

    > Pytam teoretycznie, bo te maszyny widzialem w necie

    Aaaa, to wszystko tlumaczy.

    --
    T.F.

  • 38. Data: 2010-06-28 15:45:11
    Od: "Zapek" <z...@k...pl>

    Użytkownik <n...@s...com> napisał w wiadomości
    > Mozliwe, nie znam dominatora. Ale 3 tyg temu troche pojezdzilismy z
    > chlopakami (i Mika) Bo blotku. Xt dawal sobie swietnie rade.
    > Chyba nawet lepiej niz xr.
    > I to w trudnym, gorzystym terenie.

    Wiedzialem,ze kiedys w koncu mi dojebiesz !!! ;-)
    Co tu duzo gadac. Kierowca dupa to moze i miec super sprzeta.
    Kolega XT'kiem wjezdzal tam gdzie niejeden by krosem sie zastanawial.

    --
    Zapek
    xr600r

  • 39. Data: 2010-06-28 17:05:17
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    > eee, to ja mam inny wzorzec 'stromo' ;)

    Dobra, w takim razie bylo tam zupełnie płasko:)

    > Nie to zebym sie czepial, ale jakby lc4 wylecial w powietrze to co
    > moznaby zrobic ? Spadachron otworzyc ? :>

    Spadł by na koła i pojechał dalej a nie jak XT, spadł na koła a reszta jak
    na tym filmie z Dominatorem.
    Z reszta 4 LC4 wjechały tam bez kraksy.

    > Masz dosc daleko, ale frajda jest nieziemska wiec warto pojechac.

    2 lata temu sie wybierałem ale nie wypaliło z przyczyn różnych.

    > Dlatego ze te kilogramy nie musza byc najwazniejsze.

    Jakis błąd logiczny. Piszesz, ze w gorach kazdy kilogram sie liczy, ja mowie
    ze gdzie tu sens w takim razie jesli lc4 jest o 30kg lżejszy. A ty na to
    "Dlatego ze te kilogramy nie musza byc najwazniejsze." - nie rozumiem
    zaprzeczyles sam sobie.

    >Tak samo jak moc.

    Drugi bład logiczny - "Przy zalozeniu LEKKI teren i SZOSA z czego dojazdowki
    maja byc
    wiekszoscia....swiadczy ze poszukuje czegos bardziej szosowego"
    Według mnie to właśnie w takim przypadku moc liczy sie na maxa.

    Czyli LC4 Adventure poszukuje.

    > Dupa tam. Od dawna sie slinie na drz bo ukryje on czesc moich bledow i
    > pomoze sie wygrzebac z opresji tam gdzie bez techniki na detku
    > poleglem.

    No wiec własnie Lc4 daje wlasnie to "ukrywanie błedów i pomaga wygrzebac sie
    opresji"

    >Doskonale rozumiem sens kupowania motocykli terenowych w
    > teren. Ale jesli ktos chce jezdzic drogami z niewielka iloscia blota
    > to da rade i na afryce i na xt i na xx.

    No jasne ze sie da. Ja jestem zdania, ze jak juz kupowac cos dla siebie to
    najlepiej najleprze na co mnie aktualnie stac - a nie w mysl zasady, a może
    byc, jakos sie tam da rade.
    Ale w razie W dobry sprzęt uratuje Ci dupe a ten gorszy zniszczy ciebie i
    siebie samego. Ja tam wole mieć bezpieczniejszy, mocniejszy i wygodniejszy.
    Jeszcze przed tym jak sie ozeniłem wyrabiałem rocznie 10-12 tys km w sezonie
    praktycznie calyczas w terenie, jezdzilem duzo i w roznych warunkach. Ale
    dla mnie enduro to nie tylko bloto, boloto to moze 5%, reszta to piachy,
    lesne, polne drogi. Ja mieszkam w miejscu gdzie styl jazdy podobny jest do
    tego, ktory prezentue np Orlen Team, jak lece 140km/h przez las to nie moge
    miec czegos co nie dosc ze nawet tyle w piachu nie pojedzie to jeszcze przy
    2x mniejszej predkosci moze mi polamac kosci (nawet mi sie rymnelo;)). Jazda
    po piachu wcale nie jest taka latwa i nie męcząca jak błoto, jest przede
    wszystkim 10x szybsza, trzeba miec kondyche i refleks jak wazka..Ale to, ze
    95% jezdze po piachach nie znaczy ze po blocie nie umiem i nie jezdzilem -
    to tak jak bym powiedzial ze pływac to ja umiem ale tylko w płetwach;)

  • 40. Data: 2010-06-28 17:49:23
    Od: "Karambol" <k...@g...pl>

    " > No nie dziwne - jak kolega twierdzi ze brat mial i filmy na yutubie som
    > tak jak on pisze musi byc.
    > I jak ktos twierdzi inaczej jest gupi.

    Nie miał tylko ma i w odróżnieniu od ciebie udowodniłem ci to. Udowndnij mi
    ze jest inaczej - bo twoje zdanie jest zupelnie kretynskie..bdw - twoj post
    zacytowany posiadaczom i użytkownikom zostal skomentowany tak:
    "nie no po prostu ten post a forum rozjebał całkiem, wypowiadają się ludzie
    co nie mają pojęcia a srają się jak by pana boga za nogi złapali"

    Takie samo zdanie mam - a to ze sobie tu jeden z drugim na duchu
    podniesiecie ze racje macie to przykre tylko jest.
    Pokaz mi zdjecia, filmy ze jest chujowa i jeszcze raz chujowa - to pogadamy.
    Kazde, kazde jedno slowo jest belkotem - a najbardziej to ten narowisty
    silnik mie rozjebal i ze zawieszenie to nie sprezyny - zaloba normalnie..

    Ale co dziwi najbardziej - ja mam na tyle samo krytyki , ze jak sie na czyms
    nie znam to sie nie odzywam............

    Ps. i jak jak cos pisze to nie dosc ze tak musi byc, tak po prostu jest.
    Dowody Panowie, Dowody!!