eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykle[laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora › Re: [laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora
    From: "Tmek" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: [laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie
    akumulatora
    Date: Mon, 11 May 2009 11:18:35 +0200

    Marcin Narzynski wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy do motocykla pasują te same oleje silnikowe, co do samochodów?
    > Czy skoro mam oznaczenie 10W40, to każdy samochodowy o tych
    > parametrach można sobie nalać?
    >
    > Druga sprawa:
    > Słyszałem, że akumulatora motocykla nie wolno ładować prostownikiem
    > samochodowym.
    > Nie bardzo rozumiem dlaczego, skoro oba akumulatory mają 12V.

    W skrocie, niektore/wiekszosc olei do samochodow maja dodatki ktore powoduja
    slizganie sie sprzegla. O ile w moto sprzeglo jest mokre.
    Niektorzy tez pisza, ze leja, na powyzsze leja i dziala.

    Ladowarka do aku samochopdowego ma duza wydajnosc pradowa, ktora z duzym
    prawdopodobienstwem moze ubic aku motocykolwe. Bezpieczne ladowanie to prad
    ok 1/10 pojemnosci, wiec np dla 7Ah wychodzi 0,7A. Dlatego prostowniki do
    moto daja prad ladowania gdzies do 1A.
    Osobiscie ubilem jeden ta metoda wiec masz info z potwierdzeniem.

    pzdr
    Tmek