  • 1. Data: 2009-05-11 12:01:30
    Temat: Rozpoczęcie przygody z motocyklami.
    Od: c...@g...com

    Witam.

    Nazywam sie Tomek ale znajomi wołają na mnie Chuck :)
    No ale nie będę sie rozpisywał.

    Mam kilka pytań do wyjadaczy tej grupy dyskusyjnej ponieważ polecił mi
    ją pewien znajomy z Wa-wy, który jak sam twierdzi sporo na niej
    skorzystał.

    Sprawa wygląda tak.
    Wiem co to motocykl. Sam miałem kilka ale w stylu Jawa 350, cz 175 czy
    MZ 150,250.
    Okazyjnie miałem przyjemność pojeździć Hondą cbr900 i zgoła inną Hondą
    VTX 1300

    Mam zamiar na poważnie podejść do tematu więc zrobiłem wstępne
    rozeznanie po internecie i wiem mniej więcej jakie moto są polecane na
    pierwsze mocniejsze motocykle o pojemności 500+

    Problem jest taki, że niewiem co zrobić.
    Istnieje możliwośc kupna motoru np. końcem czerwca ale za kwotę do
    5000 pln na moto na 1-2 sezony lub na przyszły sezon wydać 10-15 tyśi
    na maszynę, która by mi dłużej służyła.
    I teraz prośba o pomoc.
    Czy teraz kupić moto do poważnej nauki jazdy większym motocyklem czy
    poczekać do następnego sezonu i kupić motor, który służyłby mi przez
    lata?
    Jeśli chodzi o moje preferencje co do motoru to zawsze pociągała mnie
    Yamaha fazer :)

    Jestem dużym chłopcem bo 185 cm i 120kg... (wiem wiem trzeba
    zrzucić :))
    I tu jest pytanie czy takim sport-turystykiem jak fazer dobrze by mi
    się na dłuższą metę jezdziło?
    Wiem że spore gabaryty przeszkadzają w jeżdzie supersportem ale np
    lubię też nakedy.

    Z racji tego, że to ma być pierwsze moto starsi koledzy radzą mi
    kupić (starą łupę) na sezon lub dwa żeby nie było szkoda jak się
    poobija czy coś w tym stylu podczas początkowej fazy nauki jazdy.

    Może ktoś byłby tak miły i udzielił kilku rad co na moim miejscu
    zrobić byłoby najlepiej.
    Mam dopiero niecałe 20 lat więc nie będę wciskał kitu, że nię będe
    odkręcał okazyjnie manetki do końca bo każdego czasem ponosi. Choć
    ogólnie to chciałbym moto do miłych przejażdżek ze znajomymi czy też z
    plecaczkiem.
    Tak wogóle to jestem z okolic Rzeszowa i jeśli jest ktoś z tych stron
    kto mógłby być pomocny np. w kupnie moto bądź poleceniu dobrych
    sklepów czy warsztatów to byłbym niezmiernie wdzięczny.
    Z góry dziękuję za pomoc.
    P.S no i jednak sie troche rozpisałem :)
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-05-11 12:17:10
    Temat: Re: Rozpoczęcie przygody z motocyklami.
    Od: "Darek Mroz" <D...@w...pl>

    >Nazywam sie Tomek ale znajomi wołają na mnie Chuck :)

    Witamy na grupie.
    Odpowiadając: pamiętaj że moto najlepiej kupować jesień- zima.
    Ceny najniższe i wybór większy.

    DM

  • 3. Data: 2009-05-11 12:23:29
    Od: Magic <m...@w...pl>

    c...@g...com pisze:
    > Witam.

    Witek.

    I FAQ - tam na dole jakiś link jest ;)

    Generalnie koledzy mają rację, kup coś teraz i polataj, poćwicz, a potem
    bierz się za kupowanie czego na dłużej, bo możesz wyewoluowac w zupełnie
    niespodziewanym dla siebie samego kierunku.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 4. Data: 2009-05-11 12:40:24
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Darek Mroz" <D...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Witamy na grupie.
    > Odpowiadając: pamiętaj że moto najlepiej kupować jesień- zima.
    > Ceny najniższe i wybór większy.
    Ty naprawde jestes taki glupi?
    Wez sie zamknij bo jeszcze ktos cie na powaznie wezmie.

    --
    Bartek
    i rozbity czajnik 6

  • 5. Data: 2009-05-11 12:47:38
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    BartekGSXF pisze:

    > Ty naprawde jestes taki glupi?

    Przeciez to juz ustalilismy - trauma z dziecinstwa odcisnela trwaly slad
    w jego mozgu.

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 6. Data: 2009-05-11 12:49:57
    Od: "BartekGSXF" <b...@g...com>

    Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości

    > Przeciez to juz ustalilismy - trauma z dziecinstwa odcisnela trwaly slad w
    > jego mozgu.

    Tyle tylko, ze jak ktos nowy przyjdzie to moze uznac go za normalnego i co
    wtedy?
    Nadejdzie generacja "mrozow" na preclach?
    Brrrrrrr

    --
    Bartek
    i rozbity czajnik 6

  • 7. Data: 2009-05-11 12:51:54
    Od: a...@g...com

    On 11 Maj, 14:47, Kuczu <p...@j...pl> wrote:

    > Przeciez to juz ustalilismy - trauma z dziecinstwa odcisnela trwaly slad
    > w jego mozgu.

    Może nasz wspaniały kolega DM wypowie się w temacie oleji i będzie
    pięknie ;-)

    --
    Artur

  • 8. Data: 2009-05-11 13:02:46
    Od: c...@g...com

    Odnośnie FAQ to przeczytałem wszystko uważnie.
    Z tym, że motocykle mają to coś... a ja niechce kupować pierwszego z
    listy najlepszych motorów na początek bo wiem, że moto to bardzo
    indywidualna sprawa i tak jak kolega napisał niewiem w czym się będe
    najlepiej czuł za kilka sezonów.
    Więc nawet do pierwszego poważnego moto chciałbym podejść
    indywidualnie... chyba, że przetartym szlakiem jest najlepiej. Czyli
    kupić ten z listy polecanych na pierwsze moto :)

    Tak a propo to z racji, że jestem nowy niechcę tutaj sporów za bardzo
    wywoływać. No chyba, że na temat co powinienem zrobić bo alternatywa
    zawsze ma sens :)

  • 9. Data: 2009-05-11 13:05:08
    Od: "Darek Mroz" <D...@w...pl>

    >Tak a propo to z racji, że jestem nowy niechcę tutaj sporów za bardzo

    Sporami się nie przejmuj. Zawsze się znajdą tacy co mało jeżdzą a dużo
    wiedzą (toretycznie).
    Napisałe o kupowaniu posezonie, bo takie mam doświadczenie.
    Swoje ostatnie toczydło kupiłem o ok 20% taniej w listopadzie 2008 niż
    wychodziło mi w kwietniu.

    DM

  • 10. Data: 2009-05-11 13:08:29
    Od: Magic <m...@w...pl>

    c...@g...com pisze:

    > Więc nawet do pierwszego poważnego moto chciałbym podejść
    > indywidualnie... chyba, że przetartym szlakiem jest najlepiej. Czyli
    > kupić ten z listy polecanych na pierwsze moto :)

    Przetartym jest najłatwiej, te motocykle znalazły się tam nie bez
    powodu. Co nie znaczy że nie da się inaczej i dla Ciebie może nawet
    lepiej, kwestia preferencji/szczęścia/odpowiedniej porady.