  • 11. Data: 2011-09-08 13:18:16
    Temat: Re: laguna,megane 2007/2008
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-08 12:59, Cavallino pisze:

    > To się dowiedz jakim cudem nie ma kratki, ale ma fakturę VAT?
    > W 2007 nie było możliwości pełnego odliczenia.
    > No chyba że jednak chodzi o FVATmarża.
    Jedno drugiego nie wyklucza, znam ludzi, którzy kupują na FV bez kratki.
    Odliczasz 50% VAT, ale max 6000 zł.
    Jak masz kasę, to czy warto przyoszczędzić 2500 zł (bo tyle oszczędza na
    aucie za 60 000 zł sprzedawanym za 30 000 zł) i mieć obcięty bagażnik?
    Nawet nart lub deski nie da się przewieść.

  • 12. Data: 2011-09-08 13:22:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Wrodarczyk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jedno drugiego nie wyklucza, znam ludzi, którzy kupują na FV bez kratki.
    > Odliczasz 50% VAT, ale max 6000 zł.

    Oczywiście.
    Tylko że potem nie sprzedajesz z naliczonym vat.

    > Jak masz kasę, to czy warto przyoszczędzić 2500 zł (bo tyle oszczędza na
    > aucie za 60 000 zł sprzedawanym za 30 000 zł)

    No nie do końca, bardziej wtedy chodziło o możliwość odliczania vat od
    paliwa.
    Czyli nawet w roku potrafi wyjść więcej niż pisałeś.

    > i mieć obcięty bagażnik?

    A dlaczego obcięty?

    > Nawet nart lub deski nie da się przewieść.

    Oczywiście że się da, w Megane miałem możliwość rozsunięcia dolnej części
    kratki.
    No i zawsze można ją zdjąć całkowicie, a w razie potrzeby przejestrować na
    osobówkę.

  • 13. Data: 2011-09-08 13:42:47
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-09-08 13:22, Cavallino pisze:
    > Tylko że potem nie sprzedajesz z naliczonym vat.

    Faktura VAT to nazwa dokumentu, na którym jest (chyba) "zw.".
    P.

  • 14. Data: 2011-09-08 13:50:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Faktura VAT to nazwa dokumentu, na którym jest (chyba) "zw.".

    No tak, może źle założyłem, że skoro ktoś wspomina o fakturze VAT, to da się
    coś z niej odliczyć, bo w przeciwnym razie, co wnosi taka informacja?

  • 15. Data: 2011-09-08 14:16:15
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

> [...]
    > wiadomości news:j4a89p$944$1@node2.news.atman.pl...
    >>
    > Oczywiście.
    > Tylko że potem nie sprzedajesz z naliczonym vat.

    Ale proporcjonalnie, czyli też 50% lub taki procent (jeśli odliczyłeś
    maxa 6 kzł) jaki byłodliczony. Troche skomplowane, ale tak to działa.

    > No nie do końca, bardziej wtedy chodziło o możliwość odliczania vat od
    > paliwa.
    > Czyli nawet w roku potrafi wyjść więcej niż pisałeś.
    Fakt, paliwo pominąłem.

    > Oczywiście że się da, w Megane miałem możliwość rozsunięcia dolnej
    > części kratki.
    > No i zawsze można ją zdjąć całkowicie, a w razie potrzeby przejestrować
    > na osobówkę.
    Hmm, może ja tam nie mam jakiegoś wielkiego przeglądu, ale widziałem tak
    na stałe dospawane. Oczywiście mówię o tych "ostatnich kratkach" po 2004
    roku, bo prędzej było inaczej.
    Co do demontażu to się zgadza, przy czym formalnie jest zmiana
    konstrukcyjna, nie wiem kto miałby to egzekwować ale tak jest.

  • 16. Data: 2011-09-08 14:17:51
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-09-08 13:50, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    > No tak, może źle założyłem, że skoro ktoś wspomina o fakturze VAT, to da
    > się coś z niej odliczyć, bo w przeciwnym razie, co wnosi taka informacja?
    Może być "zw." może być 23%. Jedno z drugim (tzn. z odliczeniem VAT) ma
    niewiele wspólnego. Tzn. "zw." jak VAT nie był odliczany, 23% bez
    żadnych warunków, w szczególności przy częściowym odliczeniu VAT.

  • 17. Data: 2011-09-08 14:42:28
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale proporcjonalnie,

    Nieprawda.

    > czyli też 50% lub taki procent (jeśli odliczyłeś maxa 6 kzł) jaki
    > byłodliczony. Troche skomplowane, ale tak to działa.

    Nie, tak to nie działa.
    Musisz skorygować proporcjonalnie odliczony vat, ale naliczyć na fakturze
    sprzedaży go nie możesz.

    > Co do demontażu to się zgadza, przy czym formalnie jest zmiana
    > konstrukcyjna, nie wiem kto miałby to egzekwować

    Ale co egzekwować?
    Potrzebowałeś cieżarówki, teraz nie potrzebujesz, więc zmieniasz
    konstrukcję.
    Robiłem to w tym roku, koszt poniżej 300 zł za całość.