  • 31. Data: 2010-11-24 22:52:43
    Temat: Re: kurs/coś podnoszące umiejętności - śląsk/opolskie/dolnośląskie?
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 24 Nov 2010 22:29:48 +0100, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:

    > A co Ci mówi błędnik jak się zbliżasz do zakrętu?

    Pozwala mi wyczuć moment, kiedy tracę przyczepność na
    dohamowaniu?

    r.
    _____________

  • 32. Data: 2010-11-24 22:53:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 24 Nov 2010 21:52:43 +0000 osobnik zwany Robert Rędziak
    wystukał:

    wow! Nobla temu Panu.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 33. Data: 2010-11-24 23:21:44
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-24, Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org> wrote:

    > Pozwala mi wyczuć moment, kiedy tracę przyczepność na
    > dohamowaniu?

    Nie "podczas hamowania" tylko "podczas zbliżania" ;-P

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 34. Data: 2010-11-24 23:52:37
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 24 Nov 2010 23:21:44 +0100, Krzysiek Kielczewski
    <k...@g...com> wrote:

    > Nie "podczas hamowania" tylko "podczas zbliżania" ;-P

    Zbliżanie trwa do momentu inicjacji skrętu :)

    r.
    _____________

  • 35. Data: 2010-11-25 00:52:44
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 24.11.2010 Adam Adamaszek <c...@g...com> napisał/a:

    > W tej grze OIDP jest suwak z plynna regulacja tego parametru, az do
    > pelnych 450' w jedna strone :)

    O to zupełnie jak w moim paździerzu... tylko suwaka nie mam ;)

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 36. Data: 2010-11-25 12:50:41
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "RobertRędziak" <r...@g...wkurw.org> napisał w wiadomości grup
    .

    > Gówna uczą, nie odruchów. Odruch ma polegać na wytworzeniu
    > automatycznej reakcji na to, co sygnalizuje błędnik. A co Ci
    > mówi błędnik na fotelu przed telewizorem? Że siedzisz? Jak
    > chcesz się nauczyć, przed telewizorem, kiedy zaczyna się
    > poślizg? Jak chcesz się nauczyć, przed telewizorem, jak wygląda
    > napięcie elementów zawieszenia i kiedy auto zaczyna skręcać? Jak
    > chcesz w ogóle poznać pracę balansem auta, siedząc na dupie,
    > przed telewizorem?

    Co się tak unosisz? Posadź młodego kierowcę przed kompem i zobacz, jak
    jeździ.
    Jakie poślizgi? Jakie napięcie elementów? Gość będzie trzymał kierownicę z
    łokciem na oparciu fotela, będzie hamował w zakręcie, będzie zmieniał biegi
    w zakręcie, będzie wypadał na pobocze, będzie jechał takim torem jazdy, że
    śmiech bierze i będzie robił 10 innych PODSTAWOWYCH błędów.

    Zanim dojdzie do jazdy poślizgiem, do wprowadzania i wyprowadzania pojazdu
    w poślizg - musi się nauczyć wielu spraw. W tym właśnie pomoże mu symulator.
    Wiem, bo już niejednej osobie na moich oczach pomógł. Te osoby są teraz
    lepszymi kierowcami.

  • 37. Data: 2010-11-25 21:28:56
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Thu, 25 Nov 2010 12:50:41 +0100, Marcin N
    <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

    > Co się tak unosisz? Posadź młodego kierowcę przed kompem i zobacz, jak
    > jeździ.

    Autor wątku pytał o kurs doskonalenia jazdy, a nie nauki jazdy.

> [...]
    > w zakręcie, będzie wypadał na pobocze, będzie jechał takim torem jazdy, że
    > śmiech bierze i będzie robił 10 innych PODSTAWOWYCH błędów.

    Jak mu nikt nie powie, że ma tego nie robić, to nadal będzie to
    robił. Na pierwszym stopniu szkolenia wybiją mu to z głowy. I
    parę innych, szoferskich nawyków. Pod warunkiem, że będzie
    chciał słuchać. Jak nie będzie chciał słuchać, to nic mu nie
    pomoże, ani szkolenie, ani gierka.

    > Zanim dojdzie do jazdy poślizgiem, do wprowadzania i wyprowadzania pojazdu
    > w poślizg

    Tego, jak łatwo auto postawić bokiem, nauczy się już na
    pierwszym stopniu, przy pierwszym zimowym slalomie rozstawnym.
    Wtedy też dowie się, jak pracuje zawieszenie. Nawet jeśli nie
    zrozumie tego mechanizmu, to przynajmniej będzie świadom, że od
    czas skręcenia kierownicą do nadania kierunku autu nie jest
    zerowy i że w ten sposób łatwo przesadzić.

    > - musi się nauczyć wielu spraw. W tym właśnie pomoże mu symulator.
    > Wiem, bo już niejednej osobie na moich oczach pomógł. Te osoby są teraz
    > lepszymi kierowcami.

    Powiedz lepiej, na ilu kursach byłeś, że porównujesz gierkę do
    kursu?

    r.