  • 11. Data: 2017-04-05 23:00:12
    Temat: Re: ktoś zna ten sklep ?
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup
    -construction-kit-a37jn

    [..]

    Dziwne że nie widzę oryginalnego postu niedzielnego, stary wątek
    odkopałeś czy co?
    Dzieciakowi kupiłem to ze 2 lata temu chyba po 40 funa właśnie w wersji
    z USB. Żadna rewelacja, zwykłe silniki bez pozycjonowania, enkoderów czy
    nawet serw.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 12. Data: 2017-04-05 23:01:23
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:
    > www.maplin.co.uk
    >
    > Jakieś mają dziwnie niskie ceny na niektóre rzeczy.
    > Kupował ktoś tam ?

    Bodaj najdroższy sklep z elektroniką w UK.

  • 13. Data: 2017-04-06 02:01:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Dziwne że nie widzę oryginalnego postu niedzielnego, stary wątek

    pisałem 5.4.2017, więc w środę nie niedzielę.

    > odkopałeś czy co?
    > Dzieciakowi kupiłem to ze 2 lata temu chyba po 40 funa właśnie w wersji
    > z USB. Żadna rewelacja, zwykłe silniki bez pozycjonowania, enkoderów czy
    > nawet serw.

    No ale przecież to wiadomo - to jest gadżet zabawkowy, nie oczekuję żę
    to będzie jakoś robota za 20.000 E które sobie oglądałem na automaticonie :)

    Ot, chcę się pobawić, popatrzeć. Potem będę myśleć o czymś lepszym.
    Zamówiłem już na allegro.

  • 14. Data: 2017-04-06 02:02:59
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No ale przecież to wiadomo - to jest gadżet zabawkowy, nie oczekuję żę
    > to będzie jakoś robota za 20.000 E które sobie oglądałem na
    > automaticonie :)

    na bardzo upartego mógłbym sobie wydrukować coś sam, poskładać itp.
    Ale nie mam czasu na to, a zawsze chciałem mieć takiego robota :)
    No to na prezent jak znalazł, nie ?

  • 15. Data: 2017-04-06 17:20:27
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 05.04.2017 o 19:32, sundayman pisze:

    > Panie, ja do zabawki to chcę :)
    > Przecież do niczego sensownego to się nie nadaje.
    >
    > Ale urodziny mam zaraz - to sobie postawię i będę przenosić ciasteczka z
    > talerzyka na talerzyk :)
    > Poza tym będzie fajnie wyglądać na "biurku szefa" :D

    Powinieneś go nauczyć polewać.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 16. Data: 2017-04-06 20:22:09
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:

    > pisałem 5.4.2017, więc w środę nie niedzielę.

    Niedzielny to spolszczenie Twojego nicka.

    > No ale przecież to wiadomo - to jest gadżet zabawkowy, nie oczekuję żę
    > to będzie jakoś robota za 20.000 E które sobie oglądałem na
    > automaticonie :)

    Nawet po zabawce, która ma USB i soft dający możliwość zaprogramowania
    sekwencji ruchów spodziewałem się co najmniej tanich serw modelarskich.
    Srogo się zawiodłem.

  • 17. Data: 2017-04-06 20:36:45
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nawet po zabawce, która ma USB i soft dający możliwość zaprogramowania
    > sekwencji ruchów spodziewałem się co najmniej tanich serw modelarskich.
    > Srogo się zawiodłem.

    Toto kosztuje 170 zł (bez USB). Czyli 138 zł netto. Minus podatek to
    jakieś 115 zł. Minus zysk sprzedawcy to na pewno poniżej stówki.
    Pewnie coś koło 70-80 zł, nie wiem jakie oni tam mają marże.

    No to przestań - za 20 USD chcesz coś ponad gadżet ?
    IMO za tą kasę to jest całkiem OK.

  • 18. Data: 2017-04-06 22:38:21
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:

> [...]
    > Pewnie coś koło 70-80 zł, nie wiem jakie oni tam mają marże.
    >
    > No to przestań - za 20 USD chcesz coś ponad gadżet ?

    Pewnie dlatego taka niska cena bo bez serw jest to po prostu niewypał.

  • 19. Data: 2017-04-07 13:58:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Pewnie coś koło 70-80 zł, nie wiem jakie oni tam mają marże.

    >No to przestań - za 20 USD chcesz coś ponad gadżet ?

    Bez sprzezenia zwrotnego, to sie nawet do zabawy nie nadaje.

    Jak chcesz programowac - czasy dzialania silnikow ?
    Toz wystarczy pare razy machnac i juz bedzie w innej pozycji.

    No coz, kupiles, dojdzie, to napiszesz co warte.
    Moze sie da enkodery/potencjometry dostawic.

    P.S. Dobrze ze napisales ... tez mialem na liscie zakupow, ale chyba
    mi ochota przeszla :-)

    P.S2. jest masa podobnych zabawek
    https://pl.aliexpress.com/item/1set-Aluminium-Robot-
    6-DOF-Arm-Mechanical-Robotic-Arm-Clamp-Claw-Mount-Ki
    t-W-Servos-Servo/32731239164.html
    https://pl.aliexpress.com/item/DIY-Acrylic-robot-arm
    -robot-claw-arduino-kit-4DOF-toys-Mechanical-grab-Ma
    nipulator/32642698995.html
    https://pl.aliexpress.com/item/aker-Development-zone
    -ardu-ino-6-DOF-robotics-arm-robot-aluminum-alloy-in
    dustrial-model-Large-Size/32581937973.html
    https://pl.aliexpress.com/item/Original-DOIT-6-DOF-m
    etal-mechanical-arm-Kit-stainless-steel-manipulator-
    Clamp-Claw-Machinery-Structure-Full/32775969039.html

    Ale juz na serwach modelarskich.
    ... ktore w tych konstrukcjach sa raczej obciazone, ciekawe czy takie
    "9g" serwo wytrzyma :-)

    J.

  • 20. Data: 2017-04-07 17:32:11
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Jak chcesz programowac - czasy dzialania silnikow ?
    > Toz wystarczy pare razy machnac i juz bedzie w innej pozycji.

    no i co z tego ? Nie mam zamiaru tym nic robić sensownego.

    > No coz, kupiles, dojdzie, to napiszesz co warte.
    > Moze sie da enkodery/potencjometry dostawic.

    Pewnie się da - napiszę. Ale nie mam zamiaru nic takiego robić z tym
    gadżetem.

    > P.S2. jest masa podobnych zabawek

    tak, ale te cudawianki z blachy to imo jeszcze gorsze badziewie, a i
    wygląda mniej fajnie.

    Mam plany zrobić coś "porządnego" w tym temacie, ale to nie ten zakres
    ceny i komplikacji.
    A ten żółty dynks sobie postawię na biurku prezesa, i będę sobie gibał
    od czasu do czasu :)