  • 51. Data: 2011-02-01 15:53:49
    Temat: Re: które języki 'historyczne' s ważne
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 1, 3:46 pm, "R. P." <r...@w...pl> wrote:

    > Pozawalaj np. omin tablic funkcji wirtualnych, kt ra daje narzut
    > czasowy.

    Podasz może jakiś przykład, gdzie dzięki "chytrym rzutom" w C udaje
    się napisać coś, co np. w C++ możnaby osiągnąć wyłącznie przy
    dodatkowym narzucie ze strony tablicy funkcji wirtualnych?

  • 52. Data: 2011-02-01 15:54:10
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-01 16:51, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > #define potęga

    Popularność, użyteczność, mnogość oprogramowania na nie.

  • 53. Data: 2011-02-01 15:54:16
    Temat: Re: które języki 'historyczne' sš ważne
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-02-01, R. P. <r...@w...pl> wrote:

    > Wysokopoziomowym strukturalnym. A to drobna różnica.

    W argumentacji? Żadna. Wysokopoziomowym strukturalnym jest Matlab.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 54. Data: 2011-02-01 15:57:03
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-01 16:50, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > Gadasz jak typowy pożal-się-Boże-praktyk bez przygotowania
    > teoretycznego.

    Kulturą wypowiedzi to ty nie grzeszysz. Nie wiesz kim jestem i jakie mam
    przygotowanie teoretyczne. A ja nie mam obowiązku tobie się z tego tłuaczyć.

    > Ten sam algorytm o złożoności O(n) napisany w C może być kilkukrotnie
    > przyspieszony, gdy przepisze się go w języku wyższego poziomu. Bo
    > użyjesz już gotowych i efektywnych struktur danych z języka wyższego
    > poziomu, zamiast paprać w C. I bo kompilator lepiej zoptymalizuje kod
    > pośredni niż ma to miejsce dla C.

    Taka np. klasa string w C++ na pewno właściwą strukturą nie jest, bo to
    samo napisane w interpretowanym awk (ten sam algorytm przetwarzania
    tekstu) potrafi zadziałać 3x szybciej... Podobnie wiele innych klas w
    std jest w c++ spapranych. Chociażby stream'y też są wydajnościowo
    skopane i w C zawsze wychodzi szybciej.

  • 55. Data: 2011-02-01 15:58:38
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-01 16:53, Andrzej Jarzabek pisze:

    > Podasz może jakiś przykład, gdzie dzięki "chytrym rzutom" w C udaje
    > się napisać coś, co np. w C++ możnaby osiągnąć wyłącznie przy
    > dodatkowym narzucie ze strony tablicy funkcji wirtualnych?

    Z założenia C++ jest nadzbiorem C (choć nie do końca), więc to co
    zrobisz w C możesz również zrobić w C++. Po prostu w C++ robisz
    hierarchię klas (tak jest ładnie) a w C pojęcia klasy nie masz, odpada
    więc dziedziczenie itp. Nie ma więc w ogóle mowy o "robieniu tego
    samego" celem symulacji polimorficznych wywołań, bo inaczej projektuje
    się struktury.

  • 56. Data: 2011-02-01 15:59:18
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-01 16:54, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

    > W argumentacji? Żadna. Wysokopoziomowym strukturalnym jest Matlab.

    Słuzy do konkretnych zastosowań. Zlinkujesz go z C w trybie jądra?

  • 57. Data: 2011-02-01 16:03:20
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 01 Feb 2011 16:14:11 +0100, "R. P." <r...@w...pl>
    wrote:

    >Niebezpieczeństw nie ma, ale czy to ma sens, jak cały dotychczasowy
    >kernel powstał w C? Nie posypie się w nowym kawałku napisanym w języku
    >super-wysokiego poziomu, ale posypie się przy wywołaniu starych funkcji ;)

    No i? Idąc tokiem Twojego myślenia, to wiele rzeczy do dziś pozostalo
    by w asemblerze bo (tu wstaw powyższe argumenty).

    Tym bardziej, że jest dostępne ,,lepsze C'' pod nazwą C++, gdzie
    zostało prawie całe jądro C ale podwyższono domyślny stopień
    bezpieczeństwa, dodano trochę ozdóbek składniowych, statyczne klasy
    oraz makrogenerator pracujący na poziomie języka pt. szablony. Tu nic
    szybkościowo nie tracisz.

    Za to cały dynamizm doszyto w stylu C. gdyż jawnie musisz używać
    wskaźników. Ot cała ,,wysokopoziomowość'' C++.

    >W kernelu ciągle znajodwane są jakieś dziury. We wszystkich popularnych
    >systemach. To jest niezaprzeczalny fakt. Nie bronię C. Pisałem tylko, ze
    >jest ważnym punktem w historii, bo stał się jezykiem niesamowicie
    >popularnym i napisano w nim zdecydowanie najwięcej linii kodu...

    Oczywiście, tylko dlaczego? Bo ówczesne zasobyk komputerów były
    malutkie i liczył się każdy bajt. Tyle że obecnie już nie musimy być
    tak oszczędni i wychwalanie C/C++ jako leku na całe zło jest już nieco
    bez sensu.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 58. Data: 2011-02-01 16:16:02
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 1, 3:58 pm, "R. P." <r...@w...pl> wrote:

    > Z założenia C++ jest nadzbiorem C (choć nie do końca), więc to co
    > zrobisz w C możesz również zrobić w C++.

    No więc właśnie możesz zrobić to samo, ale nie tak samo. Np. różne
    "sprytne rzuty" które są legalne w C, nie są legalne w C++ i wymagają
    jawnego rzutowania. Które jest tak samo szybkie, ale trudniej zrobić
    błąd.

    > Po prostu w C++ robisz hierarchię klas (tak jest ładnie)

    Hierarcha klas sama z siebie nie generuje żadnego narzutu.

    > a w C pojęcia klasy nie masz, odpada więc dziedziczenie itp.

    Poproszę jakiś przykład czegoś, co w C można zrobić, albo można zrobić
    łatwiej, albo lepiej, przez to, że nie ma klas i dziedziczenia.

    > Nie ma więc w ogóle mowy o "robieniu tego
    > samego" celem symulacji polimorficznych wywołań, bo inaczej projektuje
    > się struktury.

    No to proszę podaj mi przykład takiej struktury, której się nie da
    równie sprawnie zaimplementować w C++.

  • 59. Data: 2011-02-01 17:07:55
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 01.02.2011 16:57, R. P. pisze:

> [...]
    > samo napisane w interpretowanym awk (ten sam algorytm przetwarzania
    > tekstu) potrafi zadziałać 3x szybciej... Podobnie wiele innych klas w
    Konkret - co takiego było 3 razy szybsze w AWK?

    > Chociażby stream'y też są wydajnościowo
    > skopane i w C zawsze wychodzi szybciej.
    Ale mierzyłeś, tak? Czy na jakiej podstawie tak twierdzisz? (I w
    porównaniu do czego?).

    Michoo

  • 60. Data: 2011-02-01 17:13:37
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 01.02.2011 16:58, R. P. pisze:
> [...]
    Jaki narzut ma wywołanie funkcji wirtualnej? Na pewno mierzyłeś (ja
    mierzyłem ;) ). No słucham.

    > Po prostu w C++ robisz
    > hierarchię klas (tak jest ładnie) a w C pojęcia klasy nie masz, odpada
    > więc dziedziczenie itp.
    Jak byś miał trochę praktyki to byś się spotkał z GTK i GLIBem. Jak byś
    się spotkał to byś widział czym się kończy kretynizm każący pisać w C a
    skutkujący implementowaniem podzbioru C++ (polimorfizm, funkcje wirtualne).

    > Nie ma więc w ogóle mowy o "robieniu tego
    > samego" celem symulacji polimorficznych wywołań, bo inaczej projektuje
    > się struktury.
    Tak, na przykład umieszcza się w klasie jako pierwszy bajt wskaźnik na
    strukturę zawierającą wskaźniki na funkcje. Efekt jest taki sam jak
    funkcje wirtualne w c++, ale wolniej i bardziej podatne na błędy.

    Michoo