  • 41. Data: 2011-02-01 15:44:09
    Temat: Re: które języki 'historyczne' s ważne
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 1, 2:39 pm, "R. P." <r...@w...pl> wrote:
    > W dniu 2011-02-01 15:34, A.L. pisze:
    >
    > Ja nie mówię, że C nie ma wad. Nie twierdzę, że jest najwspanialszy.
    > Tyle że stopień skomplikowania obecnych systemów operacyjnych
    > (najpopularniejszych: Unix, Linux i Windows) jest tak duży, że wywalenie
    > całego kernela który dotychczas był pisany w C i napisanie czegoś od
    > nowa w czymś innym jest praktycznie niewykonalne. Ile osobomiesięcy
    > byłoby potrzeba żeby tego dokonać? Sam sobie odpowiedz...

    A taki np. Symbian nie istnieje i nigdy nie istniał.

  • 42. Data: 2011-02-01 15:44:56
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 1, 2:40 pm, "R. P." <r...@w...pl> wrote:

    > Zgadza się. Są źródłem błędów. Ale dzięki nim pisane oprogramowanie może
    > też być bardzo wydajne... O tym nie wspominasz.

    Nieprawda. "Chytre rzuty" nie wnoszą nic w kwestii wydajności.

  • 43. Data: 2011-02-01 15:45:46
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-01 16:44, Andrzej Jarzabek pisze:

    > A taki np. Symbian nie istnieje i nigdy nie istniał.

    Symbian to system na urządzenia mobilne. To jest pikuś w porównaniu z
    systemami operacyjnymi na peceta i jeszcze większy pikuś w porównaniu z
    systemami na mainframe'y.

  • 44. Data: 2011-02-01 15:46:07
    Temat: Re: które języki 'historyczne' sš ważne
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-02-01, R. P. <r...@w...pl> wrote:

    > Widzę. Napisanie kernela tak funkcjonalnego jak kernel Linuxa od
    > początku to wiele osobolat.

    Techniczny. Nie organizacyjny. C miało być takie potężne. Okazuje się że
    nie jest, bo w Adzie da się zrobić dokładnie to samo, tylko że w C już
    jest gotowe?

    > Chciałem jedynie wykazać, że jest ważnym punktem w historii informatyki.
    > Bardzo ważnym.

    A potem wtrąciłeś, że jest potężnym i wysokopoziomowym językiem. Przy
    czym ani tego że jest potężnym językiem, ani że wysokopoziomowym, nie
    raczyłeś uzasadnić.

    > To, że nie jesteś taki kozak, jak ci się wydaje :)
    > Bo byś lepszego nie napisał.

    A co ma do rzeczy jaki ja jestem kozak? Nie o tym jest dyskusja.

    Zresztą ty też kozak nie jesteś, bo też byś nie napisał równie
    efektywnego sorta.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 45. Data: 2011-02-01 15:46:20
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Feb 1, 2:42 pm, "R. P." <r...@w...pl> wrote:
    > W dniu 2011-02-01 15:36, A.L. pisze:
    >
    > Ale to już się stało i się nie odstanie. Stworzysz teraz system
    > operacyjny od nowa, w czymś innym niż w C, który będzie mógł być
    > konkurencyjny z Unixem, Linuxem czy Windowsem?

    A stworzysz od nowa system operacyjny w C, który będzie mógł byc
    konkurencyjny z Unixem, Linuxem czy Windowsem?

  • 46. Data: 2011-02-01 15:46:24
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    > Nieprawda. "Chytre rzuty" nie wnoszą nic w kwestii wydajności.

    Pozawalają np. ominąć tablicę funkcji wirtualnych, która daje narzut
    czasowy.

  • 47. Data: 2011-02-01 15:49:00
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-01 16:46, Andrzej Jarzabek pisze:

    > A stworzysz od nowa system operacyjny w C, który będzie mógł byc
    > konkurencyjny z Unixem, Linuxem czy Windowsem?

    Nie, ale można rozwijać te systemy tak, żeby jeszcze bardziej umacniać
    ich potęgę.

  • 48. Data: 2011-02-01 15:50:54
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-02-01, R. P. <r...@w...pl> wrote:

    > Gadasz jak typowy teoretyk.

    Gadasz jak typowy pożal-się-Boże-praktyk bez przygotowania
    teoretycznego.

    > Ten sam algorytm o złożoności np. O(n)
    > napisany w języku wysokiego poziomu (np. w C++) może być kilkukrotnie
    > przyspieszony, gdy się go przepisze na C.

    Ten sam algorytm o złożoności O(n) napisany w C może być kilkukrotnie
    przyspieszony, gdy przepisze się go w języku wyższego poziomu. Bo
    użyjesz już gotowych i efektywnych struktur danych z języka wyższego
    poziomu, zamiast paprać w C. I bo kompilator lepiej zoptymalizuje kod
    pośredni niż ma to miejsce dla C.

    > W C++ dochodzą dodatkowe
    > narzuty (np. na funkcje wirtualne), to przecież oczywiste.

    Lepiej robić *to samo* ręcznie w C? I na jakiej podstawie uważasz że to
    by było szybsze?

    > Dlaczego
    > algorytm o czasie asymptotycznym O(n) w C może być kilkukrotnie szybszy
    > niż ten sam w C++?

    Z tego samego powodu dla którego może być kilkukrotnie wolniejszy.
    Z powodu kombinacji umiejętności programisty i zdolności kompilatora do
    optymalizacji.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 49. Data: 2011-02-01 15:51:05
    Od: "R. P." <r...@w...pl>

    W dniu 2011-02-01 16:46, Stachu 'Dozzie' K. pisze:

> [...]
    >
    > A potem wtrąciłeś, że jest potężnym i wysokopoziomowym językiem. Przy
    > czym ani tego że jest potężnym językiem, ani że wysokopoziomowym, nie

    Wysokopoziomowym strukturalnym. A to drobna różnica.

    > A co ma do rzeczy jaki ja jestem kozak? Nie o tym jest dyskusja.

    A piszesz w ogóle w Haskellu? Bo nadal się nie dowiedziałem :)

  • 50. Data: 2011-02-01 15:51:51
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2011-02-01, R. P. <r...@w...pl> wrote:

    > Nie, ale można rozwijać te systemy tak, żeby jeszcze bardziej umacniać
    > ich potęgę.

    #define potęga

    --
    Secunia non olet.