  • 1. Data: 2014-03-25 10:05:55
    Temat: Kompakt Sony DCS HX 50 S
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    Witam,

    Szukam kompaktu z przyzwoitym filmowaniem. Poprzednio miałem Sony DSC-HX5V i
    byłem raczej zadowolony. Teraz wpadł mi w oko model Sony DCS HX 50 S. Miałem go
    w ręku - leży jak ulał (powiedzmy, że to dla mnie górna granica rozmiaru).
    Jakieś tam recenzje czytałem, nie biorę ich zbyt poważnie, ale są pochlebne.
    Cena - całkiem sensowna.

    No ale zanim podejmę decyzję wolę się skonsultować, bo może jest, albo za chwilę
    ma być, aparat podobnej klasy, w zbliżonym przedziale cen, ale ciekawszy czy
    lepszy?

    Dzięki.

  • 2. Data: 2014-03-26 12:54:08
    Temat: Re: Kompakt Sony DCS HX 50 S
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 25-03-2014 10:05, Latet pisze:
    > No ale zanim podejmę decyzję wolę się skonsultować, bo może jest, albo
    > za chwilę ma być, aparat podobnej klasy, w zbliżonym przedziale cen, ale
    > ciekawszy czy lepszy?

    Ma on wejście na zewnętrzny mikrofon? Mam już dość leciwy HX1 i o ile z
    obrazu byłem zadowolony, tak dźwięk był raczej kiepski. Nie, że jakieś
    szumy czy coś, bo niby stereo, ale film (na zaliczenie) kręciłem na
    klatce schodowej, więc echo było straszne.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 3. Data: 2014-03-26 13:09:47
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > bo niby stereo, ale film (na zaliczenie) kręciłem na klatce schodowej, więc

    W DSC-HX5V też mi doskwierał słaby dźwięk (szumy). HX 50 ma możliwość
    podłączenia mikrofonu, ale podejrzewam, że nie jest to sposób ani prosty ani
    tani.

    cyt:
    ,,The HX50 is pocket-sized but has pro-style features. A Multi Interface Shoe
    lets you add a flash, viewfinder or microphone."

    Dla mnie to jednak bez znaczenia, bo już za czasów HX5V przyzwyczaiłem się do
    oddzielnego nagrywania dźwięku (smartfonem, który robi to o wiele lepiej). Z
    łączeniem nie ma problemu (nie zanotowałem ani razu problemu z synchronizacją
    ścieżek). To nawet wygodniejsze od mikrofonu na kablu.

    latet

  • 4. Data: 2014-03-26 13:37:32
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 26-03-2014 13:09, Latet pisze:
> [...]
    > lepiej). Z łączeniem nie ma problemu (nie zanotowałem ani razu problemu
    > z synchronizacją ścieżek). To nawet wygodniejsze od mikrofonu na kablu.

    Z reporterskiego doświadczenia wiem, że jednak zewnętrzny mikrofon do
    dyktafonu robi kolosalną różnicę. Jakiś podstawowy Olympus to koszt
    około 200 zł.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 5. Data: 2014-03-26 16:22:37
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-03-25 10:05, Latet pisze:

    > No ale zanim podejmę decyzję wolę się skonsultować, bo może jest, albo
    > za chwilę ma być, aparat podobnej klasy, w zbliżonym przedziale cen, ale
    > ciekawszy czy lepszy?

    Gdybym to ja wybierał to bym poczekał na Panasonika TZ-60, ze względu na
    wizjer, co prawda jego rozdzielczość stosunkowo niska, ale dla mnie
    lepszy taki jak żaden.

    --
    marcin

  • 6. Data: 2014-03-26 20:53:58
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Gdybym to ja wybierał to bym poczekał na Panasonika TZ-60, ze względu na
    > wizjer, co prawda jego rozdzielczość stosunkowo niska, ale dla mnie lepszy
    > taki jak żaden.

    A czy ten Panasonic ma tryby, w których wykonuje szybko kilka zdjęć i łączy je w
    jedno - ale nie w celu uzyskania bajerów-HDR-ów, ale w prostym celu polepszenia
    jakości (tzn. np. redukcja szumów)? Bo właśnie za te tryby lubię serię HX u
    Sony. Model HX 50 ma nawet oddzielną pozycję na głównym pokrętle - coś jak tryb
    easy, tylko z wykonywaniem serii i łączeniem w jedno.

    Na marginesie - wszystkie kompakty od dawna kręcą filmy, ale chyba nie ma
    żadnego, który miałby funkcję regulacji FPS w dużym zakresie - aby osiągnąć np.
    efekt TimeLapse - mylę się? Trudno mi zrozumieć, czemu tego nie implementują,
    przecież to chyba nie stawia sprzętowi szczególnych wymagań (co najwyżej
    baterii), w przeciwieństwie do trybów o bardzo wysokum FPS (np. 100, 120
    kl/sek.), które o dziwo można czasem spotkać w niedużych aparatach. Taki
    paradoks...

    latet

  • 7. Data: 2014-03-26 21:19:04
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-03-26 20:53, Latet pisze:

> [...]
    > za te tryby lubię serię HX u Sony. Model HX 50 ma nawet oddzielną
    > pozycję na głównym pokrętle - coś jak tryb easy, tylko z wykonywaniem

    Z tego co wiem, to nie, ma za to RAW, więc masz większą kontrolę nad
    wywoływaniem zdjęcia i ewentualnie redukcją szumu.

> [...]
    > wymagań (co najwyżej baterii), w przeciwieństwie do trybów o bardzo
    > wysokum FPS (np. 100, 120 kl/sek.), które o dziwo można czasem spotkać w

    No przecież są aparaty z interwałometrem, która to funkcja służy właśnie
    do rejestrowania sekwencji zdjęć i składania tego w filmy poklatkowe.

    --
    marcin

  • 8. Data: 2014-03-27 09:21:55
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > No przecież są aparaty z interwałometrem, która to funkcja służy właśnie do
    > rejestrowania sekwencji zdjęć i składania tego w filmy poklatkowe.

    Nie spotkałem, jakie konkretnie?
    Z tym że jednak wygodniej, aby aparat od razu wyplul gotowy film, a nie tonę
    zdjęć. Mam taką funkcję w telefonie i fajnie sie sprawdza, no ale to jednak
    tylko telefon.

    latet

  • 9. Data: 2014-03-27 09:25:00
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Z reporterskiego doświadczenia wiem, że jednak zewnętrzny mikrofon do
    > dyktafonu robi kolosalną różnicę. Jakiś podstawowy Olympus to koszt około 200
    > zł.

    Kupiłem tego HX 50, nagrałem testowy filmik (oboma kompaktami równolegle - dla
    porównania), w cichym pomieszczeniu. I z zadowoleniem (oraz ulgą) stwierdzam,
    że jakość dźwięku znacznie się poprawiła w stosunku do HX 5V. Nie tylko o wiele
    mniejsze szumy, ale też głos (ludzki) jakiś taki "pełniejszy", naturalniejszy,
    lepsze oddanie niższych tonów.

    latet

  • 10. Data: 2014-03-27 10:02:07
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-03-27 09:21, Latet pisze:

    > Nie spotkałem, jakie konkretnie?
    > Z tym że jednak wygodniej, aby aparat od razu wyplul gotowy film, a nie
    > tonę zdjęć. Mam taką funkcję w telefonie i fajnie sie sprawdza, no ale
    > to jednak tylko telefon.

    Te z wbudowaną funkcją w menu (w dodatku w większości przypadków aparat
    może automatycznie składać sekwencje zdjęć w film):
    http://tinyurl.com/oaoa8uz
    Oprócz tego każdy Canon z uruchomionym CHDK, każdy Sony, który ma
    możliwość dogrywania aplikacji ze sklepu, każdy aparat z Androidem na
    pokładzie, praktycznie każdy aparat po dokupieniu odpowiedniego pilota
    lub z możliwością sterowania np. z telefonu.

    --
    marcin