  • 21. Data: 2012-11-21 17:20:02
    Temat: Re: krzyżówka- kto pojedzie pierwszy
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-21 16:39, frank drebin pisze:
    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    >
    > nie, w warunkach złej widoczności nie można opierać się na znaku z drogi
    > sąsiadującej widzianym od tyłu

    Tutaj zaoponuję. Jak najbardziej A-7 (ustąp...) oraz B-20 (stop) mają
    inne kształty, by zawsze można było je odróżnić od innych znaków
    (nawet jak są nieczytelne). Jak najbardziej więc można się na ich
    podstawie ocenić "topologię" skrzyżowania oraz zasady na nim panujące.
    W tym jeśli znajdują się na drodze prostopadłej, czy też widoczne są
    z "drugiej" strony.

    > nie, znak stop definiuje, że zanim wjedziesz na skrzyżowanie MUSISZ
    > stanąć, nie zaburza kolejności wjazdu na owe skrzyżowanie

    Oraz definiuje, że musisz ustąpić pierwszeństwa.

  • 22. Data: 2012-11-21 17:47:34
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Nov 2012 16:53:46 +0100, z napisał(a):

    > A "A" ma ustąpić i się jeszcze zatrzymać. No to sobie postoją :-)

    Nie postoja. Jesli obaj maja znaki "ustap pierwszenstwa", to sa de facto na
    drogach rownorzednych, wiec A wjezdzajacy od prawej strony B ma przed B
    pierwszenstwo. Z kolei "Stop" dodaje tu tylko koniecznosc zatrzymania sie
    przez A.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 23. Data: 2012-11-21 17:58:57
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-21 17:47, Maciek pisze:
> [...]
    > drogach rownorzednych, wiec A wjezdzajacy od prawej strony B ma przed B
    > pierwszenstwo. Z kolei "Stop" dodaje tu tylko koniecznosc zatrzymania sie

    Ale ten przed stopem będzie dość niechętnie ruszał pierwszy ;-)
    "Ależ proszę"
    "Ależ proszę bardzo jam mam STOP"
    "Ależ proszę jest Pan z prawej strony"
    "Nie ja mam stop proszę jechać"

    Generalnie ten STOP mi tu nie pasuje :-)

  • 24. Data: 2012-11-21 18:08:30
    Od: RedLite <y...@b...von.pl>

> [...]

    > drogach rownorzednych, wiec A wjezdzajacy od prawej strony B ma przed B
    > pierwszenstwo. Z kolei "Stop" dodaje tu tylko koniecznosc zatrzymania sie

    Tak. Jedyna różnica polega tylko na tym znaku stop - A musi się
    zatrzymać. B - nie.
    A nie może natomiast nie ustąpić pierwszeństwa (czyli spowodować
    zmiany... bla bla bla)
    Suma tego jest taka, że nie zawsze B musi przepuścić A. Odpowiednia
    ocena sytuacji należy do kierowcy.

    --

    RedLite

  • 25. Data: 2012-11-21 18:12:24
    Od: RedLite <y...@b...von.pl>

    W dniu 2012-11-21 17:58, z pisze:

> [...]
    > "Ależ proszę jest Pan z prawej strony"
    > "Nie ja mam stop proszę jechać"

    > Generalnie ten STOP mi tu nie pasuje :-)

    Stop nie przeszkadza, bo i tak jest wyjazd ze strefy. Wadzi natomiast
    żółty trójkąt od południa, bo każe ustąpić komuś, kto musi się zatrzymać
    i ustąpić.

    --

    RedLite

  • 26. Data: 2012-11-21 18:15:48
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 21 Nov 2012 18:08:30 +0100, RedLite napisał(a):

    >Odpowiednia
    > ocena sytuacji należy do kierowcy.

    Jak zawsze. Nikt nie kazal zakladac, ze wjezdzaja na skrzyzowanie idealnie
    jednoczesnie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 27. Data: 2012-11-21 18:29:37
    Od: RedLite <y...@b...von.pl>

    W dniu 2012-11-21 18:15, Maciek pisze:

    > Jak zawsze. Nikt nie kazal zakladac, ze wjezdzaja na skrzyzowanie idealnie
    > jednoczesnie.

    Nic nie kazał zakładać.
    Dlatego zakładam, że taka sytuacja również może mieć miejsce. :-)

    --

    RedLite

  • 28. Data: 2012-11-21 18:48:11
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

> [...]
    > podstawie ocenić "topologię" skrzyżowania oraz zasady na nim panujące.
    > W tym jeśli znajdują się na drodze prostopadłej, czy też widoczne są

    tak, odkryłem to jak miałem 10 lat. Ale w nocy czasami nie da się zauważyć
    tego.

    > Oraz definiuje, że musisz ustąpić pierwszeństwa.
    Oczywiście, inaczej po co miałbym się zatrzymywać?

  • 29. Data: 2012-11-21 18:59:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-21 18:48, frank drebin pisze:

    > tak, odkryłem to jak miałem 10 lat.

    No popatrz. Ciekawe wiec czemu temu zaprzeczasz - dla zasady?

    > Ale w nocy czasami nie da się zauważyć tego.

    No i co z tego? Tak, czasami się zauważyć nie da, ale nie o tym
    była rozmowa. Mowa była o kształtach, które łatwo można rozpoznawać
    - nawet w nocy, czy po opadach śniegu. Tak, można się na nich
    opierać.

    Dla bezpieczeństwa.

  • 30. Data: 2012-11-21 19:56:39
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-21 18:15, Maciek pisze:
    > Jak zawsze. Nikt nie kazal zakladac, ze wjezdzaja na skrzyzowanie idealnie
    > jednoczesnie.

    Wjechać na skrzyżowanie jednocześnie będzie trudno ale zatrzymać się i
    zobaczyć że komuś trzeba ustąpić już tak. Nikt wtedy nie będzie
    analizował kto pierwszy przyjechał. :-)
    Każdy kto ruszy misi mieć świadomość że nie przestrzega przepisów ;-)