  • 31. Data: 2012-11-21 20:00:25
    Temat: Re: krzyżówka- kto pojedzie pierwszy
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-21 18:12, RedLite pisze:
    > Stop nie przeszkadza, bo i tak jest wyjazd ze strefy. Wadzi natomiast
    > żółty trójkąt od południa, bo każe ustąpić komuś, kto musi się zatrzymać
    > i ustąpić.

    Przecież trójkąt od południa musi być. To na wschodzie jest nieteges.
    Jeden STOP za dużo :-)

  • 32. Data: 2012-11-21 20:02:01
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    > No popatrz. Ciekawe wiec czemu temu zaprzeczasz - dla zasady?
    > No i co z tego? Tak, czasami się zauważyć nie da, ale nie o tym
    > była rozmowa. Mowa była o kształtach, które łatwo można rozpoznawać
    > - nawet w nocy, czy po opadach śniegu. Tak, można się na nich
    > opierać.

    niestety nie masz racji. Znaki mogą być słabo widoczne dla ciebie (noc,
    śnieg itp) bo one mają ci ułatwić rozpoznanie skrzyżowania ale one nie są
    ustawiane dla ciebie.
    Większość skrzyżowań nie ma znaków pierwszeństwa przejazdu na drodze głównej
    tylko są znaki podporządkowania na drodze podporządkowanej

    > Dla bezpieczeństwa.
    No wybacz, jeszcze nie widziałem na drodze z pierwszeństwem przejazdu znaku
    STOP poza przejazdami kolejowymi.

  • 33. Data: 2012-11-21 20:23:58
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-21 20:02, frank drebin pisze:

    > niestety nie masz racji.

    Jestem przeciwnego zdania. Zresztą tutaj nie chodzi o moją rację, tylko
    o pewne zasady, których warto się trzymać i które ułatwiają poruszanie
    się po drogach.

    > Znaki mogą być słabo widoczne dla ciebie (noc,
    > śnieg itp) bo one mają ci ułatwić rozpoznanie skrzyżowania ale one nie
    > są ustawiane dla ciebie.

    Nie kombinuj - jeżeli je widzę to jak najbardziej mogę się na nich
    opierać. Tak, są ustawione również dla mnie. Trudno bym opierał swe
    decyzje na znakach, których nie widzę. Dodatkowo, skoro ja je widzę
    to ten od strony "swojego" powinien je widzieć i rozpoznawać jeszcze
    lepiej niż ja.

    > Większość skrzyżowań nie ma znaków pierwszeństwa przejazdu na drodze
    > głównej tylko są znaki podporządkowania na drodze podporządkowanej

    Zakładając że to prawda, to jest to świetny przykład na moje
    uzasadnienie. Widzisz z daleka, że na "poprzecznych" jest kielnia,
    więc możesz ocenić zasady na nich panujące.

    > No wybacz, jeszcze nie widziałem na drodze z pierwszeństwem przejazdu
    > znaku STOP poza przejazdami kolejowymi.

    Zamiast się zgodzić, że zatrzymanie na STOP jest również dla
    bezpieczeństwa, to chcesz temu zaprzeczyć? Nie, STOP nie jest tylko
    w celu ustąpienia pierwszeństwa.

  • 34. Data: 2012-11-21 20:41:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "frank drebin" napisał w wiadomości
    >No wybacz, jeszcze nie widziałem na drodze z pierwszeństwem przejazdu
    >znaku STOP poza przejazdami kolejowymi.

    No bo ten znak nakazuje tez ustapic pierwszenstwa, wiec to nie jest
    juz droga z pierwszenstwem :-)

    J.

  • 35. Data: 2012-11-22 08:28:56
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Nov 2012 20:41:42 +0100, J.F

    > No bo ten znak nakazuje tez ustapic pierwszenstwa,
    > wiec to nie jest juz droga z pierwszenstwem :-)

    Nakazuje ustąpić pierwszeństwa tam gdzie to pierwszeństwo jest wyznaczone.
    Na wskazanym przykładzie jest, więc STOP został postawiony zapewne dlatego,
    że z prawej jest jakoś wyjątkowo ograniczona widoczność i dla większego
    bezpieczeństwa nakazuje się zatrzymać i upewnić się co do możliwości
    przejazdu. Wcale nie degraduje zasad wynikających z T-6x. Czyt. po
    upewnieniu się, że z prosta i z prawej ma wolne, ma pierwszeństwo przed tym
    z lewej.

    Bzdury, że znaki mają specyficzne kształty, by można je było czytać od
    tyłu, to najzabawniejsza teoria jaką można spotkać. Te najważniejsze
    (istota!) i zarazem najpospolitsze (zwłaszcza A-7, zaraz za tym D-1) znaki
    mają taki kształt, żeby je można było szybko i łatwo rozróżnić bez
    zbytniego skupiania się na symbolach, do tego zadanie praktyczne (np. jak
    śnieg je zawali i symbol nie jest czytelny). Wyklucza się w ten sposób
    pomyłkę, nawet jeśli jejdzie "słabo widzący".

    --
    Pozdor Myjk

  • 36. Data: 2012-11-22 09:15:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >większego
    >bezpieczeństwa nakazuje się zatrzymać i upewnić się co do możliwości

    Rozporzadzenie sie zmienilo ?
    21. 1. Znak B-20 ,,stop" oznacza:

    1) zakaz wjazdu na skrzyzowanie bez zatrzymania sie przed droga z
    pierwsze?twem,

    2) obowiazek ustapienia pierwsze?twa kierujacym poruszajacym sie ta
    droga.

    >Wcale nie degraduje zasad wynikających z T-6x. Czyt. po
    >upewnieniu się, że z prosta i z prawej ma wolne, ma pierwszeństwo
    >przed tym
    >z lewej.

    W tym przypadku, gdyby nie bylo tego konca strefy zamieszkania, to
    owszem.
    Ale ten koniec strefy jest, no i mamy remis, ot - kolejna dziurka w
    ustawie :-)

    Poza tym pytanie bylo czy odwoluje pierwszenstwo wynikajace z D-1.
    Jedziesz sobie droga z pierwszenstwem, przed kolejnym skrzyzowaniem
    widzisz STOP
    (albo A-7), droga z definicji juz nie jest z pierwszenstwem, skoro
    musisz ustapic, przejezdzasz prosto ... za skrzyzowaniem jestes na
    drodze z pierwszenstwem czy nie ?

    D-1 jest odwolywany tylko przez D-2.
    No i STOP mozna ustawic np przed przejazdem szynowym, wiec faktycznie
    nie powinien miec funkcji kasowania D-1 ..

    >Bzdury, że znaki mają specyficzne kształty, by można je było czytać
    >od
    >tyłu, to najzabawniejsza teoria jaką można spotkać.

    No nie wiem ... musialbym sobie przypomniec czy gdzies nie widzialem i
    takiej interpretacji.

> [...]
    >śnieg je zawali i symbol nie jest czytelny). Wyklucza się w ten
    >sposób
    >pomyłkę, nawet jeśli jejdzie "słabo widzący".

    No, ten osmiokat pod sniegiem moze byc trudny do rozpoznania.

    J.

  • 37. Data: 2012-11-22 10:03:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Nov 2012 09:15:46 +0100, J.F

    > Rozporzadzenie sie zmienilo ?

    Nie i gdyby nie było wcześniej T-6 i A-7, to musiałby ustąpić także temu z
    lewej. A tak, musi ustąpić pojazdom poruszającym się po drodze z
    pierwszeństwem, bo tutaj znak STOP spełnia rolę w znaczeniu pierwszym
    (zapewne brak odpowiedniej widoczności), w drugim natomiast, owszem także,
    lecz przez pryzmat wcześniejszych znaków.

    Znak końca strefy zamieszkania niewiele tu zmienia. Ot, jak strefa
    zamieszkania się gdzieś zaczyna, to musi się też gdzieś kończyć. ;P Ergo,
    znak informuje tylko, że właśnie wyjeżdża się z tej strefy, nie podlega się
    już ograniczeniom wynikającym z tego znaku, a włącza się do ruchu. Jeśli
    na/za D-40 są inne znaki, to już jest w "normalnym" ruchu, a nie jak się
    dojedzie do, albo wjedzie na najbliższe skrzyżowanie.

    Dziury w przepisach to tworzą głównie ludzie. Np. czytając znaki od tyłu i
    takie tam podobne kwiatki. :P Pojazd B jedzie więc jako ostatni. Tak mówią
    jego znaki (w tym także, że z prawej ma pełnosprawną drogę) i do tych
    znaków ma się stosować. Koniec.

    --
    Pozdor Myjk

  • 38. Data: 2012-11-22 10:25:16
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-11-22 07:28:56 +0000, Myjk <m...@n...op.pl> said:

    > Bzdury, że znaki mają specyficzne kształty, by można je było czytać od
    > tyłu

    Zgadza się - to jest bzdura. Zaś prawdą jest, że mają specyficzne
    kształty, by Z KAŻDEJ STRONY nie było wątpliwości co oznaczają.

    --
    Bydlę

  • 39. Data: 2012-11-22 10:35:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 22 Nov 2012 10:25:16 +0100, Bydlę

    > Zgadza się - to jest bzdura. Zaś prawdą jest, że mają specyficzne
    > kształty, by Z KAŻDEJ STRONY nie było wątpliwości co oznaczają.

    Jasna sprawa. Ale nie do takiej sytuacji było odniesienie.
    Była mowa o wyrabianiu sobie pojęcia o swoim pierwszeństwie
    na podstawie znaków ustawionych dla innego kierunku ruchu.
    Potem się dziwić, że stłuczki i wypadki...

    --
    Pozdor Myjk

  • 40. Data: 2012-11-22 15:08:04
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-11-22 09:35:36 +0000, Myjk <m...@n...op.pl> said:

    > Thu, 22 Nov 2012 10:25:16 +0100, Bydlę

    > Jasna sprawa. Ale nie do takiej sytuacji było odniesienie.

    Och, wiesz, że czytają różni i zapamiętają tylko to, że kształt jest
    bez znaczenia. ;-)

    > Była mowa o wyrabianiu sobie pojęcia o swoim pierwszeństwie
    > na podstawie znaków ustawionych dla innego kierunku ruchu.
    > Potem się dziwić, że stłuczki i wypadki...

    Ale to sprawdzanie co ma ten z boku czy naprzeciwka jest bardzo praktyczne.
    Rzut oka (jeśłi widoczność pozwala) i już nie ma wątpliwości co
    delikwent _powinien_(*) zrobić.
    :)

    (*- Gotfrydzie - nie poprawiaj!)
    --