  • 11. Data: 2012-11-21 13:37:01
    Temat: Re: krzyżówka- kto pojedzie pierwszy
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.11.2012 12:52, Jarek Andrzejewski wrote:

    > IMHO A, gdy minie znak, nie jest już w strefie, więc na skrzyżowaniu
    > nie ma mowy o włączaniu się do ruchu.

    Pytanie gdzie jest znak. Jeżeli kawałek od skrzyżowania to tak, ale
    jeżeli zaraz przed nim to włączasz się do ruchu przejeżdżając obok,
    czyli w momencie wjazdu na skrzyżowanie (tak jakbyś wyjeżdżał z gruntowej).

    Tylko tutaj jest jeszcze STOP, a z definicji ustępowania pierwszeństwa
    wynika, że druga strona musi być w ruchu. Czyli jeżeli A staje na STOP a
    B w tym samym czasie wjeżdża na skrzyżowanie to A nie może mu się
    wpakować przed maskę nawet gdyby tam strefy w ogóle nie było - B jest
    już na drodze z pierwszeństwem. Co więcej nawet w sytuacji gdy to B ma
    pierwszeństwo (czyli np A z drogi gruntowej, B "wpuszcza") jeżeli B
    ustąpi pierwszeństwa A to A ma pierwszeństwo od tego momentu i B nie
    może się nagle rozmyślić (inna sprawa to udowodnić w razie kolizji).

    Michoo

  • 12. Data: 2012-11-21 13:54:30
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A to A ma pierwszeństwo od tego momentu i B nie może się nagle rozmyślić
    > (inna sprawa to udowodnić w razie kolizji).

    a jakie to ma znaczenie gdzie jest znak strefy? Przecież B nie widzi tego
    znaku.
    Znak Stop z reguły ustawiany jest w miejscach o gorszej widoczności i
    definiuje, że nie możemy się powoli wtoczyć na skrzyżowanie tylko
    bezwzględnie musimy stanąć.
    Kierowca B widzi tylko swój znak a on wskazuje, że A ma pierwszeństwo przed
    B.
    I tyle w temacie.

    I nie ma czegoś takiego jak "jest już na drodze z pierwszeństwem".

  • 13. Data: 2012-11-21 13:57:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości
    On Wed, 21 Nov 2012 12:06:11 +0100, Łukasz <g...@o...pl> wrote:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/28f244cab5bff38d
    .html

    >bez informacji o tym, gdzie kończy się strefa zamieszkania trudno
    >orzec jednoznacznie.
    >Poza tym: jeśli B nie wie, że tam jest strefa, to powinien ustąpić
    >pierwszeństwa A.

    B po prawej zobaczy znak "poczatek strefy zamieszkania".

    No chyba ze znak stoi glebiej i nie zobaczy ... a to wtedy powinien
    ustapic :-)

    J.

  • 14. Data: 2012-11-21 14:20:07
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 21.11.2012 13:54, frank drebin wrote:
    > a jakie to ma znaczenie gdzie jest znak strefy?

    Wpływa na to, czy A ma ustąpić pierwszeństwa wszystkim, czy tylko tym z
    drogi głównej.

    > Przecież B nie widzi
    > tego znaku.

    Stop i ustąp pierwszeństwa mają kształt wyraźnie je odróżniający od
    innych znaków m.i. po to, żebyś je widział też z drugiej strony.

    > Znak Stop z reguły ustawiany jest w miejscach o gorszej widoczności i
    > definiuje, że nie możemy się powoli wtoczyć na skrzyżowanie tylko
    > bezwzględnie musimy stanąć.

    Tak. A ustąpienie pierwszeństwa odnosi się do PORUSZAJĄCYCH się
    pojazdów. Tak jak nie da się WYPRZEDZIĆ stojącego pojazdu tak nie da się
    ustąpić mu pierwszeństwa.

    A gdzie jest?

    Michoo

  • 15. Data: 2012-11-21 14:25:32
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Nov 2012 14:20:07 +0100, Michoo

    > Stop i ustąp pierwszeństwa mają kształt wyraźnie
    > je odróżniający od innych znaków m.i. po to, żebyś
    > je widział też z drugiej strony.

    Zawsze mnie ten tekst rozwala. :D

    --
    Pozdor Myjk

  • 16. Data: 2012-11-21 14:41:09
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-21 13:57, J.F pisze:

    > No chyba ze znak stoi glebiej i nie zobaczy ... a to wtedy powinien
    > ustapic :-)

    Zobaczy nie zobaczy. A w nocy?
    Co to za dywagacje. B ma swoje znaki i ma ustąpić!!!

  • 17. Data: 2012-11-21 15:35:32
    Od: "Axel" <a...@o...nospam.pl>

    "z" wrote in message news:k8illk$2qq$1@news.task.gda.pl...

    > Zobaczy nie zobaczy. A w nocy?
    > Co to za dywagacje. B ma swoje znaki i ma ustąpić!!!

    W nocy strefa zamieszkania zwykle jest w zasiegu latarni :-P
    To nie sa dywagacje, tylko zycie. Tak sa znaki ustawiane. Jak dojezdzasz do
    malej uliczki, to nie wiesz, czy to jest strefa zamieszkania, dojazd do
    posesji czy droga z pierwszenstwem. I dopiero jak dojedziesz, zobaczysz znak
    (albo ze to wjazd pod budynek) to wiesz. Wg warszawskiego ZDMu powoduje to
    "naturalne uspokojenie ruchu"...

    --
    Axel

  • 18. Data: 2012-11-21 16:39:14
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

> [...]
    > Stop i ustąp pierwszeństwa mają kształt wyraźnie je odróżniający od innych
    > znaków m.i. po to, żebyś je widział też z drugiej strony.

    nie, w warunkach złej widoczności nie można opierać się na znaku z drogi
    sąsiadującej widzianym od tyłu

    > Tak. A ustąpienie pierwszeństwa odnosi się do PORUSZAJĄCYCH się pojazdów.
    > Tak jak nie da się WYPRZEDZIĆ stojącego pojazdu tak nie da się ustąpić mu
    > pierwszeństwa.

    nie, znak stop definiuje, że zanim wjedziesz na skrzyżowanie MUSISZ stanąć,
    nie zaburza kolejności wjazdu na owe skrzyżowanie

    > A gdzie jest?
    mój instruktor (25 lat temu) twierdził, że nie ważne że jesteś już na
    skrzyżowaniu, ważne z której drogi wjeżdżasz.

  • 19. Data: 2012-11-21 16:40:19
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Użytkownik "z" <z...@u...pl> napisał w wiadomości
    > Zobaczy nie zobaczy. A w nocy?
    > Co to za dywagacje. B ma swoje znaki i ma ustąpić!!!

    krótko i tyle w temacie.

  • 20. Data: 2012-11-21 16:53:46
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-11-21 16:40, frank drebin pisze:
    > krótko i tyle w temacie.

    A "A" ma ustąpić i się jeszcze zatrzymać. No to sobie postoją :-)

    Czy na prawdę musimy sobie tak życie utrudniać-gmatwać? Strefy
    zamieszkania...
    Po co tam STOP?