-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: krzywe tarcze hamulcowe - podejście drugie
Date: Sat, 01 May 2010 21:33:12 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 39
Message-ID: <hrhvlp$b7$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1272742393 359 85.198.212.230 (1 May 2010 19:33:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 1 May 2010 19:33:13 +0000 (UTC)
X-User: twitek4
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.18 (X11/20081112)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2276725
[ ukryj nagłówki ]witam
Pisałem parę dni temu o regularne krzywiących się tarczach hamulcowych w
Xsarze. Naprawiało je norauto, ale po kolejnej naprawie poprosili mnie
zebym spadał i znalazł innego mechanika. (jakies propozycje z Waszej strony)
JA natomiast pożyczyłem czujnik zegarowy, zdjąłem zacisk hamulcowy i
stwierdziłem ze:
zacisk jest względnie czysty, niewielkie ślady rdzy.
Klocki ruchome, bez zacięć, na krawędziach celowo spiłowane, tak aby sie
nie "kantowały"
prowadnice (w zacisku) ruchome, bez zacięć, gumki(osłonki) całe, nie
sparciałe
całość obficie "napsikana" białą substancją (antzapiekacz czy cośtam)
łożyska na kołach nie mają wyczuwalnych luzów.
Najpierw zbadałem samą tarcze czujnikiem zegarowym i wyszło ze ma bicie
mniej niż 20/100mm. nie ma różnic w grubości, czyli tarcze nie są
spuchnięte, lub wgniecione. Następnie zbadałem samą piastę, i tutaj
bicie wynosi 6/100 mm, i rozkład jest podobny jak na tarczy
http://infobot.pl/r/1JyT
Sześć setek na piaście nie jest wyczuwalne na kole podczas jazdy na
wprost? 2 regularnych kierowców, 2 od świeta i diagności - nie wyczuli.
Ciekawe czy pracownik Norauto to zmierzył, sądzę ze nie.
Czy to moze być przyczyną niesprawności? Jeśli tak, to jak to uzasadnić?
Teraz najlepsze. jak widać na fotografii, piasta i tarcza mają
zaznaczone godziny zegarowe, w celu ułatwienia orientacji. Spróbowałem
odwrócić tarcze o 180stopni tak ze 12 godzina spotkała sie z 6.
tragedia! Bicie wzrosło do 27/100 i to ze znakiem przeciwnym (tam gdzie
była "wypukła" stała się "wklęsła")
O ile widzę, powierzchnia tarczy jest idealnie płaska, tyle ze "nie w
osi" Co może powodować takie "zwichrowanie"?
Co Wy na to? jakieś rady? Raczej będe to sam musiał zrobić, bo mechanicy
boją sie tego tknąć.
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- DOT 4 ESP
- Wieczorny doktorat.
- Kierowca zabil pieszego
- Będą NOWE PŁATNE drogi.
- Wciskania elektryków na siłę ciąg dalszy :(
- Wymarzony świat ev hejterów
- Autobus,, skuter czy Twizy
- Problem elektryków rozwiązany.
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
Najnowsze wątki
- 2024-10-23 VM i Fakt
- 2024-10-24 DOT 4 ESP
- 2024-10-24 Wieczorny doktorat.
- 2024-10-23 Kierowca zabil pieszego
- 2024-10-22 Będą NOWE PŁATNE drogi.
- 2024-10-24 retro
- 2024-10-23 Bezprzewodowe polączenie Windows z projektorem
- 2024-10-23 rozklejanie obudowy
- 2024-10-24 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-24 Katowice => International freight forwarder <=
- 2024-10-24 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-10-24 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-10-24 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-24 Szczecin => Programista .Net (Regular) <=
- 2024-10-24 Szczecin => Junior .Net Software Developer <=