-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: krzywe tarcze hamulcowe - podejście drugie
Date: Sat, 01 May 2010 21:33:12 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 39
Message-ID: <hrhvlp$b7$1@inews.gazeta.pl>
Reply-To: twitek4@no_spam.gazeta.pl
NNTP-Posting-Host: 212h230.compnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1272742393 359 85.198.212.230 (1 May 2010 19:33:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 1 May 2010 19:33:13 +0000 (UTC)
X-User: twitek4
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.18 (X11/20081112)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2276725
[ ukryj nagłówki ]witam
Pisałem parę dni temu o regularne krzywiących się tarczach hamulcowych w
Xsarze. Naprawiało je norauto, ale po kolejnej naprawie poprosili mnie
zebym spadał i znalazł innego mechanika. (jakies propozycje z Waszej strony)
JA natomiast pożyczyłem czujnik zegarowy, zdjąłem zacisk hamulcowy i
stwierdziłem ze:
zacisk jest względnie czysty, niewielkie ślady rdzy.
Klocki ruchome, bez zacięć, na krawędziach celowo spiłowane, tak aby sie
nie "kantowały"
prowadnice (w zacisku) ruchome, bez zacięć, gumki(osłonki) całe, nie
sparciałe
całość obficie "napsikana" białą substancją (antzapiekacz czy cośtam)
łożyska na kołach nie mają wyczuwalnych luzów.
Najpierw zbadałem samą tarcze czujnikiem zegarowym i wyszło ze ma bicie
mniej niż 20/100mm. nie ma różnic w grubości, czyli tarcze nie są
spuchnięte, lub wgniecione. Następnie zbadałem samą piastę, i tutaj
bicie wynosi 6/100 mm, i rozkład jest podobny jak na tarczy
http://infobot.pl/r/1JyT
Sześć setek na piaście nie jest wyczuwalne na kole podczas jazdy na
wprost? 2 regularnych kierowców, 2 od świeta i diagności - nie wyczuli.
Ciekawe czy pracownik Norauto to zmierzył, sądzę ze nie.
Czy to moze być przyczyną niesprawności? Jeśli tak, to jak to uzasadnić?
Teraz najlepsze. jak widać na fotografii, piasta i tarcza mają
zaznaczone godziny zegarowe, w celu ułatwienia orientacji. Spróbowałem
odwrócić tarcze o 180stopni tak ze 12 godzina spotkała sie z 6.
tragedia! Bicie wzrosło do 27/100 i to ze znakiem przeciwnym (tam gdzie
była "wypukła" stała się "wklęsła")
O ile widzę, powierzchnia tarczy jest idealnie płaska, tyle ze "nie w
osi" Co może powodować takie "zwichrowanie"?
Co Wy na to? jakieś rady? Raczej będe to sam musiał zrobić, bo mechanicy
boją sie tego tknąć.
ToMasz
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A