    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: krzywe tarcze hamulcowe - podejście drugie
    Date: Sat, 01 May 2010 21:33:12 +0200

    witam

    Pisałem parę dni temu o regularne krzywiących się tarczach hamulcowych w
    Xsarze. Naprawiało je norauto, ale po kolejnej naprawie poprosili mnie
    zebym spadał i znalazł innego mechanika. (jakies propozycje z Waszej strony)

    JA natomiast pożyczyłem czujnik zegarowy, zdjąłem zacisk hamulcowy i
    stwierdziłem ze:
    zacisk jest względnie czysty, niewielkie ślady rdzy.
    Klocki ruchome, bez zacięć, na krawędziach celowo spiłowane, tak aby sie
    nie "kantowały"
    prowadnice (w zacisku) ruchome, bez zacięć, gumki(osłonki) całe, nie
    sparciałe
    całość obficie "napsikana" białą substancją (antzapiekacz czy cośtam)
    łożyska na kołach nie mają wyczuwalnych luzów.

    Najpierw zbadałem samą tarcze czujnikiem zegarowym i wyszło ze ma bicie
    mniej niż 20/100mm. nie ma różnic w grubości, czyli tarcze nie są
    spuchnięte, lub wgniecione. Następnie zbadałem samą piastę, i tutaj
    bicie wynosi 6/100 mm, i rozkład jest podobny jak na tarczy
    http://infobot.pl/r/1JyT
    Sześć setek na piaście nie jest wyczuwalne na kole podczas jazdy na
    wprost? 2 regularnych kierowców, 2 od świeta i diagności - nie wyczuli.
    Ciekawe czy pracownik Norauto to zmierzył, sądzę ze nie.
    Czy to moze być przyczyną niesprawności? Jeśli tak, to jak to uzasadnić?

    Teraz najlepsze. jak widać na fotografii, piasta i tarcza mają
    zaznaczone godziny zegarowe, w celu ułatwienia orientacji. Spróbowałem
    odwrócić tarcze o 180stopni tak ze 12 godzina spotkała sie z 6.
    tragedia! Bicie wzrosło do 27/100 i to ze znakiem przeciwnym (tam gdzie
    była "wypukła" stała się "wklęsła")

    O ile widzę, powierzchnia tarczy jest idealnie płaska, tyle ze "nie w
    osi" Co może powodować takie "zwichrowanie"?

    Co Wy na to? jakieś rady? Raczej będe to sam musiał zrobić, bo mechanicy
    boją sie tego tknąć.

    ToMasz