    From: l...@l...localdomain
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: korpusy polprofesjonalne (i realne ceny)
    Date: 10 Oct 2009 19:21:42 GMT

    W poście <1...@4...net>,
    Maciek nabazgrał:

    > No i tu sie wlasnie konczy moja wiedza - jeszcze z Canonem cos bym potrafil
    > wymyslec, ale z innymi markami nie bardzo: kumpel ma kilka porzadnych
    > szkiel na m42 i jedno czy dwa w jakims innym systemie, ktorego nazwy nie
    > pamietam, ale tez stare i manualne, podobno dobre. No i kombinowal w tym
    > kierunku, zeby sie obejsc bez kitowego szkla, a za jakis czas dokupic nowy
    > obiektyw, ale moze troche lepszej klasy niz kitowy.

    Przy body z niższej półki szkła m42 to będzie mordęga. Potrzebujesz
    albo dobrej matówki, albo live-view. Przy czym dobra matówka to nie
    tylko ogólnie sensowny wizjer, ale też sama matówka lepsza niż to co
    normalnie pakują do cyfrówek. Do Sony można kiedyś było kupić matówkę
    do ostrzenia ręcznego za ~10pln. W innych systemach to będzie albo
    majsterkowanie (da się przerobić samemu na swój system), albo matówka
    od innego producenta - większy koszt niż kitowy obiektyw.

    Inna sprawa, że te jego obiektywy mogą wcale nie zagrać dobrze
    z cyfrówką. Kiedyś praktycznie nie było takiego wymogu jak
    telecentryczność. Dlatego bardzo dobre obiektywy szerokokątne
    z czasów filmowych na cyfrze mogą się okazać gorsze od najsłabszego
    z kitów...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )