  • 1. Data: 2011-09-17 21:37:15
    Temat: kontroler usb i transfer na portach
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Witam,

    CZy moglby mi ktos wytlumaczyc jak to jest z USB.
    Mam kontroler na plycie i wyprowadzone porty.
    Do niego podlaczam hub USB i dwa szybkie dyski.
    Transfer pomiedzy nimi to 15 MB, czyli max przepustowosci usb dzielone
    przez dwa. Wszystko sie zgadza.

    Teraz pytanie.
    Jezeli podlacze dwa dyski do osobnych portow USB "na plycie" to uzyskam
    pelna predkosc USB czy znow dwa razy po 15 MB (kopiowanie z jednego dysku
    do drugiego)

    Czy to, ze mam 8,15,100 portow USB na plycie glownej oznacza ze wszystkie
    wspoldziela te 480 Mbit/s czy jakos inaczej rozklada sie podzial ?

    Przykladowa moja plyta to
    Gigabyte GA31M-ES2c
    NB - Intel G31 Express
    SB - ICH7

  • 2. Data: 2011-09-18 05:43:23
    Temat: Re: kontroler usb i transfer na portach
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2011 23:37:15 +0200, vissim napisał(a):

    > Czy to, ze mam 8,15,100 portow USB na plycie glownej oznacza ze wszystkie
    > wspoldziela te 480 Mbit/s czy jakos inaczej rozklada sie podzial ?

    Każdy port ma swoje 480Mb/s

  • 3. Data: 2011-09-18 13:32:56
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    Leszek K. wrote:
    > Każdy port ma swoje 480Mb/s

    bezpieczniej byloby stwierdzic ze kazdy hub ma 480Mb/s do faktycznego
    wykorzystania, dzielonego miedzy swoje porty bo powyzsze jest zgodne
    z prawda tylko jezeli wykorzystuje sie jeden port danego huba

  • 4. Data: 2011-09-18 15:28:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "m4rkiz" napisał w wiadomości grup
    > bezpieczniej byloby stwierdzic ze kazdy hub ma 480Mb/s do faktycznego
    > wykorzystania, dzielonego miedzy swoje porty bo powyzsze jest zgodne
    > z prawda tylko jezeli wykorzystuje sie jeden port danego huba

    Czyli w skrócie 480 Mbps na kontroler.

  • 5. Data: 2011-09-21 23:53:09
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    > Czyli w skrócie 480 Mbps na kontroler.

    Czyli aby miec transfer rzedu 20-30 MB/s pomiedzy dwoma dyskami USB,
    musiałbym zakupić dodatkowy kontroler na PCIe ?

    Wlasnie dostalem drugiegi HUB-a USB i połączyłem następująco:

    HDD --> HUB2.0 --> PC <-- HUB3.0 <-- HDD

    Transfer pomiedzy dyskami 15 MB/s i jest tak jak mówisz. 480 Mbit na
    kontroler i jedyne wyjście to zakup dodatkowego.
    Trochę kupa z takim rozwiązaniem bo niektóre płyty mają po 8-10 złącz USB i
    wszystkie współdzielą te 480 Mbit/s, ale cóż, mamy teraz USB 3.0.

    -v

  • 6. Data: 2011-09-23 22:15:29
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    vissim wrote:
    > Trochę kupa z takim rozwiązaniem bo niektóre płyty mają po 8-10 złącz USB i
    > wszystkie współdzielą te 480 Mbit/s

    zupelnie niekoniecznie, afaik te zlacza sa najczesciej podzielone na
    conajmniej dwa huby, wyjatkiem moze beda tu jakies najtamsze plyty

  • 7. Data: 2011-09-24 20:01:21
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Sep 2011 23:15:29 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > zupelnie niekoniecznie, afaik te zlacza sa najczesciej podzielone na
    > conajmniej dwa huby, wyjatkiem moze beda tu jakies najtamsze plyty

    chipset to jedna a płyta tak jak mówisz to drugie.
    Postaram się pokombinować w międzyczasie :)
    Dzięki