  • 1. Data: 2009-08-30 16:03:36
    Temat: Miga zielona dioda przy uśpieniu komputera
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Poczytałam tutaj zalety usypiania i hibernacji komputera i też włączyłam
    hibernacje i ustawiłam wyłączanie monitora, dysków po 20 minutach. Czy
    hibernacja to to samo co uśpienie komputera?
    Przy uśpieniu czy hibernacji migała cały czas zielona dioda (przy
    przycisku włączania komputera, od sieci), a świeci ona bardzo mocno.
    Wyglądało to tak jakby dysk coś pobierał, czy instalował z CD-Romu.
    Czy tak musi być? Jak to wszystko ustawić, żeby było ok?

    --
    animka

  • 2. Data: 2009-08-30 16:34:13
    Temat: Re: Miga zielona dioda przy uśpieniu komputera
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    Animka pisze:
> [...]
    > Wyglądało to tak jakby dysk coś pobierał, czy instalował z CD-Romu.
    > Czy tak musi być? Jak to wszystko ustawić, żeby było ok?

    Najprościej mówiąc:
    - Hibernacja: zawartość ramu jest wrzucana na dysk
    - Wstrzymanie: Utrzymywane jest zasilanie ramu.

    W pierwszej sytuacji awaria zasilania nie prowadzi do utraty sesji.

  • 3. Data: 2009-08-30 16:58:01
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Animka pisze:
    > hibernacje i ustawiłam wyłączanie monitora, dysków po 20 minutach. Czy
    > hibernacja to to samo co uśpienie komputera?

    Nie. Hibernacja jest jeszcze głębszym stanem uśpienia,
    w zasadzie równoważnym pełnemu wyłączeniu komputera.

> [...]
    > Wyglądało to tak jakby dysk coś pobierał, czy instalował z CD-Romu.
    > Czy tak musi być? Jak to wszystko ustawić, żeby było ok?

    To miganie oznacza, że komputer nie jest wyłączony, tylko
    uśpiony/zahibernowany.

    Niby dlaczego dioda zasilania miałaby sugerować odczytywanie
    czegokolwiek z *dysku*?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-08-30 17:22:17
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Nie. Hibernacja jest jeszcze głębszym stanem uśpienia,
    > w zasadzie równoważnym pełnemu wyłączeniu komputera.

    > To miganie oznacza, że komputer nie jest wyłączony, tylko
    > uśpiony/zahibernowany.

    W związku z tym miganiem nie mogłabym tego tolerować w nocy. Dioda bardzo
    mocno świeci- jak zielona żarówka, więc te błyski są nie do zaakceptowania.

    > Niby dlaczego dioda zasilania miałaby sugerować odczytywanie
    > czegokolwiek z *dysku*?

    Pomyliło mi się jednak z diodą od Cd-Romu, tu też jest zielona dioda, więc
    jednak nie ma nic wspólnego.
    Jakie masz ustawienia do usypiania i hibernacji komputera? Jak w Biosie
    ustawiłeś?
    Fakt, że nie wiem czy w przypadku tego mocnego świecenia diody jest sens
    ustawiać na hibernację czy usypianie.

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-08-30 17:30:57
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup
    > W związku z tym miganiem nie mogłabym tego tolerować w nocy. Dioda bardzo
    > mocno świeci- jak zielona żarówka, więc te błyski są nie do
    > zaakceptowania.

    To odłącz od płyty głównej.

    > Jakie masz ustawienia do usypiania i hibernacji komputera? Jak w Biosie
    > ustawiłeś?

    Radosław nie usypia i nie hibernuje. Całą dobę przesiaduje przy komputerze.
    Jest nawet jego zdjęcie:
    http://i.frazpc.pl/ftp/funy/Informatyk%20-%20prawdzi
    wy.jpg

    > Fakt, że nie wiem czy w przypadku tego mocnego świecenia diody jest sens
    > ustawiać na hibernację czy usypianie.

    Pewnie masz ustawione S1 (PowerOn Suspend).

  • 6. Data: 2009-08-30 19:00:41
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    qwerty pisze:
    > Użytkownik "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > To odłącz od płyty głównej.

    Dobra myśl, ale trochę szkoda by było komputera bo ładnie świeci.

    > Radosław nie usypia i nie hibernuje. Całą dobę przesiaduje przy komputerze.
    > Jest nawet jego zdjęcie:
    > http://i.frazpc.pl/ftp/funy/Informatyk%20-%20prawdzi
    wy.jpg

    Fajne i zarazem trochę straszne ;-)

    > Pewnie masz ustawione S1 (PowerOn Suspend).

    Tu jest zrzut:
    http://img132.imageshack.us/i/screenshot001y.jpg/
    Ma być wszystko ustawione, czy tylko hibernacja a reszta na NIGDY?

    --
    animka

  • 7. Data: 2009-08-30 19:06:43
    Od: "Schweinchen" <k...@i...de>

    "Animka" <animka@to...nie.ja.wp.pl> > To odłącz od płyty głównej.

    Dobra myśl, ale trochę szkoda by było komputera bo ładnie świeci.

    > Radosław nie usypia i nie hibernuje. Całą dobę przesiaduje przy
> [...]

    A wam w tym psychiatryku to pozwalaja komputery miec w pokojach?

  • 8. Data: 2009-08-30 19:32:19
    Od: "Ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "Schweinchen" <k...@i...de> napisał w wiadomości

    > A wam w tym psychiatryku to pozwalaja komputery miec w pokojach?

    A co? W twoim nie wolno? Tylko na świetlicy mozna korzystać?

  • 9. Data: 2009-08-30 21:46:20
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Animka pisze:
    > W związku z tym miganiem nie mogłabym tego tolerować w nocy. Dioda
    > bardzo mocno świeci- jak zielona żarówka, więc te błyski są nie do
    > zaakceptowania.

    Zaklej taśmą albo papierem, żeby ograniczyć świecenie. Albo
    zrób maskę z folii aluminiowej, żeby zmniejszyć średnicę. Albo
    w ostateczności odłącz diodę od płyty, żeby w ogóle nie świeciła.

    > Jakie masz ustawienia do usypiania i hibernacji komputera? Jak w Biosie
    > ustawiłeś?

    Nic nie ustawiam. Ma działać i koniec.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 10. Data: 2009-08-30 23:58:43
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Radosław Sokół pisze:

    > Zaklej taśmą albo papierem, żeby ograniczyć świecenie. Albo
    > zrób maskę z folii aluminiowej, żeby zmniejszyć średnicę.

    Dobry pomysł, tylko czy mi się komputer, albo ta taśma nie zacznie "hajcować"?

    > Albo w ostateczności odłącz diodę od płyty, żeby w ogóle nie świeciła.

    Musiałabym rozkręcać komputer, Narazie wolę go nie ruszać...a powinnam, bo
    chciałabym włożyć jeszcze drugą nagrywarkę Pioneer. W tym wolnym miejscu
    na nagrywarkę trzeba zdjąć zabezpieczenia: jakieś żelazo i śruby, poza tym
    nie wiem czy tam jest jakaś dodatkowa taśma do podpięcia i miałabym
    dylemat. Mogłabym poprosić sąsiada, ale on mi potem będzie zaglądał we
    wszystkie moje pliki pod pretekstem sprawdzenia jak działa. Już raz się
    zawiodłam na nim jak mi wymienił w drugim komputerze cdrom na nagrywarkę.
    Wlazł mi nawet do panelu sterowania, żeby sprawdzić nazwę mojego
    komputera, bo kombinował, żeby przez bluetooth podłączyć się do mojego
    internetu i pewnie komputera. On mieszka 2 drzwi dalej. Oczywiście zaraz
    jak on poszedł to szybko zmieniłam nazwę swojego komputera na inną.
    Znowu się rozpisałam nie na temat :-(

    > Nic nie ustawiam. Ma działać i koniec.

    To znaczy masz zaznaczoną tylko hibernację?
    A tu co mam tu zmienić?
    http://img132.imageshack.us/i/screenshot001y.jpg/
    I jaki czas do suspend ustawić w Biosie?

    --
    animka