  • 21. Data: 2012-03-06 09:14:10
    Temat: Re: klopoty
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Tom01 nabazgrał(a):

    > ŻADEN nie ciągnął więcej jak 200-250W. Najczęściej dużo mniej. Standard
    > typowego domowego peceta z normalnymi dyskami i przeciętną grafiką to
    > 50-120W, raczej w stronę tych początkowych wartości. Nie wiem co trzeba
    > wsadzić do środka żeby ciągnął więcej. Chyba grzejnik olejak. :)

    Z tymi 120W max to przesadziłeś bo nowe grafiki ciągną w maxie po 200W

    > Ale zasilacze do składaków w handlu widziałem już nawet 1KW. 650W to małe
    > miki. Że tak powiem, standard. :)

    ZASILACZ CHIEFTEC BPS-1200C (1200W) MODULARNY - 80+ BRONZE :)

    > PS2. Popularne chińskie "mierniki" wtyczkowe używane w "testach"
    > komputerowych potrafią walić błędami nawet kilkaset %.

    Dobry miernik kosztuje DUŻO ..... nie pamiętam ile ale chuba ponad 10k
    daliśmy w firmie

  • 22. Data: 2012-03-06 10:40:00
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Tue, 06 Mar 2012 09:57:20 +0100, Tom01 napisał(a):

> [...]
    > PS2. Popularne chińskie "mierniki" wtyczkowe używane w "testach"
    > komputerowych potrafią walić błędami nawet kilkaset %.

    FX-8120@8x4,2 GHz + HD 6950 + 4xHD. Przy teście procesora w OCCT ~350W.
    Przy teście zasilacza ~500W. Mierzone chińczykiem, ale weryfikowane
    liczeniem obrotów na liczniku. W idle ~100W. Zasilacz 550W od OCZ nie
    wyrabiał. 600 W od Chifteka ciągnie bezproblemowo.

  • 23. Data: 2012-03-06 11:57:37
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 06.03.2012 10:14, Chris pisze:
    > Z tymi 120W max to przesadziłeś bo nowe grafiki ciągną w maxie po 200W

    Miernik nie kłamie. Poza tym te 200W jest na papierze. Podobnie jak 500W
    w plazmach. Urządzenie może tyle zassać, ale w 99,99% czasu tego nie robi.

    > Dobry miernik kosztuje DUŻO ..... nie pamiętam ile ale chuba ponad 10k
    > daliśmy w firmie

    To pewnie analizator procesów albo inny skomputeryzowany kombajn. Dobry
    miernik do koszt max kilku tys zł.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 24. Data: 2012-03-06 12:03:15
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 06.03.2012 11:40, Leszek K. pisze:
    > FX-8120@8x4,2 GHz + HD 6950 + 4xHD. Przy teście procesora w OCCT ~350W.
    > Przy teście zasilacza ~500W. Mierzone chińczykiem, ale weryfikowane
    > liczeniem obrotów na liczniku. W idle ~100W.

    Te oszacowania, bo pomiarem ciężko nazwać, są obarczone kosmicznym
    błędem. Podobny komputer, tylko nie przetaktowany, ale za to z 5
    dyskami, w spoczynku pokazał mi w porywach do 60W. Pod obciążeniem
    oczywiście dużo więcej, ale nie wychylał się poza wcześniej podaną średnią.

    Komputer to nie spawarka ani grzejnik. Nie przesadzajcie z tymi watami.
    No, chyba że to forma nobilitacji, tak samo jak z gigabajtami i
    gigahertzami. Więcej watów = mam mocnieszy komputer. :)

  • 25. Data: 2012-03-06 20:05:15
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-03-06 13:03, Tom01 pisze:

    > Komputer to nie spawarka ani grzejnik. Nie przesadzajcie z tymi watami.

    Ale zdajesz sobie sprawę ile amper może ciągnąć procesor w jednym
    impulsie? ZTCP 120A - nie możliwe, a jednak, jak myślisz, po co w
    procesorze tyle "nóżek" (właściwie obecnie pól styków) - znaczna
    większość tych nóżek to tylko zasilanie.

  • 26. Data: 2012-03-06 20:34:27
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-03-06 21:05, BQB wrote:

> [...]
    > procesorze tyle "nóżek" (właściwie obecnie pól styków) - znaczna
    > większość tych nóżek to tylko zasilanie.

    no ok, ale jakie praktyczne znaczenie ma chwilowy pobór prądu, a nie np.
    uśredniony do 1s?

  • 27. Data: 2012-03-06 20:37:21
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-03-06 21:34, Rafal Lukawski pisze:

    > no ok, ale jakie praktyczne znaczenie ma chwilowy pobór prądu, a nie np.
    > uśredniony do 1s?

    Po kilku chwilach zasilacz może się usmażyć, jak ma moc na naklejce
    "uśrednioną"

  • 28. Data: 2012-03-06 20:58:08
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-03-06 21:37, BQB wrote:

    > Po kilku chwilach zasilacz może się usmażyć, jak ma moc na naklejce
    > "uśrednioną"

    Bądźmy precyzyjni. Co to znaczy chwila. Przeciazony zasilacz bez
    problemu restartuje/wyłącza caly system.

  • 29. Data: 2012-03-06 21:14:09
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-03-06 21:58, Rafal Lukawski pisze:

    > Bądźmy precyzyjni. Co to znaczy chwila. Przeciazony zasilacz bez
    > problemu restartuje/wyłącza caly system.

    Pod warunkiem, że ma takie zabezpieczenie, te tanie zasilacze ich nie
    mają. Jak zasilacz jest przeciążony na jednej linii, to na niej spada
    napięcie i proporcjonalnie wzrasta na drugiej, co może skutkować
    uszkodzeniem innych elementów.

  • 30. Data: 2012-03-06 21:39:50
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 06.03.2012 21:05, BQB pisze:
> [...]
    > procesorze tyle "nóżek" (właściwie obecnie pól styków) - znaczna
    > większość tych nóżek to tylko zasilanie.

    Kluczowe w tej wypowiedzi jest "może".